printlogo


کد خبر: 185072تاریخ: 1396/9/8 00:00
تهدیدات پوشالی صهیونیست‌ها علیه اسد و نصرالله ناشی از عصبانیت آنهاست
اتحاد اسرائیل با داعش

رژیم صهیونیستی که به دنبال شکست نقشه‌هایش در شامات به سیاست آشکار آتش‌افروزی در منطقه روی آورده، پس از ارسال پیام تهدید برای سوریه، حال رهبر مقاومت لبنان را تهدید به ترور می‌کند. سخنگوی ارتش اشغالگر فلسطین اعلام کرده است که در جنگ احتمالی آینده علیه لبنان، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را هدف قرار خواهد داد.
رونن مانیلیس که آشکارا به دنبال راه ‌انداختن جنگ روانی علیه محور مقاومت بود در کنفرانس خبری در ایلات گفت: «سیدحسن نصرالله یک هدف در جنگ آینده در لبنان به شمار می‌رود زیرا کشته شدن وی بر نبرد تاثیرگذار خواهد بود. ارتش اسرائیل تلاش‌های زیادی می‌کند و در حال اعمال علنی و سری قدرت برای دور کردن شبح جنگ آینده است اما همزمان روشن است که جنگ در طرف دیگر (لبنان) به‌طور کامل متفاوت خواهد بود». مانیلیس مدعی شد که ارتش صهیونیست‌ها به لحاظ توانمندی‌های اطلاعاتی و عملیاتی و قدرت مانور و آتش، دشواری‌‌های کمتری نسبت به طرف لبنانی در جنگ احتمالی آتی دارد اما در این‌باره اینکه اسرائیل دقیقا به دنبال چه دستاوردی در لبنان است سکوت اختیار کرد.
جالب اینکه سخنگوی ارتش عبری با دم‌زدن از تفاوت جنگ آینده با لبنان با جنگ‌‌های بی‌نتیجه قبلی با حزب‌الله، بر جنبه‌‌های رسانه‌ای و روانی جنگ تاکید کرد نه جنبه‌‌های نظامی آن. به عبارت دیگر، این پیام در دل حرف‌های او مستتر بود که صهیونیست‌ها دیگر جرأت مواجهه فیزیکی با مقاومت در میدان نبرد را از دست داده‌اند.
این در حالی است که روز یکشنبه گذشته تلویزیون دولتی اسرائیل خبری درباره پیام تهدید‌آمیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دمشق از طریق طرف سوم منتشر کرد. بر مبنای این گزارش، بنیامین نتانیاهو بار دیگر با طرح ادعاهایی درباره حضور نظامی ایران در سوریه در پیامی به بشار اسد هشدار داده که تل‌آویو در صورت تاسیس پایگاه نظامی ایران در سوریه، مداخله نظامی خواهد کرد.
طبق پروپاگاندای رسانه دولتی صهیونیست‌ها در این پیام نتانیاهو با تکرار ادعای چندی پیش آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ کابینه‌‌‌‌اش به اسد تاکید کرده که در صورت تمرکز نظامی ایران در سوریه یا ایجاد پایگاه در این کشور، اسرائیل سیاست‌هایش برای عدم مداخله در سوریه و ورود به جنگ داخلی سوریه را تغییر می‌دهد. این دروغ بزرگ در حالی از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان می‌شود که از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه، اسرائیلی‌ها یکی از حامیان اصلی لجستیکی و تسلیحاتی تروریست‌‌های تکفیری در جنوب این کشور بوده‌‌اند و با نقض حریم این کشور چندین بار مواضعی را در خاک سوریه بمباران یا موشکباران کرده‌اند.
با این حال به نظر می‌رسد آنچه بیش از هر چیز باعث عصبانیت صهیونیست‌ها شده، عجزشان در دیکته کردن خواسته‌‌های خود به توافق صلح در سوریه است که ایران، روسیه و ترکیه کشورهای ضامن آن محسوب می‌شوند.
به گزارش تارنمای روزنامه هاآرتص، در حالی که توافق ایجاد  مناطق چهارگانه کاهش تنش در سوریه با ضمانت آمریکا و روسیه در حال اجراست، دیروز کابینه امنیتی اسرائیل در این‌باره جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد. این جلسه نه‌تنها با هدف بررسی توافق آتش‌بس در جنوب سوریه بلکه درباره بحران سیاسی در لبنان پس از استعفای سعد حریری از نخست‌وزیری تشکیل شده است.
مرکز مئیر عامیت: اسرائیل با داعش متحد شود!
از طرف دیگر روزنامه جروزالم‌پست با انتشار جدیدترین گزارش «مرکز مطالعات تروریسم و اطلاعات مئیر عامیت» وابسته به رژیم تل‌آویو از تمایل اسرائیل به اتحاد موقت با تکفیری‌های داعش پرده برداشت. در این گزارش پیشنهاد شده است در یک عرصه محدود که شامل مقابله با حضور ایران در سوریه می‌شود، منافع داعش و اسرائیل می‌تواند به طور موقت یکی شود، به شکلی که می‌تواند این دو را به نوعی متحد کند. جروزالم‌پست نوشت: «گزارش جدید مرکز مطالعات تروریسم و اطلاعات مئیر عامیت، هرچند به هیچ‌وجه پیشنهاد اتحاد اسرائیل با داعش را نمی‌دهد اما در دوره‌ای که داعش دیگر سرزمینی را در کنترل خود ندارد - و در شرایطی که نگرانی اصلی اسرائیل حضور ایران در سوریه و تلاش آن برای انتقال سلاح به حزب‌الله از طریق سوریه است- هم داعش و هم اسرائیل ممکن است همان ایرانی‌ها را هدف قرار دهند». در این گزارش همچنین درباره داعش آمده است: «احتمالا الگوی نبرد خود را تغییر خواهد داد و در پی پایان یافتن مبارزه علیه داعش در عراق، [این گروه] به تاکتیک‌های چریکی و تروریسم بازگردد و ممکن است حملات «بزن در رو»  علیه وسایل نقلیه ایرانی در طول مسیر زمینی انجام دهد، چرا که وسایل نقلیه ایرانی ممکن است برای داعش اهدافی جذاب باشند».
 

3 کشته و 12 زخمی در انفجار مرگبار در جنوب تل‌آویو
انفجاری مهیب دوشنبه‌شب منطقه یافا در جنوب تل‌آویو را به لرزه درآورد. منابع صهیونیستی گزارش دادند بلافاصله پس از شنیده شدن صدای این انفجار مهیب، یک آتش‌سوزی گسترده نیز آغاز شد. مقامات پلیس محلی اعلام کردند دست‌کم 12 نفر در این انفجار زخمی شده‌اند که وضعیت دست‌کم 5 نفر از آنها بسیار وخیم است. پلیس اسرائیل کشته‌شدن 3 نفر را در این حادثه تایید کرده است. دلیل این انفجار هنوز مشخص نیست و تحقیقات به منظور بررسی علت این حادثه در جریان است.


Page Generated in 0/0238 sec