printlogo


کد خبر: 185073تاریخ: 1396/9/8 00:00
داعش: عید اروپا و آمریکا را عزا می‌کنیم!

هواداران تکفیری‌ها در شبکه‌های اجتماعی با پخش تصاویری تبلیغاتی، کشورهای اروپایی را به عملیات‌های انتحاری تهدید می‌کنند.
در این تصاویر تبلیغاتی داعشی به زبان‌های عربی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی چنین پیامی به مناسبت فرا رسیدن جشن کریسمس در اروپا دیده می‌شود: «بزودی در اعیاد شما!»
در این تبلیغات ادعا شده که همزمان با عید سال نوی مسیحی و جشن کریسمس، عوامل داعش در انگلستان، فرانسه و ایتالیا عملیات‌های انتحاری انجام می‌دهند. در یکی از تصاویر، فردی با لباس و نقاب سیاه مقابل تصویر پس‌زمینه از خیابان ریجنت لندن چاقوی خود را مقابل بابانوئل گرفته است. در تصویر دیگری، فردی با چاقوی خونین وسط بازار پاریس دیده می‌شود، در حالی که تصویر پس‌زمینه‌‌‌‌اش برج ایفل است. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، هواداران مجازی داعش همچنین با انتشار پوستر دیگری تهدید کردند همزمان با جشن کریسمس به میدان مشهور تایمز نیویورک و ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن حمله خواهند کرد. روی یکی از تبلیغات داعش در رابطه با آمریکا که در آن مردی با لباس بابائول در کنار کیسه دینامیت در میدان تایمز نشان داده شده، عبارت «بزودی ما در کریسمس در نیویورک [شما را] ملاقات می‌کنیم» نوشته شده است. این تصاویر را یک شرکت تخصصی بازنشر محتوای شبکه‌‌های اجتماعی به نام «بلک‌آپز سایبر» منتشر کرده که آنها  را به گروهی به نام «جیش‌المجاهدین» که احتمالا آلمانی هستند، نسبت می‌دهد. پلیس آلمان اخیرا ۶ پناهنده سوری را در رابطه با خرابکاری و عملیات انتحاری در جشن‌‌های سال نوی میلادی بازداشت کرد. به‌رغم چنین تمهیدات امنیتی بود که سال گذشته یک تروریست‌ تونسی داعش به نام انیس امری با خودروی شخصی خود ۱۲ آلمانی را در یک بازارچه کریسمس زیر گرفت تا عید سال نو در آلمان آمیخته به ناامنی و عزاداری شود.
رگبار گلوله در یک مرکز خرید نیویورک
به دنبال شلیک گلوله‌ در یک مرکز خرید در نیویورک، این بازار در شلوغ‌ترین روزهای مصادف با عید شکرگزاری در آمریکا تخلیه شد. به گزارش شبکه آمریکایی‌ ای‌بی‌سی، ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه به وقت محلی، یک مرد میانسال در مرکز تجاری کریستال ران‌مال در قلب محله میدل‌تاون نیویورک، خشاب اسلحه نیمه‌خودکار خود را با شلیک به سطح زمین خالی کرد که در جریان این حادثه مردم وحشت‌زده شدند، در حالی که شاهدان طی پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از کشته و زخمی شدن 2 نفر خبر دادند اما پلیس نیویورک این مساله را تکذیب کرده و گفته فقط یک مادر و پسر جراحت برداشتند. عجیب آنکه به‌رغم وجود دوربین‌های مداربسته بسیار در این مرکز تجاری، پلیس فدرال هنوز گزارشی درباره دستگیری عامل تیراندازی منتشر نکرده است. این حادثه در حالی رخ داده که کمتر از یک ماه از عملیات تروریستی یک راننده داعشی در مرکز نیویورک که به کشته شدن 8 عابر انجامید می‌گذرد.
 


Page Generated in 0/0052 sec