printlogo


کد خبر: 185079تاریخ: 1396/9/8 00:00
اخبار

چاپ پنجم «حاجی‌فیروز»  در ویترین کتابفروشی‌ها
کتاب «حاجی‌فیروز» اثر میثم رشیدی‌مهر‌آبادی که روایتی از جانباز فیروز احمدی است به چاپ پنجم رسید. کتاب «حاجی‌فیروز» خاطرات فیروز احمدی از روزهای دفاع‌مقدس که توسط میثم رشیدی‌مهر‌آبادی تدوین شده بود پس از استقبال قابل توجه مخاطبان به چاپ پنجم رسید. خاطرات دیده‌بان جانباز، فیروز احمدی از دوران جنگ تحمیلی در کتابی با عنوان «حاجی‌فیروز» منتشر شد. بخشی از این خاطرات به صورت پراکنده توسط جانباز احمدی نوشته شده بود و برخی دیگر نیز حاصل گفت‌وگوی میثم رشیدی‌مهرآبادی با اوست. فیروز احمدی که در همان روزهای آغازین جنگ با پیوستن به گردان 9 سپاه و آموزش در پادگان امام حسین(ع) به جبهه‌های غرب و جنوب رفت، پس از مدتی در رسته دیده‌بانی دارای مهارت شد. او در لشکر 10 سیدالشهدا(ع) و تیپ 110 خاتم‌الانبیا(ص) مشغول فعالیت بود و جز روزهایی که به دلیل مجروحیت قادر به جنگیدن نبود، در همه عملیات‌های دفاع‌مقدس حضور داشت. این کتاب در 112 صفحه از سوی نشر نارگل منتشر شده و چاپ پنجم آن با قیمت 7000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


آخرین اخبار از تولید سریال شهید حججی
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما گفت: با توجه به اینکه ساخت مجموعه تلویزیونی «شهید محسن حججی» به سیما فیلم منتقل شده، همچنان کارهای تحقیقاتی این مجموعه در حال انجام است. امیرحسین آشتیانی‌پور، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما، درباره تولیدات این شبکه برای ایام دهه فجر گفت: مرکز معاونت سیما در ایام مناسبتی، چند فیلم در دست تولید دارد که بنا به نظر خود آنها در شبکه‌های سراسری پخش می‌شود؛ در بین مجموعه‌های تلویزیونی در دست تولید، احتمال پخش سریال «رنج پنهان» به کارگردانی بیژن میرباقری و تهیه‌کنندگی رضا جودی یا «ایراندخت» ساخته جدید محمدرضا ورزی بیشتر است. با توجه به اینکه ساخت مجموعه تلویزیونی «شهید محسن حججی» به سیما فیلم منتقل شده است، همچنان کارهای تحقیقاتی این مجموعه در حال انجام است و احتمال می‌رود نگارش مقدماتی آن را هم شروع کرده باشند. مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما، درباره پخش این مجموعه تلویزیونی افزود: پخش آن حتما در یکی از شبکه‌های سراسری خواهد بود که شبکه یک سیما به عنوان کاندیدای اول برای پخش این سریال است.


اجبار به استعفای یک تهیه‌کننده فاسد سینما
هاروی واینستین تهیه‌کننده هالیوودی که از سوی بیش از ۷۰ زن به آزار جنسی و تجاوز متهم شده، به اجبار از انجمن کارگردانان آمریکایی استعفا کرد. به گزارش ایسنا، «هالیوود ریپورتر» نوشت: پس از رسوایی اخلاقی بزرگ «هاروی واینستین» و اخراج شدن او از آکادمی اسکار، بفتا و انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، او خود از انجمن کارگردانان استعفا کرد. رئیس این انجمن در این‌باره گفت: به عنوان مردی که در صنعت سینما فعالیت دارد، من مسؤولم که نه‌تنها کارهای او را محکوم کنم بلکه به درون خودم هم نگاهی بیندازم. از همه‌مان می‌خواهم این کار را انجام دهیم. اگر متوجه شدیم چنین رفتارهایی در فرهنگ‌مان قابل قبول شده و احتمالا حتی به صورت ناخودآگاه در چنین برخوردهایی همدستی داشته‌ایم، همه چیز معنایش را از دست می‌دهد. تغییر فرهنگ، سفری سخت و طولانی است اما نخستین قدم، آگاهی است. به این خاطر، امیدوارم این داستان از ماجراهای بی‌شماری که طی سال‌ها اتفاق افتاد و نادیده گرفته شد، متفاوت باشد. ما با تلاش زیادی که نیاز است انجام دهیم، می‌توانیم آینده‌ای بهتر و امن‌تر داشته باشیم. «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ هالیوودی که پیش از این مدیریت دو کمپانی فیلمسازی «میرامکس» و «واینستین» را بر عهده داشت، در پی رسوایی اخلاقی و اتهامات آزار و اذیت و تجاوز جنسی بشدت مورد انتقاد هالیوودی‌ها قرار گرفته و تا پایان عمر حق ورود به انجمن تهیه‌کنندگان هالیوودی را نخواهد داشت.


Page Generated in 0/0062 sec