printlogo


کد خبر: 185089تاریخ: 1396/9/8 00:00
رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع فوتبال ایران
تیر سعودی به سنگ خورد

کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف را به صورت رسمی لغو کرد و به نفع ایران رأی داد تا تیم‌های عربستانی به ایران سفر کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در زمین بی‌طرف را لغو کرده است و به این ترتیب تیم‌های عربستانی چاره‌ای جز سفر به ایران و بازی در خاک کشورمان ندارند. طبق اعلام سایت «ارم نیوز» امارات، این رأی در جلسه هیات‌رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا داده شده است. هیات‌رئیسه کنفدراسیون آسیا همچنین درخواست امارات برای برگزاری بازی با تیم‌های قطری در کشور بی‌طرف را رد و اعلام کرد بازی در کشور سوم به صورت کامل لغو شده است. تیم‌های عربستانی طی 2 سال گذشته به خاطر مشکلات سیاسی برگزاری مسابقه با تیم‌های ایرانی را به کشور بی‌طرف کشانده بودند اما کنفدراسیون آسیا 2 سال بعد از گذشت این اتفاق رأی به لغو برگزاری بازی در زمین بی‌طرف داد تا تیم‌های عربستانی ناچار به حضور در ایران شوند. پیش از این کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی به برگزاری دیدارهای رفت و برگشت تیم‌های عربستانی و ایرانی در خانه‌های آنها داده بود.
اجرای این 3  شرط‌
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لغو بازی در زمین بی‌طرف پیش‌شرط‌هایی را قرار داده است. بعد از جلسه هیات‌رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در تایلند برگزار شد، اعتراض نمایندگان عربستانی رد شد و هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویب کرد هیچ دیداری در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید در زمین بی‌طرف برگزار نشود اما کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش‌شرط‌هایی برای لغو بازی در زمین بی‌طرف قرار داده است که عبارتند از:
۱- بازی تحت تدابیر امنیتی برگزار شود.
۲- فدراسیون‌ها به دولت خود اعلام کنند در صورت ممنوعیت سفر به بعضی از کشورها، فوتبالیست‌ها استثنا شوند.
۳- کمیته‌ای بلندپایه تشکیل شود تا شرایط میزبانی را بخوبی بررسی کند و بعد از آن دستور اجازه بازی داده شود.
کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد اگر هر کدام از این شرط‌ها فراهم نشود تصمیم دیگری در این زمینه اتخاذ خواهد شد.
شفاف‌سازی کامل
کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اعضای کمیته اجرایی‌اش، درباره برگزاری بازی‌های رودررو میان نمایندگان قطر، عربستان‌سعودی و امارات عربی متحده شفاف‌سازی کرد. در نشست اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره محل برگزاری بازی نمایندگان قطر، عربستان‌سعودی و امارات تصمیم‌گیری و مقرر شد مصاف‌های رودرروی این تیم‌ها طبق روال سال‌های قبل و مطابق اساسنامه  AFC در خاک آنها و نه یک کشور بی‌طرف برگزار شود. در پی توصیه کمیته برگزاری رقابت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته اجرایی این کنفدراسیون، موضوع محل برگزاری مصاف‌های نمایندگان قطر با عربستان‌سعودی و امارات را با توجه به تنش‌های سیاسی میان این کشور‌ها با حضور چونگ مونگ جیو، نایب‌رئیس AFC مورد بحث قرار داد و مقرر شد فدراسیون های‌ کشورهای نامبرده از دولتمردان خود درخواست کنند مجوزهایی خاص برای سفر اعضای‌شان به خاک یکدیگر صادر کنند.
AFC همچنین از طرح پیشنهادی کمیته برگزاری رقابت‌ها مبنی بر اعزام هیات‌هایی عالیرتبه به کشورهای نامبرده جهت تلاش برای وساطت و میانجی‌گری میان دولتمردان آنها و پیدا کردن راه‌حلی قابل قبول برای برگزاری بازی‌های رودررو میان نمایندگان آنها طبق روال عادی به صورت رفت و برگشت در خاک یکدیگر، استقبال کرد. در همین حال جانی اینفانتینو، رئیس فیفا که در جلسه کمیته اجرایی AFC حضور داشت، از پایبندی فوتبال آسیا به برگزاری بازی‌های رفت و برگشتی حمایت و بر لزوم جدا شدن فوتبال از سیاست تأکید کرد.
 


Page Generated in 0/0140 sec