printlogo


کد خبر: 185504تاریخ: 1396/9/20 00:00
اخبار

صهیونیست‌ها مملکتی ندارند که پایتخت داشته باشند
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به توطئه اخیر ترامپ علیه فلسطین گفت رژیم صهیونیستی اساسا مملکتی ندارد که پایتخت داشته باشد. آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی ظهر دیروز در دیدار جمعی از کارمندان و افسران نیروی دریایی و معاونان نیروی انتظامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) این انقلاب را به پیروزی رساندند و انقلاب اسلامی روزبه‌روز قله‌های جهان را درمی‌نوردد، گفت: ایشان نقاب از چهره استکبار برداشتند و جنایات را مجسم کردند تا بیدارگری افزایش پیدا ‌کند و مردم اسلام را بشناسند. آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: انقلاب جنایات استکبار را روشن کرد که جریان صهیونیست‌ها یکی از آنها محسوب می‌شود؛ مردم را از خانه و کاشانه بیرون کردند تا به اشغال بپردازند؛ همیشه بلندپروازی دارند اما سیلی خوردند که جنگ غزه از جمله آنهاست، جریان اخیر در مساله قدس اقدام بزرگی بود که فهمیدند مردم بیدار شدند و کل آزادی‌خواهان جهان رژیم صهیونیستی را اشغالگر می‌دانند. وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی مملکتی ندارد که پایتخت داشته باشد و باید در نظر داشت قدس برای مسلمانان است، همان‌طور که مکه و مدینه برای همه مسلمانان است.

حبیبی: ایران برای آمدن مکرون شرط بگذارد
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ایران باید شروطی برای آمدن مکرون بگذارد. به گزارش تسنیم، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب، درباره سفر احتمالی امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه به تهران گفت: ایران باید شروطی برای آمدن مکرون بگذارد. از جمله این شروط عدم مداخله پاریس در امور ایران و عدم حمایت از منافقین که هزاران نفر از ملت ایران را شهید کرده‌اند، است. فرانسوی‌ها باید بحث مذاکرات منطقه‌ای و موشکی را رها کنند و روی منافع متقابل 2 کشور در امور اقتصادی متمرکز شوند. وی درباره اقدام اخیر ترامپ در اعلام انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس نیز گفت: زمانی آمریکایی‌ها مدعی بودند اجماع جهانی علیه ایران وجود دارد اما امروز به جایی رسیده‌اند که همه دنیا یکصدا علیه مظالم آمریکا و رژیم صهیونیستی صدای‌شان بلند است. اقدامات ناشیانه ترامپ حتی صدای اتحادیه اروپایی را هم درآورده است. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: باید به این سوال پاسخ داد که چرا آمریکا به چنین تصمیم‌گیری‌های غلطی افتاده است. حبیبی افزود: نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست اخیر شورای امنیت تصریح می‌کند سازمان ملل دشمن اسرائیل است. این اعتراف بزرگی محسوب می‌شود. آنها قبول دارند مشروعیت رژیم صهیونیستی در میان دولت‌ها و ملت‌های جهان زیر سوال است.  

ترامپ دنبال جبران ناکامی داعش است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی در راستای جبران ناکامی‌های خود و رژیم صهیونیستی است، گفت آمریکا و صهیونیست‌ها بدانند با این اقدام رژیم صهیونیستی زودتر محو خواهد شد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اقدام آمریکا مبنی بر اینکه بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به رسمیت شناخته است، چند نکته را به همه مسلمانان و ملت‌های مستضعف جهان ثابت می‌کند؛ اول آنکه نشان می‌دهد آمریکا همان صهیونیسم است و این صهیونیست‌ها هستند که آمریکا را اداره می‌کنند. وی افزود: نکته دیگر آن است که این اقدام در شرایط زمانی‌ای انجام شد که آمریکایی‌ها دماغ‌شان در منطقه به خاک مالیده شده و مستاصل شده‌اند. بعد از پیروزی‌های ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و جنگ‌های ۲۲ و ۳۳ روزه و همچنین پیروزی بر داعش و عدم امکان برای ایفای نقش آمریکایی‌ها، آنها دیگر خود را تمام شده دیده و به دلیل استیصال خواستند با چنین اقدامی شکست‌ها و ناکامی‌های‌شان را جبران کنند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه حیثیت و اعتبار آمریکا در منطقه زیر سوال رفته است، گفت: ریشه‌کن شدن داعش بدون ایفای نقش آمریکا چه در حوزه دیپلماسی و چه در حوزه عمل اتفاق بزرگی در منطقه است که میدان عمل را از آمریکا گرفته است لذا آمریکا برای جبران ناکامی‌هایش چنین اقدامی را
انجام داد.


Page Generated in 0/0166 sec