printlogo


کد خبر: 185516تاریخ: 1396/9/20 00:00
اخبار

توسط فرمانده کل قوا صورت گرفت
اعطای درجه سرتیپی  به رئیس پلیس راهور ناجا
سخنگوی نیروی انتظامی از اعطای درجه سرتیپی توسط فرمانده کل قوا به رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد. به گزارش فارس، سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ روز گذشته سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به دست مبارک فرمانده کل قوا به درجه سرتیپی نائل شدند. سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در این مراسم سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز
حضور داشت.

هزینه دریافت کارت معافیت سربازی در سال 97
قیمت صدور انواع کارت‌های معافیت از خدمت سربازی در سال 97 مشخص شد. به گزارش «وطن امروز»، با ارائه لایحه بودجه سال 97 از سوی دولت به مجلس، قیمت صدور انواع کارت‌های معافیت خدمت سربازی در سال 97 مشخص شد. بر این اساس قیمت کارت‌های معافیت برای افراد با تحصیلات دکترای تخصصی مبلغ یک‌میلیون و 300 هزار تومان، برای افراد با تحصیلات دکترای حرفه‌ای مبلغ یک‌میلیون و 40 هزار تومان، برای افراد با تحصیلات کارشناسی ارشد یک‌میلیون و 40 هزار تومان، برای افراد با تحصیلات کارشناسی مبلغ 325 هزار تومان، برای افراد با تحصیلات فوق‌دیپلم مبلغ 325 هزار تومان، برای افراد با تحصیلات دیپلم 130 هزار تومان، برای افراد با تحصیلات زیردیپلم  97 هزار و 500 تومان، مشمولان ایرانی خارج از کشور یک‌میلیون و 300 هزار تومان، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی 5000 تومان و معافیت‌های پزشکی 130 هزار تومان تعیین شده است.
تداوم طرح خرید سربازی غایبان
همچنین بر اساس بودجه سال ۹۷ کشور، سربازان غایبی که بیش از ۸ سال غیبت دارند در سال آینده نیز به ازای پرداخت جریمه نقدی، معاف می‌شوند. به گزارش «وطن امروز»، به دنبال تقدیم بودجه سال 97 دولت به مجلس شورای اسلامی، در بند 11 این بودجه تاکید شده است همه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از 8 سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند. این در حالی است که پیش از این مراجع مسؤول در موضوع خدمت وظیفه عمومی عنوان کرده بودند معافیت به ازای پرداخت جریمه غیبت سربازی، در سال 97 اعمال نخواهد شد و پرداخت جریمه غیبت تنها در سال جاری امکانپذیر است. همچنین دولت برای نخستین‌بار در برنامه بودجه‌ریزی کشور در سال 94، بندی به عنوان پرداخت جریمه غیبت سربازی برای مشمولان دارای بیش از 8 سال سابقه غیبت در نظر گرفت که در سال‌های بعد از آن به‌رغم برخی مخالفت‌ها، به صورت سالانه در بودجه گنجانده شده است.

افزایش وام ازدواج منتفی شد
دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور سقف وام ازدواج برای هر یک از زوجین را همان ۱۰ میلیون تومان فعلی پیشنهاد کرده است. به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهور لایحه بودجه سال 97 را تقدیم مجلس کرد که در این لایحه سقف وام ازدواج برای هر یک از زوجین همان ۱۰ میلیون تومان فعلی پیشنهاد شده است.

مردان بیشتر از زنان  قلب‌شان می‌گیرد
متخصص قلب معتقد است مردان بیشتر از زنان بر اثر بیماری قلبی فوت می‌کنند. به گزارش مهر علیرضا مهدوی، متخصص قلب و عروق با بیان اینکه عمده مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌‌های غیرواگیر در کشور مربوط به بیماری‌‌های قلبی و عروقی است، گفت: از مهم‌ترین عوامل ایجاد‌کننده بیماری قلبی و عروقی و سکته‌ها می‌توان به رژیم غذایی ناسالم، عدم فعالیت جسمانی و مصرف دخانیات اشاره کرد.


Page Generated in 0/0049 sec