printlogo


کد خبر: 185528تاریخ: 1396/9/20 00:00
سیاست جدید فدراسیون فوتبال برای کم کردن اصطکاک
طرحی برای آشتی کی‌روش و برانکو

مهدی طاهرخانی: اگرچه مصاحبه تند کارلوس کی‌روش پس از قرعه‌کشی جام‌جهانی در
کاخ کرملین علیه فدارسیون فوتبال و مهدی تاج این تصور را به‌وجود آورد که شاید شاهد بروز اختلافات عمیقی باشیم اما طرفین خیلی سریع به صلح رسیدند و حالا تحرکاتی در فدراسیون فوتبال دیده می‌شود که حاکی از کم کردن حواشی است. به محض بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران و دیدارش با مهدی تاج در ساختمان فدراسیون فوتبال و همچنین علی جوادی، مدیر جدید روابط عمومی فدراسیون، اخبار خوشایندی مخابره شد. بازگشت معتمدکیا مدیر رسانه‌ای سابق تیم‌ملی که به همراه سایر ایرانی‌ها چندی قبل خیلی عجیب و پرابهام از تیم‌ملی کنار گذاشته شده بود، حاکی از آن است که سیاست جدیدی برای حفظ آرامش تیم‌ملی اتخاذ خواهد شد.
کی‌روش با حضور در برنامه 90 از طرح جدیدش پرده برداشت و از مربیان باشگاهی ایران خواست برای مدت‌زمان تعیین‌شده‌ای در طول هر هفته بازیکنان ملی‌پوش را در اختیار او قرار دهند. طبیعتا همکاری مربیان و باشگاه‌ها با تیم‌ملی مستلزم بهبود روابط است. از این رو مدیریت جدید روابط عمومی فدراسیون و همچنین مهدی تاج خواهان نزدیک شدن کی‌روش و برانکو هستند. این دو که زمستان سال قبل بیشترین اختلاف را با هم داشتند عملا ماه‌هاست حرفی را علیه هم به زبان نیاورده اند و فضا به گونه‌ای شده که احتمال آشتی‌شان وجود دارد.
گروه ایران در جام‌جهانی 2018 بسیار سخت است و اگر خواهان یک حضور آبرومند در جام‌جهانی هستیم باید بهترین فضا را برای آماده‌‌سازی تیم‌ملی مهیا کنیم. در این بین همکاری برانکو و شفر که بیشترین سهمیه را بین سایر تیم‌‌های لیگ برتری در تیم‌ملی دارند، پراهمیت به نظر می‌رسد. از این رو فدراسیون فوتبال قصد دارد کی‌روش و برانکو را به یکدیگر نزدیک‌تر کند تا شاهد اتفاقات پرحاشیه سال قبل نباشیم.
سرمربی پرسپولیس که می‌داند بعد از خروج کی‌روش از تیم‌ملی یکی از نامزدهای اصلی هدایت تیم‌ملی ایران است، بی‌میل نیست رابطه‌‌‌‌اش را با فدراسیون فوتبال بهبود بخشد. از این رو برانکو برای همکاری انگیزه لازم را دارد و اگر کی‌روش هم کمی از مواضع سابق خود مبنی‌بر لزوم عذرخواهی کتبی سرمربی پرسپولیس از مردم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، کوتاه بیاید، شاید در آینده نه چندان دور شاهد برگزاری مراسم آشتی این دو مربی خارجی باشیم.
اتفاقی که قطعا به سود فوتبال ما است و همکاری این دو می‌تواند باعث بهبود عملکرد ملی‌پوشان پرتعداد پرسپولیس شود. البته فراموش نکنید کی‌روش کلا غیر قابل پیش‌بینی است و شاید یک اتفاق کوچک، جرقه‌ای شود برای به هم خوردن همه نقشه‌‌های فدراسیون برای آشتی دادن این دو مربی.


Page Generated in 0/0051 sec