printlogo


کد خبر: 185533تاریخ: 1396/9/20 00:00
اخبار

یووه-اینتر؛ جاده مسدود نیست!
شهبد پورصفر: اینتر یادآور میراث «هررا»ی کبیر بود، هرچند کاتاناچو بعد از ۵۰ سال دیگر به آن شکل اجرا نمی‌شود و شیوه اسپالتی‌طور (ورژن ۲۰۱۷) شمایل بهتری نسبت به آن موقع‌ها دارد. هررا با آن تاکتیک توانسته بود قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و اینتر او بسان یک شیر در خانه و روباه در زمین حریف بود. اسپالتی از میراث به جا مانده استفاده کرد و تنها نقد وارده به تیم او برنامه نداشتن برای از دست ندادن توپ‌های دوم بود.
یوونتوس آلگری کمترین صیقل را نسبت به بازی با ناپولی داشت و پرس شدید در زمین حریف بخوبی اجرا شد و با وجود اشتباهات وحشتناک اشکرینیار، ناآماده بودن ایگوآین و مانژوکیچ باعث شد یووه از این اشتباهات استفاده نکند. دیگر تغییر یووه نسبت به بازی با ناپولی نیمکت‌نشین شدن دیبالا و داگلاس کاستا بود. این تغییر بدان جهت بود که اینتر اسپالتی خود در ضد حملات تبحر خاصی دارد و میانه‌روی آلگری از استفاده نکردن همزمان از  دیبالا و ایگوآین قابل توجیه بود.
در آن سو اسپالتی در خط حمله از ترکیب بروزویچ، کاندروا، پرسیچ و ایکاردی استفاده کرده بود که اگر از سوی آمبروسیو و سانتون 2 گوش چپ و راست اینتر بیشتر حمایت می‌شدند همان برندگی و چابکی مدنظر کار دست خط دفاع یوونتوس می‌داد.
خط حمله اینتر بخوبی دفعات پیش نبود اما این عیب و ناقص بودن تیم اسپالتی در این بازی را نشان نمی‌دهد؛ آنها با این تساوی 2 امتیاز بالاتر از یووه و ناپولی دارند و حملات بی‌پروا خودکشی آنها در خانه یووه بود. تاکتیک اتخاذ شده منطقی‌ترین روش برای متوقف کردن آلگری و تیمش در خانه بود. اسپالتی پس از اطمینان حاصل کردن از کسب امتیاز در زمین یووه در دقیقه ۸۵ برای تقویت خط هافبک، ایکاردی ۱۶ گله را بیرون کشید و ادر را جانشین کرد که چند دقیقه آخر بازی از سوی اینتر به شکل اقتصادی اجرا شد.
نکته منفی تیم آلگری در این بازی خلاقیت کمتر آنها در حملات بود به خصوص زمانی که میرالم پیانیچ تعویض شد و بنتانکور جایش را گرفت. تساوی بدون گل 2 تیم برای آلگری تلخ و برای اسپالتی شیرین بود. آلگری رقیب اصلی (ناپولی) را در خانه‌اش شکست داده بود اما این بار آماده‌ترین حریف ترمزشان را کشید. جاده سری A هنوز از سوی یووه مسدود
نشده است!


خط دفاعی رئال و تأثیر کلیدی در برد مقابل سویا
اشرف مراکشی
در دیداری که رئال‌مادرید موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر سویا را شکست دهد بازیکنان خط دفاعی این تیم عملکرد ویژه‌ای داشتند. انتظار می‎رفت تیم فوتبال رئال‌مادرید در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو و دیدار مقابل سویا کار سختی پیش رو داشته باشد، بویژه که هم سرخیو راموس و هم رافائل واران غایب بودند اما تغییرات در خط دفاعی باعث شد رئال به برد ۵ بر صفر برسد. کارواخال هم در بازی با سویا محروم بود و در نتیجه اشرف حکیمی، خسوس وایخو و ناچو فرناندس همه در ترکیب اصلی قرار گرفتند. ملی‌پوش مراکشی برای اولین‌بار بعد از ۴ بازی به ترکیب اصلی بازگشته بود و توانست گل هم بزند. او در سمت راست خط دفاع بسیار خوب کار کرد و در صحنه گلی که زد هم عملکرد فوق‌العاده‎ای را به نمایش گذاشت. روزنامه مارکا در گزارشی درباره دیدار رئال و سویا نوشت: ناچو و وایخو کار زیادی انجام ندادند اما بخوبی خط دفاعی را کنترل کرده بودند. ناچو همچنین توانست رکوردی هم بزند و سریع‎ترین گل فصل سفیدپوشان را به ثمر رساند؛ ۱۰ ثانیه بعد از دقیقه دوم بازی. در رقابت‎های این فصل وایخو فرصت زیادی برای بازی کردن به دست نیاورده بود اما توانست در شرایط و دیداری وارد زمین شود و خوب کار کند و گل هم بزند که سخت‎تر از همیشه بود. درست است که به غیر از او افراد دیگری هم گل زدند اما او کارش را در دفاع هم عالی انجام داد. بارها به کیلور ناواس کمک کرد و در خط دفاعی عملکردی قابل قبول داشت.
 


Page Generated in 0/0058 sec