printlogo


کد خبر: 185570تاریخ: 1396/9/21 00:00
نبض جامعه

با اعلام پزشکی قانونی
آمار جان‌باختگان زلزله کرمانشاه  به ۶۲۰ نفر رسید
با شناسایی و معرفی ۴۱ جسد دیگر از متوفیان زلزله کرمانشاه، تعداد اجساد این حادثه به ۶۲۰ تن افزایش یافت. به گزارش «وطن امروز»، براساس اعلام پزشکی قانونی با شناسایی و معرفی ۴۱ جسد دیگر از متوفیان زلزله کرمانشاه، تعداد اجساد این حادثه به ۶۲۰ تن افزایش یافت. از این ۴۱ جسد که همگی مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است ۴۰ نفر بر اساس لیست دانشگاه علوم پزشکی و یک مورد نیز توسط کمیته تجسس شناسایی شده است.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا:
افزایش نرخ جرایم رانندگی صحت ندارد
انتشار خبری مبنی بر اینکه جرایم راهنمایی و رانندگی افزایش داشته از سوی معاون اجتماعی پلیس راهور تکذیب شد. سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور در گفت‌و‌گو با فارس، خبر افزایش تعرفه‌های جدید جریمه‌های راهنمایی و رانندگی را تکذیب کرد. بر پایه این گزارش، در برخی شبکه‌ها و کانال‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نرخ جرایم افزایش یافته است، به طور مثال برای تجاوز از سرعت مجاز 300 هزار تومان، سبقت غیرمجاز 200 هزار تومان و عبور از چراغ قرمز
200 هزار تومان نرخ تعیین شده بود. اما پیگیری‌ها از سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور حاکی از آن است که هیچ تغییری در نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی تا این لحظه اعمال نشده است و جرایم طبق لیستی که قبلاً منتشر شده اعمال خواهد شد.
درآمد ۳ هزار میلیاردی دولت
این در حالی است که در بودجه سال ۹۷ درآمدی معادل ۳ هزار میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی دیده شده که افزایش ۷ درصدی درآمد از این محل را نشان می‌دهد. به گزارش تسنیم، بر اساس لایحه بودجه کشور در سال 97 که روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، دولت با افزایش درآمد حاصل از جرایم رانندگی در سال آتی، درآمدی معادل 3هزار میلیارد تومان را از این محل پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که بر اساس بودجه سال 96، درآمد پیش‌بینی‌شده از این محل رقمی معادل 2 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که بودجه سال آتی نشان‌دهنده افزایش 200 میلیاردی درآمد دولت از این محل است که افزایش 7 درصدی انتظار درآمد دولت از محل جرایم رانندگی را نشان می‌دهد. همچنین در بودجه 97، تصریح شده که جرایم دیرکرد جریمه‌های راهنمایی و رانندگی تا پایان سال 96، در صورت پرداخت تا پایان آذرماه سال 97، مشمول بخشیدگی خواهد شد که البته درآمد در نظر گرفته ‌شده در این بخش نیز یک هزار و 600 میلیارد تومان دیده شده است. علاوه بر این موارد، در سال 97، تعرفه صدور گواهینامه هوشمند رانندگی، مبلغ 20 هزار تومان درنظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» خبر داد
نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از «صندوق فرهنگیان»
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از «صندوق ذخیره فرهنگیان» خبر داد. سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» گفت: گزارش‌ تحقیق و تفحص از «صندوق ذخیره فرهنگیان» نهایی شده و این گزارش سه‌شنبه 21 آذرماه با حضور اعضای کمیته تحقیق و تفحص در کمیسیون آموزش و تحقیقات به رای گذاشته خواهد شد. وی افزود: در صورت رای آوردن این گزارش، برای قرائت در مجلس تقدیم هیأت رئیسه خواهد شد. رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز در این‌باره گفت: باید دست آقازاده‌ها و هرکسی که به بیت‌المال دست دراز می‌کند به‌صورت علنی قطع شود و مردم باید بدانند در کشور چک سفید به آقازاده‌ها و بستگان آنها داده نشده است.


Page Generated in 0/0138 sec