printlogo


کد خبر: 185620تاریخ: 1396/9/22 00:00
اخبار

«نامزدی» در کتابفروشی‌ها
جلد شصت‌وهشتم از مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی با عنوان «نامزدی»، اثر حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی هراتیان و فاطمه سادات شمسی‌نژاد از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «نامزدی» جلد 68 مجموعه «پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی» است که در 4 فصل تدوین شده است: 1- تصمیم نامزدی، 2- مراسم نامزدی و قرارها، 3- بایسته‌های نامزدی و 4- برخی چالش‌ها و مشکلات دوران نامزدی. این کتاب به 51 سوال عمومی و تخصصی درباره دوران نامزدی و عقد پاسخ می‌دهد. در فصل اول به سوالاتی درباره مراحل ازدواج، مدت صحیح دوره نامزدی، مشکلات نامزدی طولانی، فواید دوره نامزدی و نامزدی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) پاسخ داده می‌شود. در فصل دوم به موضوع بله‌برون، شیربها، جهیزیه، خطبه عقد، محرمیت یا صیغه موقت، چگونگی مراسم عقد و ظرافت‌های آن، فایده و فلسفه مهریه، میزان مهریه و... پرداخته می‌شود. در فصل سوم بایسته‌های نامزدی مطرح می‌شود و به سوالاتی درباره میزان حضور مناسب در خانه نامزد، اجازه والدین، رابطه جنسی دوران نامزدی، مشکل بارداری در دوره نامزدی و راهکارهای دوره نامزدی موفق پاسخ داده می‌شود. در فصل پایانی هم به مهم‌ترین چالش‌های این دوران و نحوه مواجهه و حل این مشکلات و معضلات پرداخته است؛ مانند مقایسه نامزد، تغییر ویژگی همسر، نفقه نامزدی، استقلال خانوادگی و... . این اثر در 272 صفحه با قیمت 13هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.


«اربعین» حمید مجتهدی در مرحله تدوین
مستند «اربعین» که روایتی از حال و هوای اربعین حسینی است، در 2 قسمت 40 دقیقه‌ای به سفارش مرکز بسیج صداوسیما توسط حمید مجتهدی از کارگردانان صاحب نام سینمای مستند در حال تولید است. به گزارش «وطن امروز»، این مستند دارای تصاویر بکر  هوایی و غیر هوایی دیده نشده از راهپیمایی اربعین و جمعیت، تصاویر داخل حرم امام حسین (ع) و داخل ضریح، شهر کربلا، سوژه‌های پیاده‌روی و تصویر آهسته و جالب از افرادی که در حال راه رفتن هستند را در خود گنجانده است. محوریت کلی مستند اربعین شبیه مجموعه مستندهای ایران است. موسیقی کار ساخته شده و علیرضا قربانی، خواننده تیتراژ است. کار در حال تدوین است و تقریبا تا پایان امسال مراحل فنی آن به پایان می‌رسد. با توجه به استقبال مدیران سیما از چنین مستندهایی احتمالا در مناسبت‌های مذهبی و شاید اربعین سال آینده از چندین شبکه سراسری پخش خواهد شود. گفتنی است مجتهدی که پیش‌تر از این «مجموعه مستندهای ایران» را ساخته است، از جمله چهره‌های سرشناس در زمینه مستندسازی است که آثار او در فضای بین‌المللی نیز مورد استقبال قرار گرفته ‌است. مستند «اربعین» نخستین کار او درباره این موضوع مهم به حساب می‌آید که به همت مرکز بسیج صداوسیما در حال تولید است.


اعتراض به جای خالی کارگردان‌های زن در نامزدهای گلدن‌گلوب
در حالی که دیروز گلدن‌گلوب نامزدهای هفتاد و پنجمین دوره خود را معرفی کرد، نبودن کارگردان‌های زن در میان نامزدها جنجالی شده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، در میان نامزدهای گلدن‌گلوب حضور ناگهانی فیلم «همه پول‌های دنیا» ساخته ریدلی اسکات همان قدر خبرساز شده که نبودن نام هیچ کارگردان زن در میان نامزدها. کریستوفر پلامر که در دقیقه ۹۰ به جای کوین اسپیسی جلوی دوربین ریدلی اسکات رفت به طرزی غیرباور در میان نامزدهای گلدن‌گلوب جای گرفت و از سوی دیگر گرتا گرویگ، کارگردان فیلم «لیدی برد» که با اقبال منتقدان و جوامع هنری روبه‌رو شده بود، از حضور در فهرستی جاماند که توسط کارگردان‌های مردی چون ریدلی اسکات، گی‌یرمو دل تورو، مارتین مک‌دونا، کریستوفر نولان و استیون اسپیلبرگ پر شده بود. مک‌دونا در این باره گفت: این واقعا شرم‌آور است. می‌دانم زنان فیلمنامه‌نویس بزرگی امسال مورد تایید قرار گرفتند اما در بخش کارگردانی به آنها توجهی نشد. شاید در اسکار جبران شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec