printlogo


کد خبر: 185632تاریخ: 1396/9/22 00:00
چهارگوشه

چاووش‌اوغلو: دیگر نظام سوریه تهدید نیست
وزیر خارجه ترکیه اعتراف کرد که کشورش دیگر نظام سوریه را تهدیدی برای خود نمی‌داند. به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو دیروز متعاقب سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ترکیه و دیدار با رجب طیب‌اردوغان در گفت‌وگو با شبکه ان‌تی‌وی ترکیه گفت: «آنکارا در صورت نیاز به انجام عملیات نظامی علیه یگان‌های حمایت مردمی کرد در سوریه، این عملیات را با مسکو هماهنگ می‌کند. دیگر این سخن که نظام سوریه ما را تهدید می‌کند، مطرح نیست». از نظر وزیر خارجه ترکیه از این پس حزب اتحاد دموکراتیک و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) خطر محسوب می‌شوند.

رسوایی ترامپ و مجری فاکس‌نیوز
موج گسترده رسوایی جنسی سیاستمداران آمریکایی که از زمان مبارزات انتخاباتی سال گذشته دونالد ترامپ به راه افتاده بود، حالا پس از در نوردیدن بخش مهمی از کنگره به خود او در کاخ سفید بازگشته است. متعاقب آنکه هفته پیش 3 سناتور و نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات به خاطر رسوایی‌‌های مربوط به آزار جنسی زنان استعفا کردند، جولی هودی، مجری زن سابق فاکس‌نیوز، تنها شبکه تلویزیونی اصلی حامی ترامپ می‌گوید یک بار که با ترامپ سوار آسانسور بوده است، آن هم زمانی که ترامپ بتازگی با همسر کنونی‌اش ملانیا ازدواج کرده بود، ترامپ تلاش کرد به حریم او تعرض کند. به گفته هودی، این اتفاق که در سال 2005 یا 2006 و پس از صرف ناهار در برج ترامپ رخ داده، او را شوکه کرده است. همین چند روز پیش بود که «ترنت فرنکز» نماینده حزب جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا به خاطر رسوایی مشابهی با فشار پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان کنگره و سیاستمدار نزدیک به ترامپ مجبور به استعفا شد و سپس معترض شده بود که چرا کسی کاری به کار ترامپ با آن هم رسوایی جنسی ندارد؟

توطئه حزب صالح برای سقوط صنعا
وزارت کشور یمن وابسته به انصارالله از کشف اسناد و نقشه‌هایی خبر داد که رهبران نزدیک به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور معدوم برای سقوط صنعا تهیه کرده بودند. به گفته وزارت کشور یمن، این نقشه‌ها شامل تقسیم صنعا به 4 منطقه نظامی بوده که رهبران امنیتی و نظامی وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن رهبری آن را برعهده دارند. به گفته این منابع، اسناد دیگری نیز یافت شده که اهداف واقعی تأسیس پادگان «شهید الملصی» را نشان می‌دهد؛ از جمله این اهداف آموزش نیروها و تک‌تیراندازهاست. از سوی دیگر، منابع یمنی از بمباران شمال پایتخت توسط جنگنده‌های سعودی طی بامداد سه‌شنبه خبر دادند که در جریان آن 3 غیرنظامی شهید و شماری مجروح شدند.


ارتباط انفجار منهتن  با پوسترهای داعش
مهاجر بنگلادشی که روز دوشنبه اقدام به انفجار انتحاری در قلب نیویورک کرده بود، ارتباطی مستقیم با داعش نداشته اما خود را تحت تاثیر این گروه تروریستی معرفی کرده است. طبق اعلام اف‌بی‌آی، عقایدالله ٢٧ ساله که در جریان انفجار پیش از موعد بمب دست‌ساز لوله‌ای همراه خود در ایستگاه اتوبوس پورت آوتوریتی منطقه مرکزی منهتن نیویورک، بشدت زخمی شده و وضع مساعدی ندارد، پس از دستگیری به بازجویان پلیس فدرال گفته است از حملات هوایی آمریکا به مواضع و مناطق تحت تسلط داعش خشمگین شده و درصدد انتقام برآمده است. او که به برق‌کاری اشتغال داشته، اعتراف کرده تحت تاثیر ویدئوهای تبلیغاتی گروه‌های تکفیری بویژه پوسترهایی که اخیرا داعش در آن وعده عزا کردن عید کریسمس اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها را داده بود، تصمیم گرفته در ساعات پررفت و آمد صبح دوشنبه گذشته خود را در یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس در نزدیکی میدان معروف تایمز نیویورک منفجر کند اما بمب دست‌سازش بخوبی عمل نکرده است.
 


Page Generated in 0/0051 sec