printlogo


کد خبر: 185651تاریخ: 1396/9/22 00:00
نبض جامعه

سخنگوی اورژانس کشور خبر داد
29 مصدوم در زلزله 6/2 ریشتری کرمان
سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه آمار مصدومان زمین‌لرزه 2/6 ریشتری در هجدک کرمان به ۱۸ نفر رسیده است، گفت: تاکنون 19 پس‌لرزه این منطقه را لرزانده است. مجتبی خالدی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با وقوع زمین‌لرزه 2/6 ریشتری روز گذشته در هجدک کرمان، گفت: تا این لحظه 19 پس‌لرزه در این منطقه رخ داده و تیم‌های ارزیاب اورژانس 12 روستا را مورد ارزیابی قرار دادند. وی افزود: طی ارزیابی‌ها تاکنون ۱۸ نفر بر اثر این زمین‌لرزه مصدوم شده‌اند که توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان علی بن ابیطالب(ع)، شهید باهنر و پیامبران کرمان انتقال یافته‌اند. سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: منازل قدیمی در 7 روستا دچار آسیب شده ولی خوشبختانه این زمین‌لرزه تلفات جانی به همراه نداشته است. گفتنی است طبق آخرین آمار اعلام شده، براساس اظهارات رئیس اورژانس استان کرمان تعداد مصدومان زلزله به ۲۹ نفر رسیده است.

ثبت‌نام ۱۵۰ هزار نفر در طرح معافیت خدمت
جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با اعلام این مطلب که محدودیت سنی برای ثبت‌نام در طرح معافیت و کسری خدمت ایثارگران وجود ندارد، از ثبت‌نام ۱۵۰ هزار نفر در این طرح خبر داد. سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین آمار ثبت‌نام در طرح معافیت و کسری خدمت ایثارگران، اظهار داشت:‌ تا این لحظه بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. وی به مراجعان توصیه کرد: صبر و حوصله بیشتری به خرج داده تا کار ثبت‌نام در دفاتر بخوبی انجام شود. این مقام ارشد ناجا گفت: بعد از ثبت‌نام در مدت یک ماه بررسی‌های لازم انجام شده و ۲۰ هزار نفر از افرادی که امسال مشمول کسری خدمت و معافیت می‌شوند، معرفی خواهند شد. جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با اعلام این مطلب که ثبت‌نام این طرح تا ۱۰ دی‌ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در بازه زمانی باقیمانده، آزادگان و جانبازانی که ثبت‌نام نکرده‌اند نیز می‌توانند برای ثبت‌نام به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند. وی خاطرنشان کرد: همه ایثارگران چه کسانی که فرزندان‌شان مشمول هستند و چه کسانی که فرزندان‌شان در سال‌های آتی مشمول می‌شوند، بدون در نظر گرفتن سن فرزندشان، برای ثبت‌نام به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

4 مجروح در آتش‌سوزی هتل زائران در نجف
سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در آتش‌سوزی هتل زائران ایرانی در نجف فقط 4 زائر مجروح شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، سازمان حج و زیارت درباره حادثه آتش‌سوزی در یکی از هتل‌‌های شهر نجف طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حادثه ساعت 2 بامداد در شارع‌المدینه در هتل قبطان نجف اشرف رخ داد و خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی در بر نداشت. برهمین اساس 150 زائر از شهرهای ایذه و شهرکرد در این هتل مستقر بودند که از این تعداد
85 درصد را زنان تشکیل می‌دادند که در این حادثه تنها 4 نفر مصدوم شده‌‌‌‌اند، در حالی که در برخی رسانه‌ها از مصدومیت 40 نفر خبر داده‌اند. براساس گزارش کارشناسان امر، آتش‌سوزی یادشده به دلیل فرسودگی و اتصال اسپیلت گرمایشی دیواری در طبقه دوم هتل رخ داده است. به گفته مسؤولان امر، هم‌اکنون همه زائران به هتل ریحانه‌المصطفی منتقل شده‌اند و جای هیچگونه نگرانی نیست.


Page Generated in 0/0063 sec