printlogo


کد خبر: 185652تاریخ: 1396/9/22 00:00
اخبار

وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد
جان‌باختن 4 دانش‌آموزان  در تصادف اردوی دانش‌آموزی
بر اساس اعلام وزارت آموزش‌وپرورش در سانحه تصادف اردوی دانش‌آموزی در محور سوسنگرد 4 دانش‌آموز جان‌باختند. به گزارش «وطن امروز»، وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با کمال تاسف، طی سانحه تصادف در اردوی دانش‌آموزی به مقصد خرمشهر تعداد 4 نفر از دانش‌آموزان عزیزمان جان باختند. بر اساس اعلام وزارت آموزش‌وپرورش سانحه تصادف اردوی دانش‌آموزان در محور سوسنگرد اتفاق افتاده است و تاکنون جان باختن 4 دانش‌آموز قطعی است. این سانحه مربوط به اردوی دانش‌آموزان دختر شهرستان نظرآباد استان البرز بوده است. گفته می‌شود احتمال افزایش تلفات در تصادف اتوبوس دانش‌آموزی وجود دارد. در همین راستا رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: برخورد اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر با وانت 8 کشته و 40 مجروح سطحی و غیرسطحی بر جا گذاشت.


افزایش آلودگی هوا در ۶ کلانشهر
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدید از آخر هفته وارد کشور می‌شود، گفت: طی 48 ساعت آینده ۶ کلانشهر کشور با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهند شد. احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: طی 2 روز آینده غالب نقاط کشور با جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی مواجه خواهند شد. وی ادامه داد: طی همین مدت به سبب پایداری جو و سکون نسبی هوا شاهد انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت بویژه تهران، کرج، اراک، قزوین، تبریز و اصفهان خواهیم بود. وظیفه با بیان اینکه طی 2 روز آتی احتمال وقوع گردوخاک در شرق کشور وجود دارد، گفت: به سبب افزایش سرعت باد در شرق کشور، احتمال وقوع گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان‌جنوبی و یزد دور از انتظار نخواهد بود. وی همچنین از نفوذ سامانه بارشی در روزهای آخر هفته به کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی اواخر روز پنجشنبه وارد کشور خواهد شد.


افزایش ۱۳درصدی  مالیات بر سیگار
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش ۱۳ درصدی مالیات بر سیگار اقدام مناسبی است اما می‌طلبد قیمت خرده‌فروشی مبنای اخذ مالیات سیگار قرار گیرد. محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، در رابطه با افزایش 13 درصدی مالیات سیگار در لایحه بودجه 97، گفت: افزایش 13 درصدی اقدام درستی است اما با توجه به اینکه اخذ مالیات و عوارض مهم‌ترین مؤلفه پیشگیری از مصرف مواد دخانی در دنیا و تمام کشورهای توسعه‌یافته و در حال ‌توسعه است، بهتر بود افزایش بیشتری می‌یافت. نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه ایران بعد از افغانستان در خاورمیانه کمترین نرخ مالیات بر سیگار را دارد، افزود: در بودجه سال 95 تلاش کردیم مالیات مواد دخانی در 3 ردیف تولید داخل، تولید مشترک و تولید با برند و سرمایه‌گذاری خارجی را به 20، 30 و 40 درصد افزایش دهیم اما متأسفانه در بودجه سال 96 و لایحه برنامه ششم نتوانستیم حتی انتظارات قوانینی را که خود مصوب کردیم برآورده کنیم. وی با یادآوری اینکه شرکت‌های خارجی سالانه 48 هزار میلیارد تومان از طریق تولید دخانیات در کشور درآمد دارند، تصریح کرد: این شرکت‌ها از نیروی کار ارزان بهره می‌برند و از سویی بازار مصرف مناسبی را در اختیار این شرکت‌ها قرار داده‌ایم و کمترین مالیات را نیز از آنها اخذ می‌کنیم که این موضوع در هیچ کشوری مسبوق به سابقه نیست.  نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت تصریح کرد: در کشور مالیات اخذشده از سیگار بر مبنای قیمت کارخانه است، در حالی ‌که اگر قیمت خرده‌فروشی مبنا قرار گیرد، از این مسیر می‌توان حدود 4 هزار میلیارد تومان مالیات اخذ کرد.


Page Generated in 0/0050 sec