printlogo


کد خبر: 185678تاریخ: 1396/9/23 00:00
اخبار

«سختانه» آرشیوی نشد!
دومین قسمت از برنامه تلویزیونی «سختانه» با حضور شهریار زرشناس پنجشنبه بعد از خبر شبانگاهی شبکه 3 سیما روی آنتن می‌رود. به گزارش فارس، برنامه تلویزیونی «سختانه» که پیش از این یک قسمت از آن با اجرای میلاد دخانچی و با حضور محمد قوچانی در شبکه 3 روی آنتن رفته بود با استقبال مخاطبان و بازتاب وسیع در رسانه‌های جمعی و شبکه‌‌های اجتماعی روبه‌رو شد. این هفته نیز سختانه میزبان شهریار زرشناس است تا میلاد دخانچی گفت‌وگویی چالشی و صریح پیرامون اندیشه‌‌های او، با وی داشته باشد. در این مباحثه انتقادی که قرار است روز پنجشنبه 23 آذرماه ساعت 22:20 از شبکه 3 سیما پخش شود، سختانه این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد که چرا زرشناس که مکتوبات قابل تاملی پیرامون نقد مدرنیته و اندیشه نئولیبرال دارد، منتقد همه جریانات موجود است؟ ساختار این برنامه تلویزیونی در قالب گفت‌وگوی سخت (Hard Talk) بوده و در آن شاهد گفت‌وگوهای صریح و چالشی با چهره‌های شاخص فرهنگ، سیاست و اقتصاد از اندیشه‌های گوناگون پیرامون مناقشات فکری و مسائل داغ افکار عمومی جامعه ایرانی هستیم. سختانه کاری از مرکز بسیج رسانه ملی با همکاری شبکه 3 سیما است که پنجشنبه‌شب‌ها پس از خبر شبانگاهی از این شبکه پخش می‌شود. قسمت اول برنامه «سختانه» با حضور محمد قوچانی، روزنامه‌نگار سرشناس اصلاح‌طلب روی آنتن رفت که با اظهارنظرهای متفاوتی روبه‌رو و در نهایت منجر شد قسمت دوم این برنامه روی آنتن نرود اما ظاهرا پس از جلسه و گفت‌وگوهای صورت گرفته، سوءتفاهم‌ها برطرف شده و در نهایت این برنامه که می‌تواند فتح باب تازه‌ای در برنامه‌های گفت‌وگومحور باشد، روی آنتن می‌رود.

میرکریمی میهمان «کافه فیلم» می‌شود
فیلم سینمایی «یه حبه قند»، پنجشنبه ۲۳ آذر از شبکه آی‌فیلم نمایش داده می‌شود و سپس رضا میرکریمی و امید روحانی در قالب برنامه «کافه فیلم» به نقد و بررسی این فیلم خواهند پرداخت. به گزارش روابط عمومی شبکه ‌آی‌فیلم، برنامه «کافه فیلم» پنجشنبه‌شب‌ها یکی از فیلم‌های سینمایی شاخص کشور را با حضور سازنده آن، نمایش می‌دهد. بر اساس این گزارش، «یه حبه قند» ششمین فیلم سینمایی رضا میرکریمی که در سال ۱۳۸۹ ساخته شده است، برای نمایش از «کافه فیلم» این هفته در نظر گرفته شده است. رضا کیانیان، پریوش نظریه، سعید پورصمیمی، اصغر همت، نگار جواهریان، شمسی فضل‌اللهی، هدایت هاشمی و ریما رامین‌فر بازیگران این فیلم سینمایی بوده‌اند. برنامه «کافه‌فیلم» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و وحید رونقی پنجشنبه‌شب‌ ساعت 21 فیلم سینمایی «یه حبه قند» را به‌ نمایش می‌گذارد. مخاطبان می‌توانند بازپخش این برنامه را در ساعت‌های 5 و 13 روز بعد تماشا کنند.


برگزاری مراسم پژوهشی بر آیین چاووشی‌خوانی در ایران
پژوهشی بر آیین چاووشی‌خوانی برنامه‌ای است تحقیقی درباره آیین کهن چاووشی‌خوانی که روز شنبه 25 آذرماه در فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، آیین چاووشی‌خوانی یکی از سنت‌های کهن و جزو لاینفک مناسک عبادی در کشور ما بوده است به طوری که قدمت این آیین به پیش از دوران صفویه بازمی‌گردد و براساس شواهد توسط علامه مجلسی پایه‌‌گذاری شده است. در این برنامه که با حضور دکتر هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی ایران و با اجرای اکبر کتابداری و هنرنمایی چاووشی‌خوانان بنام و پیشکسوت نظیر مظفر قربان‌نژاد، حسین سلمانیان، مصطفی رحیم‌پور و کوثر علی‌شهبازی برگزار می‌شود، ضمن تشریح و تبیین خاستگاه چاووشی‌خوانی و سیر تاریخی آن از سوی صاحب‌نظران این هنر آیینی و سنتی، مراسم آیینی چاووشی‌خوانی نیز برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در مراسم از ساعت 15 به آدرس میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، بوستان رازی، سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای رازی مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0062 sec