printlogo


کد خبر: 185712تاریخ: 1396/9/23 00:00
اخبار

حذف بند آبونمان از قبوض گاز
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه این شرکت مجری قانون است، گفت: براساس اخطاریه دیوان عدالت اداری، فرآیند حذف آبونمان از قبوض گاز آغاز شده است. مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اجرای این قانون توسط شرکت ملی گاز ایران، ادامه داد: مشترکان نباید انتظار داشته باشند به یکباره این بند از قبوض‌شان حذف شود، این فرآیند زمانبر خواهد بود اما این نکته را تاکید می‌کنم که بند آبونمان در قبوض جدید حذف خواهد شد و شرکت ملی گاز مجری قانون خواهد بود.


توسعه‌ آموزشی با نهضت مدرسه‌سازی برکت
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تمجید از ساخت مدارس متعدد توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم کشور، این اقدام را نهضت مدرسه‌سازی «برکت» لقب داد. سیدعلی ادیانی  در این‌باره گفت: این نهضت، ان‌شاءالله در آینده منشأ یک انقلاب در توسعه‌ علمی و آموزشی کشور خواهد شد. ادیانی نهضت مدرسه‌سازی، کمک به مناطق محروم، توانمندسازی اقشار ضعیف، ایجاد اشتغال و مساعدت به واحد‌های تولیدی راکد را از جمله فعالیت‌ها و اقدامات فراوانی برشمرد که توسط بنیاد برکت در اقصی نقاط کشور برای آبادانی و توسعه‌ این مرز و بوم انجام می‌شود. نماینده‌ مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات این بنیاد به‌ منظور حرکت در مسیر تولید ملی و اشتغال پایدار برای مردم مناطق محروم برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این نهاد این است که به دور از هرگونه حاشیه، هیاهو، غوغاسالاری و حرکات تبلیغاتی، خدمات واقعی و مؤثری را به بدنه‌ اصلی جامعه و مردم بی‌بضاعت که بیشتر در مناطق محروم حضور دارند، ارائه می‌دهد. وی با بیان اینکه بنیاد برکت تاکنون در نزدیک به 700 طرح مختلف عمرانی، ‌آموزشی، بهداشتی، سلامت، کشاورزی و دامداری در استان مازندران سرمایه‌گذاری کرده است، بیان داشت: نزدیک به 100 مدرسه و 30 مسجد و کانون فرهنگی در استان با همت این بنیاد در راستای توسعه همه‌جانبه به بهره‌برداری رسیده است.


صنعت خودرو نیاز به تهرانی‌مقدم‌ها دارد
در صنعت دفاعی توانسته‌ایم موفق عمل کنیم، چرا که اولا نیاز ملی بوده و دوم افرادی همچون شهید تهرانی‌مقدم‌ها روی کار متمرکز شدند و در چارچوب یک ثبات مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو نیز همین‌گونه عمل کنیم، موفق خواهیم شد. منصور معظمی، رئیس سازمان ایدرو در گفت‌وگو با پردیس خودرو، در پاسخ به اینکه چرا به‌رغم صرف هزینه‌های مختلف در صنعت خودروسازی ولی نتوانسته‌ایم خودروساز شویم، اظهار داشت: اینکه خودروسازی در دهه‌های گذشته اولویت در صنعت بوده، اشتباه عمل نکرده‌ایم ولی اگر از همان روز اول در صنعت خودرو روی بخش تحقیق و توسعه و طراحی تمرکز می‌کردیم امروز می‌توانستیم همچون خودروسازهای بزرگ دنیا خودروساز باشیم. وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از اصلی‌ترین علل، عدم ثبات مدیریتی در صنعت خودروسازی است. معظمی با مقایسه صنعت خودرو با صنایع دفاعی گفت: در صنعت دفاعی توانسته‌ایم موفق عمل کنیم، چرا که هم نیاز ملی بوده و هم افرادی همچون شهید تهرانی‌مقدم‌ها روی کار متمرکز شدند و در چارچوب یک ثبات مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو نیز همین‌گونه عمل کنیم موفق خواهیم شد.


نماد‌ «های‌وب» بسته شد
روز گذشته نماد معاملاتی «های‌وب» که توانسته با سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی در کمتر از ۳ ماه ارزش بازار سهام خود را به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد به دلیل ابهام در ارزش‌گذاری متوقف شد. به گزارش فارس، محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بازارها و بورس‌های سازمان بورس درباره دلیل توقف نماد «های‌وب» گفت: «ابهامات در زمینه گزارش‌های کارشناسی و عدم دریافت پاسخ درباره استعلامات نهاد ناظر، باعث توقف نماد این شرکت شده است». علاوه ‌بر این ابهام‌های قابل تأمل بر سر روش و مبنای محاسبه ارزش‌گذاری گزارش هیات 3 نفره کارشناسان رسمی و همچنین مشاور سرمایه‌‌گذاری نیکی‌گستر، اصلی‌ترین چالش سازمان بورس با ناشر «های‌وب» بوده است.


Page Generated in 0/0284 sec