printlogo


کد خبر: 185716تاریخ: 1396/9/23 00:00
اخبار

رؤسای مجالس کشور‌های اسلامی بزودی در تهران
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور روسای مجالس کشورهای اسلامی در تهران خبر داد. علاءالدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره اقدام اخیر آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام سبب واکنش کشور‌ها از جمله انگلیس و دیگر کشور‌های نزدیک به این کشور شد ضمن اینکه انسجام گسترده‌ای در میان کشور‌های اسلامی به‌وجود آمده است و عملا آمریکا و شخص ترامپ با این اقدام یک خودزنی سیاسی را انجام داد. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: یک شور فوق‌العاده در تقابل با این تصمیم غیرقانونی و نابخردانه شکل گرفته که امیدواریم از اجرای این تصمیم جلوگیری شود؛ در آینده نزدیک و کمتر از یک ماه دیگر روسای مجالس کشور‌های اسلامی در تهران حضور خواهند یافت همچنین ظرف یک هفته آینده کشورهای مالی، عراق و جمهوری اسلامی ایران در سطح روسای مجالس جلسه‌ای خواهند داشت.

امیر حاتمی در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت ندارد
اداره کل روابط عمومی وزارت دفاع اعلام کرد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت ندارد. در پی انتشار برخی مطالب از وزیر دفاع در شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی وزارت دفاع ضمن قدردانی از اظهار محبت‌های بی‌دریغ دوستان و علاقه‌مندان ارجمند اعلام کرد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت ندارد و هرگونه اعلام مواضع، خبر و اظهارنظر امیر سرتیپ حاتمی صرفاً از طریق ایشان، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع یا روابط عمومی منتشر خواهد شد.خاطرنشان می‌شود با توجه به جایگاه حقوقی وزارت دفاع، مسؤولیت درج مطالب در صفحات اجتماعی بر عهده کاربران خواهد بود.

پرونده شکایت از نمایندگان سلفی‌بگیر با موگرینی رد و مختومه شد
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت جمعی از مردم شیراز علیه نمایندگانی که با موگرینی سلفی گرفته بودند، خبر داد و گفت این موضوع خلاف شؤون نمایندگی تشخیص داده نشد و پرونده مختومه است. محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در این جلسه شکایت جمعی از مردم شیراز علیه نمایندگانی که با خانم موگرینی سلفی گرفته بودند مطرح و بررسی شد. به‌رغم اینکه این شکایت شاکی مشخصی نداشت موضوع باز هم خلاف شؤونات نمایندگی تشخیص داده نشد و پرونده مختومه شد. سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره پرونده شکایت نیروی انتظامی از حمدالله کریمی، نماینده بیجار گفت: قرار است هفته آینده این پرونده با حضور طرفین مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین گفت: شکایت دیگر از یکی از نمایندگان درباره مصاحبه انجام‌شده درباره موضوع موسسات مالی و اعتباری بود. در این شکایت خواستار تذکر به این نماینده شده بودند که ما با آن نماینده صحبت کردیم.

وضعیت نامناسب بودجه پیشنهادی دولت برای قوه‌قضائیه
رئیس‌کل دادگستری تهران می‌گوید بودجه‌ای که دولت برای قوه‌قضائیه در سال 97 در نظر گرفته است، برای قوه‌قضائیه مناسب نیست و به طور قطع تحقق برنامه‌های کلان قوه را با مشکل مواجه خواهد کرد. به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بودجه پیشنهادی از سوی دولت برای قوه‌قضائیه در سال 97 مناسب نیست و این امر به طور قطع تحقق برنامه‌های کلان قوه را با مشکل مواجه خواهد کرد. اسماعیلی در ادامه به آثار و برکات ارزشمند برنامه استانی سال گذشته ریاست قوه‌قضائیه اشاره کرد و افزود: 14 پروژه ساختمانی با حدود 150 هزار مترمربع مساحت در تهران از برکات این برنامه بوده که در حال جابه‌جایی و آماده شدن برای بهره‌برداری کامل هستند. البته قابل ذکر است پروژه‌های دیگری همچون ساختمان محاکم تجدیدنظر استان و اطفال و ... نیز در حال تکمیل و تحویل است و امید می‌رود با بهره‌برداری نهایی از این فضاهای اداری، شاهد ارتقای کیفیت در فرآیند دادرسی و نیز افزایش اعتماد عمومی مراجعان به تشکیلات قضایی باشیم.


Page Generated in 0/0118 sec