printlogo


کد خبر: 185744تاریخ: 1396/9/25 00:00
اخبار

تصویب یک طرح مشکوک در مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه فضاسازی‌ها علیه ایران با 289 رأی موافق و 135 رأی مخالف، طرحی مداخله‌جویانه را به تصویب رساند که خواستار بررسی دارایی‌های مقام‌های ایران است. به گزارش فارس، طرح شماره 1638، وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم می‌کند گزارشی درباره دارایی‌ها یا وجوهی که مطابق ادعاها مقام‌های ایرانی بر آنها مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم دارند و در نهادها و موسسات مالی آمریکایی نگهداری می‌شوند، تحویل کمیته‌های مرتبط کنگره کند.  این طرح، برای تبدیل شدن به قانون باید در دیگر شاخه قانونگذاری آمریکا، یعنی مجلس سنا هم به تصویب رسیده و پس از آن به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد. برخی کارشناسان می‌گویند این طرح با چراغ سبز برخی جریان‌های داخلی و برای ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به مسؤولان نظام ایجاد شده است.

وزارت خارجه آمریکا: ترامپ ژانویه درباره برجام تصمیم می‌گیرد
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور تا قبل از ماه ژانویه اقدامی درباره برجام انجام نخواهد داد. به گزارش فارس، هیثر نائورت در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره پایان موعد 60 روزه اقدام کنگره آمریکا درباره سرنوشت برجام و اینکه آیا اصولاً ضرب‌الاجلی برای تصمیم‌گیری در این باره وجود داشته یا خیر، گفت: «من فکر می‌کنم ضرب‌الاجل بعدی در ماه ژانویه است، بنابراین فکر نمی‌کنم قبل از آن تاریخ کاری انجام دهیم.» منابع آگاه در کاخ سفید و کنگره پیش‌تر گفته بودند با پایان یافتن ضرب‌الاجل 60 روزه کنگره برای تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام)، قانونگذاران آمریکایی قصد دارند تصمیم‌گیری درباره سرنوشت آن را به کاخ سفید محول کنند. روزنامه واشنگتن تایمز هفته گذشته به نقل از مشاوران کاخ سفید گزارش داد ترامپ 13 ژانویه در موعد ارائه جدیدترین گزارش خود درباره میزان پایبندی ایران به برجام، احتمالا گزینه خروج رسمی از برجام را اعلام خواهد کرد. کارشناسان می‌گویند نمایش اخیر نیکی هیلی و طرح اتهام ایرانی بودن موشک شلیک شده از یمن به سمت ریاض، پایتخت عربستان یکی از گزاره‌هایی است که احتمال خروج رسمی آمریکا از برجام در گزارش اواسط ژانویه را تقویت می‌کند.

هشدار حجت‌الاسلام سالک  به سخنگوی وزارت امور خارجه
نماینده مردم اصفهان در مجلس در انتقاد به موضع‌ سخنگوی وزارت امور خارجه در قبال اقدام دولت فرانسه به اعطای مجوز تجمع منافقین علیه کشورمان، گفت: صراحتاً به قاسمی اعلام می‌کنم حرف خود را پس گرفته و به ‌جای عنوان ناشیگری سیاسی از خصومت سیاسی برای این اقدام فرانسه استفاده کند. حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه در مقابل اقدام زشت دولت فرانسه در دادن مجوز به منافقین برای تجمع در این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: طبق بند پنجم از اصل سوم قانون اساسی و سایر اصول قانون اساسی هر حکومتی در ایران نباید اجازه سلطه سیاسی و اقتصادی را به عناصر سلطه جهانی خارجی بدهد. وی با اشاره به اینکه این اخطار قانون اساسی به رئیس‌جمهور و اعضای دولت است، افزود: دولت فرانسه در اقدامی خصمانه اجازه داده است منافقین تجمعی را علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند و حرف‌هایی را بزنند، رئیس‌جمهور فرانسه پشتیبان منافقین و لاشه‌های سیاسی فراری در فرانسه است. وی تصریح کرد: تعجب من از این است که سخنگوی وزارت امور خارجه در مقابل اجازه فرانسه به منافقین این تعبیر را به کار می‌برد که این اقدام یک ناشیگری سیاسی بود. سالک ادامه داد: از این جمله، این را می‌فهمم که آقایان در وزارت امور خارجه به دنبال ایجاد یک نوع سازش و بسترسازی برای تقویت حرکت نفوذ در داخل هستند و باید به سخنگوی وزارت امور خارجه گفت این‌ یک خصومت سیاسی است و نه ناشیگری سیاسی. وی اضافه کرد: ناشیگری سیاسی مفهوم خاص خود را دارد و این در حالی است که اینها خود را پیر سیاست می‌دانند؛ چگونه می‌شود تشکیلات حکومتی فرانسه یک ناشیگری سیاسی انجام دهد؟ سالک، خطاب به سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: صراحتاً به سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام می‌کنم حرف خود را پس بگیرد و به ‌جای اینکه از واژه ناشیگری سیاسی در مقابل این اقدام استفاده کند، از خصومت سیاسی برای موضع‌گیری در مقابل این اقدام فرانسه استفاده کند.


Page Generated in 0/0049 sec