printlogo


کد خبر: 185876تاریخ: 1396/9/27 00:00
نیمکت

معاون آموزش‌وپرورش:
شیوه‌نامه اردوی دانش‌آموزان سختگیرانه‌ می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه شیوه‌نامه اردویی سختگیرانه‌تر می‌شود، گفت: این امر کمک می‌کند مرکزی سفر را کنترل کرده و سرپرستان اردو آسوده‌تر باشند. مهدی فیض در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی جزو ضروریات فعالیت‌های پرورشی محسوب می‌شود و به تعبیری مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را به اردو نبرد یک کار ناقص انجام داده است، اظهار کرد: توقف فعالیت‌های تعلیم و تربیتی در کلاس درس اشکال بزرگی است که مدارس مرتکب آن می‌شوند. وی با بیان اینکه البته نمی‌توان نگرانی اولیا را از رفت‌وآمد در جاده‌ها نادیده گرفت، گفت: معمولاً خانواده‌ها فرزندشان را از اردو منع می‌کنند بویژه پس از حادثه هرمزگان که تعدادی از دانش‌آموزان جان خود را طی تصادفی از دست دادند، این نگرانی بیشتر شد. از همین رو آموزش‌وپرورش تصمیم گرفت اردوها را بیش از گذشته در ستاد مرکزی رصد کند و مسائل ایمنی مسیر از جهت وسیله نقلیه، انتخاب مسیر مناسب و زمان حرکت را کنترل و براساس سامانه‌ای اطلاعات لازم را برای مسؤولان اردویی مهیا کند. وی افزود: برای حل این مشکل در شیوه‌نامه اردوها تغییراتی در دست انجام است که بخشی از مواد آن در اردوهای راهیان نور اعمال شد و شیوه‌نامه اصلی تمام اردوها در دست تدوین است. از جمله محور بودن مرکز کنترل سفرهای استانی به‌عنوان محوریت در شیوه‌نامه جدید مورد توجه است. در این مرکز مدیران برگزارکننده اردو پاسخگو هستند و اگر والدین بخواهند از وضعیت فرزندشان در طول مسیر مطلع شوند این مرکز پاسخگو خواهد بود. فیض ادامه داد: به‌ این ‌ترتیب شیوه‌نامه اردویی سختگیرانه‌تر می‌شود اما کمک می‌کند مرکزی سفر را کنترل کرده و سرپرستان اردو آسوده‌تر باشند و امیدواریم دچار افت کمی و کیفی در این زمینه نشویم.

5 هزار برگ سند  تخلفات صندوق فرهنگیان
 رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:‌ اسامی منتشرشده از بدهکاران بانک سرمایه تنها یک برگ از ۵ هزار برگ تخلفات است. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نهایی شدن پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و ارسال گزارش نهایی به هیات‌رئیسه مجلس برای طرح در صحن علنی اظهار کرد: اسامی منتشرشده از بدهکاران بانک سرمایه تنها یک برگ از تخلفات است. وی افزود: 5 هزار برگ سند از تخلفات صندوق ذخیره و بانک سرمایه به دست آورده‌ایم و قوه‌قضائیه باید برای بازگرداندن پول‌ها ورود کند البته برخی از بدهکاران به زندان رفته و هم‌اکنون با قید وثیقه آزاد هستند البته در هفته‌های اخیر شاهد خروج یکی از بدهکاران 500 میلیاردی از کشور بودیم.

چاله بودجه آموزش‌وپرورش  در مجلس پر نمی‌شود
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: چاله بودجه آموزش‌وپرورش در لایحه دولت آنقدر بزرگ است که پر کردن آن در مجلس امکانپذیر نیست. حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش‌وپرورش در سال 97 اظهار داشت: بودجه امسال آموزش‌وپرورش تنها 2/8 درصد کل بودجه است در حالی که این میزان در سال 95 حدود  10 درصد بود. وی افزود: بودجه آموزش‌وپرورش در سال 91، 5/15 درصد بودجه بود اما روند آن در این دولت نزولی شده است که نشان‌دهنده سقوط اهمیت آموزش‌وپرورش با وجود تأکید کارشناسان بر اولویت قرار دادن آن است. رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: چاله بودجه آموزش‌وپرورش در لایحه دولت آنقدر بزرگ است که پر کردن آن در مجلس امکانپذیر نیست، هرچند ما در مجلس با تمام قدرت برای بهبود بودجه آموزش‌وپرورش تلاش خواهیم کرد اما هرچقدر هم تلاش کنیم، نمی‌توانیم فاصله نیاز واقعی آموزش‌وپرورش را با بودجه پیشنهادی پر کنیم. حاجی‌بابایی درباره استانی شدن بودجه با تأکید بر اینکه «آزموده را آزمودن خطاست» اضافه کرد: بودجه آموزش‌وپرورش پیش از این هم یک‌بار استانی شد که با پی بردن به خطا بودن این عمل دوباره ملی شد. 


Page Generated in 0/0089 sec