printlogo


کد خبر: 185895تاریخ: 1396/9/27 00:00
اخبار

رونمایی از پوستر جدید  «فهرست مقدس»
دومین پوستر انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» تازه‌ترین محصول مرکز اوج کودک و نوجوان رونمایی شد. به گزارش فارس، از دومین پوستر فیلم سینمایی «فهرست مقدس» به کارگردانی محمدامین همدانی که اکران خود را از 15 آذر در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، رونمایی شد. فهرست مقدس در جشنواره‌های نیویورک، فیلم مادرید، هالیوود اینترنشنال مووینگ پیکچرز (کالیفرنیا)، جیپور هندوستان و 12 ماه رومانی رتبه نخست و در جشنواره 12 ماه فیلم لندن رتبه سوم را به دست آورد. این فیلم به عنوان بهترین انیمیشن جشنواره فیلم فجر انتخاب شد و برنده جایزه ویژه هیات داوران برای دستاورد تکنیکی درخشان از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان نیز شده است. در خلاصه داستان فهرست مقدس به قلم هومان فاضل آمده است: روایت عاشقانه‌ای واقعی از دل تاریخ است که دوراهی بین عشق و قدرت و ایمان و تاریکی را به تصویر می‌کشد. سازمان هنری- رسانه‌ای اوج پخش این فیلم سینمایی را بر عهده دارد. این فیلم هم‌اینک در گروه آزاد در سینماهای تهران و شهرستان اکران شده است.


کورش زارعی عنوان کرد
اجرای قصص قرآنی در تئاتر بچه‌های مسجد
مراسم رونمایی از 5 عنوان نمایشنامه کودک و نوجوان با موضوع «قصص قرآنی»، با حضور «کورش زارعی» مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، «سیدصادق رضایی» رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، «انوشیروان پیش‌دار» رئیس حوزه هنری هرمزگان، «حسین فدایی‌حسین» منتقد و نمایشنامه‌نویس مطرح کشور و جمعی از هنرمندان و اساتید تئاتر در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش دفاع پرس، نمایشنامه‌های «سربازان کوچک»، «روزهای کودکی یک پیامبر» نوشته احمد مریدی‌زاده، نمایشنامه‌های «زیتون و کبوتر» نوشته عبدالله خداکریمی، نمایشنامه «گاو» و نمایشنامه «گرگی که گله را نمی‌برد» نوشته سعید موحدی در این مراسم رونمایی شدند. کورش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در این مراسم با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه به قصص قرآنی، اظهار داشت: کار کردن در حوزه قصص قرآنی، کار سختی است. وی از اجرای نمایشنامه‌های قصص قرآنی در جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: امیدوارم امسال بتوانیم قصص قرآنی چاپ شده را در جشنواره «بچه‌های مسجد» به اجرا درآوریم. 

پاتوقی برای کودتا
رمان «پاتوق» نوشته پرویز مسجدی از سوی نشر خاموش منتشر شد. به گزارش تسنیم، «پاتوق» تازه‌ترین رمان پرویز مسجدی است که از سوی نشر خاموش منتشر شده است. ماجرای رمان در سال‌های 1332 و در حوالی کودتای 28 مرداد رخ می‌دهد؛ داستان زندگی نوجوانی است که پس از مدت‌ها تحمل بیکاری، ناچار در مغازه‌ای مشغول به کار می‌شود که خانواده‌اش از این شغل ناراحت هستند. در بخشی از این رمان می‌خوانیم:‌
«... قفل را به در می‌زنم و می‌دوم. فکر می‌کنم اگر با دوچرخه بروم مثل آن روز دستگیرم می‌کنند. شتابان به خیابان می‌آیم. انگار جایی قرار است بروم و دیرم شده است. در حال دویدن تا میدان ژاله می‌آیم. زیاد شلوغ نیست. ناخودآگاه به‌سوی غوغای شهر کشیده می‌شوم. میدان بهارستان جمعیت زیادی به هر سو می‌روند و فریاد «یا مرگ یا مصدق» طنین‌انداز است. چند «سومکا»یی با بازوبند‌هایی که شبیه اس‌اس‌های حزب نازی است، باتوم به دست طرف توپخانه می‌دوند. تانک‌ها بیشتر سعی می‌کنند مردم را بترسانند. ناگهان دختری فریاد زنان می‌پرد وسط و جلوی یک تانک می‌خوابد که آن را از رفتن به‌سوی تظاهر‌کنندگان باز دارد. به نظرم برای نمایش و برای اینکه ترس مردم از تانک‌ها بریزد، این کار را می‌کند. تانک می‌خواهد از کنارش بگذرد که دختر را زیر نکند ولی نمی‌تواند شاید راننده تانک هراسان شده چون موفق نمی‌شود فرمانش را خوب بپیچاند. هنگامی که می‌خواهد از کنار دختر بگذرد، یک پای دختر را له می‌کند. مردم غافلگیر می‌شوند. عده‌ای فریاد زنان به‌سوی دختر می‌دوند...» رمان «پاتوق» نوشته پرویز مسجدی در 152 صفحه به قیمت 18000تومان توسط نشر خاموش منتشر شده است.
 


Page Generated in 0/0047 sec