printlogo


کد خبر: 185897تاریخ: 1396/9/27 00:00
امروز تقابل استقلال با ایرانجوان بوشهر در تهران
شگفتی‌سازان

2 بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام‌حذفی روز دوشنبه برگزار می‌شود. استقلال میزبان ایرانجوان بوشهر است و خونه‌‌به‌‌خونه به مصاف گسترش فولاد می‌رود. از جمع 8 تیم برتر مرحله یک چهارم نهایی 2 تیم از لیگ دسته اول حضور دارند که تیم‌های شگفتی‌ساز محسوب می‌شوند. ایرانجوان بوشهر که در لیگ یک جایگاه مناسبی در جدول ندارد و در رده سیزدهم قرار گرفته‌ است، در جام حذفی شگفتی‌ساز بوده است و حالا باید در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم استقلال برود؛ استقلالی که نسبت به اول فصل خیلی تغییر کرده و زیبا و تاکتیکی بازی می‌کند، با این حال شاگردان شفر در رده هفتم جدول هستند، البته استقلال خط دفاع مستحکمی دارد و با 9 گل خورده بعد از پرسپولیس دومین خط دفاع لیگ برتر را در اختیار دارد اما مشکل گلزنی آبی‌پوشان همچنان پابرجاست! هرچند استقلال مقابل سپاهان به یک برد درخشان و 3 گله رسید. شاگردان شفر اگر مثل بازی با سپاهان باشند پیروزی دور از دسترس‌شان نخواهد بود، بویژه اینکه ایرانجوان بوشهر با 23 گل خورده یکی از خطوط ضعیف لیگ را در اختیار دارد. این بازی برای مهدی قائدی مسابقه‌ای ویژه خواهد بود و او مقابل همبازیان سابقش قرار می‌گیرد. البته باشگاه ایرانجوان ظاهرا هنوز نتوانسته حق و حقوق کامل خود را بابت فروش قائدی به استقلال دریافت کند. استقلال در صورت پیروزی در این مسابقه یک گام دیگر به جام نزدیک می‌شود و حتی ممکن است در مرحله نیمه‌نهایی مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. ایرانجوان برای رسیدن به این مرحله تیم فولاد خوزستان را یک بر صفر شکست داده و در مرحله بعدی هم تیم دسته دومی گل‌ابریشم را از پیش رو  برداشته است. استقلال هم 2 تیم دسته اولی گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران را برده و به نیمه‌نهایی رسیده و شاگردان شفر با پیروزی مقابل سومین تیم دسته اولی خود را به جمع 4 تیم برتر جام می‌رسانند.
شفر: نمی‌خواهم فشاری روی باشگاه یا جباری باشد
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من نمی‌خواهم استرس و فشاری روی باشگاه یا جباری باشد؛ جباری بازیکن بسیار بزرگی بوده و باشگاه هم باشگاه بزرگی است. وینفرد شفر، سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با ایرانجوان بوشهر، اظهار داشت: من همان صحبت‌هایی را که در بازی قبل جام حذفی زدم دوباره باید تکرار کنم. این بازی حذفی است و شما دیدید که پرسپولیس در بازی آخر خود در جام حذفی اصلا کار راحتی نداشت. ما از دقیقه اول بازی را باید کنترل کنیم و نباید به حریف شانسی بدهیم. روز گذشته چند فیلم از بازی حریف‌مان را دیدم و درباره این مساله با مهدی قائدی صحبت کردم، چون ایرانجوان باشگاه قبلی این بازیکن است و متوجه شدم بازی راحتی نداریم. تمرکز همه بازیکنان من باید بر این مسابقه باشد و همه باید به فکر بردن باشیم. وی درباره غایبان تیمش در این بازی گفت: جابر انصاری و فرشید اسماعیلی را در اختیار نداریم، آنها با تیم تمرین نکرده‌اند. سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره وضعیت مجتبی جباری در این تیم هم گفت: من با جباری ملاقات داشتم و با او صحبت کردم. نمی‌خواهم استرس و فشاری روی باشگاه یا جباری باشد؛ جباری بازیکن بسیار بزرگی بوده و باشگاه هم باشگاه بزرگی است. امیدوارم هر دو طرف به هم نزدیک شوند و مساله حل شود. نمی‌خواهم مشکلی برای باشگاه، بازیکن یا مدیرعامل ایجاد شود و مساله باید به نوعی برطرف شود. شفر درباره اینکه چه زمانی نقل و انتقالات قطعی خواهد شد، گفت:‌ باید توافق بین ما و باشگاه‌های دیگر انجام شود تا ورود و خروج بازیکنان صورت بگیرد. خیلی مهم است که ما با بازیکنان صادقانه صحبت کنیم. اینطور نیست که من یک لیست به مدیرعامل بدهم و همه چیز تمام شود. خودم هم باید با بازیکنان صحبت کنم و شرایط را برای آنها توضیح دهم. شاید بهتر باشد آنها به باشگاه دیگری بروند تا بیشتر بازی کنند، زیرا در تیم ما شانس کمی برای بازی خواهند داشت و فقط تمرین کافی نیست. آنها باید به تیمی بروند که بیشتر بازی کنند. اکنون 26 بازیکن در تمرینات داریم. سن برخی از بازیکنانم در رده سنی امید است و بهتر است آنها به تیم امید یا تیم‌های دیگر بروند و بازی کنند و ما هم عملکرد آنها را در زمین مسابقه ببینیم. 2-3 ماه پیش هم گفتم تیم‌های پایه و آکادمی، آینده‌سازان فوتبال ما هستند و آینده ما با آنها ساخته می‌شود. باید کار کنیم تا بهتر و بهتر شویم.
شاگردان نکونام در اندیشه رؤیای شیرین
شاگردان نکونام یکی از تیم‌های شگفت‌انگیز این جام هستند. خونه‌به‌خونه اگر بتواند مقابل گسترش پیروز شود می‌تواند به قهرمانی در این جام هم امیدوار شود. خونه‌به‌خونه بازیکنان خوبی دارد و جواد نکونام هم بخوبی این تیم را هدایت کرده اما او کار سختی مقابل گسترش فولاد تبریز با سرمربیگری فیروز کریمی دارد. فیروز کریمی تجربه زیادی در مربیگری دارد اما نکونام نخستین سال سرمربیگری‌اش را تجربه می‌کند. خونه‌به‌خونه در لیگ یک 10 گل خورده و یکی از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی لیگ یک را در اختیار دارد. گسترش اما با 19 گل خورده خط دفاعی متزلزلی دارد. خونه‌به‌خونه برای رسیدن به این مرحله تیم‌های راه‌آهن و سیاه‌جامگان را شکست داده اما گسترش فولاد با سختی بیشتری به این مرحله صعود کرده؛ آنها ابتدا نفت مسجدسلیمان قهرمان نیم‌فصل لیگ یک را شکست دادند و سپس تیم اکسین البرز را در ضربات پنالتی مغلوب کردند.
برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی
دوشنبه ۲۷ آذر:
خونه‌به‌خونه - گسترش فولاد، ساعت ۱۳:۴۵
استقلال تهران – ایرانجوان، ۱۶:۲۰
سه‌شنبه ۲۸ آذر:
استقلال خوزستان – تراکتورسازی، ساعت ۱۴:۳۰
پرسپولیس – صنعت‌نفت آبادان، ساعت ۱۶:۲۰
 


Page Generated in 0/0059 sec