printlogo


کد خبر: 185901تاریخ: 1396/9/27 00:00
اخبار

حمید درخشان استعفا کرد
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران از سمت خود کناره‌گیری کرد.
به گزارش ایسنا، در ادامه نابسامانی‌های باشگاه و درگیری‌های مربوط به مالکیت این باشگاه، حمید درخشان هم از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد تا وضعیت نفت تهران آشفته‌تر از سابق شود. یکشنبه نفت تهران در دیداری دوستانه با نتیجه ۳ بر یک مغلوب پارس جنوبی جم شد. ابتدای فصل علی کریمی کار را با نفت آغاز کرد، سپس حمید درخشان جای او را گرفت. در سومین مرتبه بار دیگر علی کریمی هدایت نفت را بر عهده گرفت و سپس باز هم درخشان جای کریمی را گرفت. از ابتدای فصل هفدهم، این پنجمین تغییر در نیمکت مربیگری نفت تهران است.

ایران به مصاف تیم‌ملی الجزایر می‌رود
تیم‌ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه در ماه مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین۹۷) به مصاف الجزایر خواهد رفت. پیش از این کی‌روش زمان این دیدار را ۱۲ خرداد ۹۷ اعلام کرده بود. تیم‌ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف مراکش خواهد رفت. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران برای آمادگی هر چه بیشتر تیمش برای دیدار برابر مراکش پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه با الجزایر را داده است. سایت الجزایر نوشت که دیدار دوستانه تیم‌ملی فوتبال ایران برابر الجزایر در ماه مارس (۱۰ اسفند ۹۶ تا ۱۱ فروردین۹۷) برگزار خواهد شد. پیش از این کارلوس کی‌روش اعلام کرده بود که تیم‌ملی ایران روز ۱۲ خرداد ۹۷ و قبل از اینکه راهی روسیه شود با تیم‌ملی الجزایر در تهران بازی تدارکاتی برگزار می‌کند. تیم‌ملی فوتبال الجزایر نتوانست جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به دست آورد. سبک بازی این تیم بسیار شبیه مراکش است و این دیدار دوستانه می‌تواند سهم بسزایی در آماده کردن شاگردان کارلوس کی‌روش داشته داشته باشد.

محرومیت مادام‌العمر 2 مسؤول فوتبالی سیرجان در پرونده‌ جادوگری
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رئیس‌هیات فوتبال شهرستان سیرجان و مسؤول استادیوم امام علی(ع) را برای همیشه از فعالیت در فوتبال محروم کرد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که در راستای مبارزه با فساد و موضوعاتی همچون جادوگری فعالیت‌های گسترده‌ای را در دست انجام دارد، پس از صدور دستور موقت درباره اتفاقات رخ داده در دیدار تیم‌های گل‌گهر سیرجان و خونه‌به‌خونه بابل، احکام نهایی خود را درباره این بازی پرحاشیه و جنجالی صادر کرد؛ احکامی که از عزم راسخ این کمیته و فدراسیون فوتبال در مبارزه با خرافات و جادوگری حکایت دارد. به موجب حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، حسن بدافشان، رئیس هیات فوتبال شهرستان سیرجان که به صورت غیرقانونی با داشتن همزمان پست در هیات‌مدیره باشگاه گل‌گهر به عنوان رئیس،‌ از منافع مشترکی در این دو پست برخوردار بوده و بر اساس تحقیقات تایید شده کمیته اخلاق در موضوع نظارت بر عوامل زیرمجموعه و برگزاری مسابقه، اقدامات مناسبی را انجام نداده، به محرومیت مادام‌العمر از فعالیت در فوتبال محکوم شد. همچنین علی لری‌گویینی، مسؤول ورزشگاه امام علی(ع) شهر سیرجان که عامل اصلی ریختن مایع مشکوک به ادرار در زمین بازی دیدار تیم‌های گل‌گهر و خونه‌به‌خونه تشخیص داده شد نیز به محرومیت دائمی از فعالیت در فوتبال محکوم شد. رضا فتح‌آبادی، سرپرست تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان نیز به یک سال محرومیت و تیم فوتبال گل‌گهرسیرجان نیز به انجام 2 بازی خارج از استان کرمان محکوم شده است.

مربی ژیمناستیک کانادا متهم به آزار جنسی شد
دیو بروبیکر، مدیر تیم‌ملی ژیمناستیک زنان کانادا، متهم به آزار جنسی شد. پلیس کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیر تیم‌ملی ژیمناستیک زنان کانادا محکوم به آزار جنسی شده است. دیو بروبیکر روز شنبه به دلیل این اتهام در دادگاه حاضر و به قید وثیقه آزاد شد. قرار است در ماه فوریه دادگاهی برای بررسی پرونده او تشکیل شود. ریچارد کرپین، عضو هیات‌مدیران ژیمناستیک آمریکا درباره این اتفاق گفت‌: اولویت ما همیشه امنیت ورزشکاران بوده است. ورزش باید برای همه امن باشد. ما تلاش می‌کنیم مطمئن شویم قوانین لازم وجود دارد و افراد مختلف به اندازه کافی در این زمینه آموزش می‌بینند و اطلاعات دارند. بروبیکر در المپیک ریو ۲۰۱۶ سرمربی تیم ژیمناستیک کانادا بود. او همچنین در مسابقات قهرمانی جهان ژیمناستیک هنری امسال مدیر تیم‌ملی زنان آمریکا بود.


Page Generated in 0/0050 sec