printlogo


کد خبر: 185902تاریخ: 1396/9/27 00:00
به بهانه جدایی بیت‌سعید
خریدهای بد استقلال

نادر نامدار: پیش‎بینی‎ها به واقعیت پیوست و حسن بیت‎‏سعید بعد از یک نیم‌فصل بد و فاجعه‎بار از استقلال جدا شد. او یکی از بمب‎های فصل نقل و انتقالات بود که هواداران استقلال به او برای درخشش و موفقیت دل بسته بودند اما بیت‎سعید از استقلال جدا شد بدون آنکه حتی یک صحنه به یادماندنی از خود در این تیم به یادگار بگذارد. او دقیقا به سرنوشت بختیار رحمانی در استقلال دچار شد. مثل او شماره 7 را به تن کرد و مثل او با ناکامی از این تیم جدا شد. البته بیت‎سعید تنها خرید ناموفق استقلال نبود. به بهانه ناکامی او در استقلال، عملکرد همه خریدهای این تیم در ابتدای فصل را مرور می‎کنیم.
***
مهدی قائدی: او در یک رقابت نفسگیر با پرسپولیسی‎ها، به تور استقلال افتاد و در همان تمرینات روزهای اول نشان داد می‌تواند یک فوق‌ستاره باشد اما اوضاع برای او و استقلال اصلا خوب پیش نرفت. قائدی در بعضی از بازی‎ها به عنوان یار ذخیره به میدان ‎رفت
و جز چند دریبل تماشاگرپسند چیزی از خود نشان نداد. او جز یک شوت منجر به گل در بازی با گل‎گهر سیرجان، از لحاظ آماری تاثیر چندانی در استقلال نداشته اما با آمدن شفر و البته پس از آن تنبیه چندروزه، به نظر می‎رسد کم‎کم می‌تواند تاثیرگذارتر از قبل ظاهر شود و به تیمش کمک بیشتری کند.
حسن بیت‎سعید: از استقلال جدا شد و داستان بختیار رحمانی را در استقلال تکرار کرد. با همان شماره‌ای که بختیار در استقلال بر تن داشت و احتمالا مقصدش هم همان جایی خواهد بود که بختیار از استقلال به آنجا کوچ کرد. همه‎کاره استقلال خوزستان در فصل قبل، در استقلال تقریبا هیچ کاری نکرد. نه منصوریان و نه شفر نتوانستند او را در استقلال جا بیندازند و سرانجام امروز بیت‌سعید با خاطره‌ای تلخ از استقلال جدا شد.
سجاد شهباززاده: بعد از یک فصل ناموفق در آلانیا اسپور و نفت تهران و فقط 2 گل زده در این دو تیم، به استقلال بازگشت تا با پیراهن شماره 10 دوباره سکوهای آبی را به هیجان بیاورد اما حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشد تا نیم‎فصلی فاجعه‎بارتر از دو نیم‎فصل قبلی خود را رقم بزند. تلاش‎های شفر برای بازگرداندن او به روزهای اوج فعلا بی‌ثمر بوده و شاید با جذب یک مهاجم خارجی، دوران دوم حضور او در استقلال به اندازه یک نیم‎فصل کوتاه شود.
داریوش شجاعیان: یک گل و یک پاس گل! این آماری نازل برای ستاره‎ای است که جذبش هزینه‌ای میلیاردی برای استقلال تراشید. او در هفته‌های اخیر جایگاه ثابتش را در تیم شفر از دست داده و اگر هر چه زودتر به شرایط ایده‎آل نرسد، نیمکت ذخیره‌های استقلال در نیم‎فصل دوم، گران‎قیمت‌تر از نیم‌فصل اول خواهد شد.
آرمین سهرابیان: مدافع چپ ذخیره استقلال حضوری کوتاه و البته ناموفق در ترکیب ثابت این تیم داشته و نتوانسته اعتماد شفر را جلب کند. سرمربی آلمانی در غیاب زکی‎پور، بازیکنی مثل امید نورافکن را به سهرابیان ترجیح می‌دهد و این به معنای آن است که او هم جزو خریدهای ناموفق استقلال در آغاز فصل است.
پژمان منتظری: قرار بود رهبر خط دفاع استقلال باشد اما مصدومیت بی‎موقع، او و استقلال را غافلگیر کرد. البته با آمدن شفر، استقلال درخط دفاع به ثبات و استحکام خوبی رسید و جای خالی او زیاد احساس نشد. با این حال بازگشت او در نیم‎فصل دوم می‎تواند باعث انتقال روزبه چشمی به پست اصلی خودش شود و این بهترین اتفاق ممکن برای این دو بازیکن و مجموعه استقلال است.
مجتبی جباری: آبی‎ها معتقد بودند او با یک پا هم بهتر از خیلی از هافبک‎های ایران است و می‎تواند با چند دقیقه بازی در هر مسابقه به استقلال کمک کند اما اوضاع برای جباری در استقلال به بدترین شکل ممکن پیش رفت و او هم نتوانست هیچ کمکی به تیمش بکند. به‌رغم کنار گذاشته شدن از سوی مدیران باشگاه، هنوز هم آینده او در استقلال مشخص نیست اما دیدار چند روز پیش او با شفر شاید روزنه امیدی برای بازگشتش به استقلال باشد. 
سرور جپاروف: می‎توان قاطعانه گفت او تنها خرید موفق استقلال در ابتدای فصل است. البته اگر منصوریان کنار نمی‎رفت شاید او هم هنوز روی نیمکت می‎نشست اما با آمدن شفر، جپاروف به ترکیب اصلی استقلال رسید و ستاره این تیم در هفته‌های اخیر شد. او قرار بود برای مهاجمان استقلال فرصت گلزنی ایجاد کند اما حالا علاوه بر این کار، بهترین گلزن این تیم هم هست.
 


Page Generated in 0/0210 sec