printlogo


کد خبر: 185917تاریخ: 1396/9/27 00:00
چهارگوشه

پسر قذافی به دنبال ریاست‌جمهوری
سخنگوی قبایل لیبی فاش کرد سیف‌الاسلام قذافی، فرزند معمر قذافی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در لیبی آماده می‌کند. شبکه المیادین همچنین به برخی نکات دیدگاه سیف‌الاسلام درباره آینده لیبی دست یافت. دیدگاه سیف‌الاسلام شامل اقداماتی است که وی امیدوار است سازمان ملل با حمایت شورای امنیت برای خروج لیبی از مرحله انتقالی به مرحله باثبات آن را اجرا کند. این اقدامات شامل تأمین امنیت و آشتی براساس توزیع جغرافیایی در لیبی از طریق طرح کاملی برای حفظ امنیت با مشارکت تمام گروه‌های لیبیایی است.

امتناع مقامات لبنانی از پذیرش استوارنامه سفیر سعودی
روزنامه کویتی السیاسه نوشت به‌رغم انتصاب یک ماهه ولید الیعقوب، سفیر جدید عربستان در بیروت، مقامات لبنانی به علت بحران ناشی از گروگانگیری و استعفای اجباری سعد الحریری توسط ریاض تاکنون حاضر به پذیرش استوارنامه او نشده‌اند. السیاسه نوشت  بیروت می‌خواهد با تاخیر در پذیرش استوارنامه سفیر جدید عربستان در لبنان با ریاض مقابله به مثل کند، زیرا عربستان نیز نسبت به تعیین سفیر جدید لبنان در ریاض پاسخ نداد به طوری ‌که همین امر موجب بروز مشکل در روابط دیپلماتیک 2 کشور شد.

تیراندازی و انفجار در کلیسای کویته
روز گذشته، وقوع یک انفجار در نزدیکی کلیسای کاتولیک بتل متدیست در شهر کویته پاکستان دست‌کم
10 کشته و 44 زخمی بر جای گذاشت. به گفته وزیر ایالتی بلوچستان، 4 مهاجم انتحاری در حالی‌ که مسیحیان در حال برگزاری ‌آیین خود در این کلیسا بودند، نسبت به انجام این حمله تروریستی اقدام کردند. این کلیسا پیش از این نیز هدف حملات تروریستی افراط‌گرایان بوده است. رئیس جمهوری پاکستان و سایر مقام‌های عالیرتبه این کشور این حمله را محکوم کردند.

نظامیان روسیه در کره‌شمالی
هیاتی از مقامات وزارت دفاع روسیه روز شنبه گذشته به کره‌شمالی سفر کردند. به گزارش ریانووستی، این هیات به سرپرستی ویکتور کالگانوف، معاون مرکز کنترل ملی دفاع روسیه در نخستین نشست کمیسیون همکاری‌های نظامی 2 کشور در پیونگ‌یانگ شرکت کردند. هدف از این دیدار، اجرای توافقنامه بین 2 دولت در جلوگیری از فعالیت‌های نظامی خطرناک اعلام شده که در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی به امضای دوطرف رسیده بود. در همین حال معاون وزیر خارجه روسیه به عقب‌نشینی وزیر خارجه آمریکا از مذاکره بی‌قید و شرط با کره‌شمالی واکنش نشان داد و از فشارهای واشنگتن به قصد تهدیدگری انتقاد کرد.

اردوغان: از جنگ مسلمانان تروریسم دولتی اسرائیل نفع می‌برد
رئیس‌جمهور ترکیه که با چرخش ضد غرب سعی دارد بار دیگر خود را به جریان مقاومت اسلامی نزدیک کند، در جدیدترین حمله لفظی به رژیم صهیونیستی بار دیگر اسرائیل را دولت تروریستی خواند. به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان که خود 6 سال تمام به عنوان عضوی از ناتو و متحد سعودی و قطر برای تجزیه و فروپاشی سوریه از طریق جنگ نیابتی تروریستی تلاش کرده بود و هنوز هم نیروهایش در خاک سوریه هستند، هشدار داد جهان اسلام همانند یک قرن گذشته با توطئه‌هایی برای تغییر شکل کشورهای مسلمان از طریق جنگ‌های داخلی، خونریزی‌ و ایجاد شکاف میان برادران مواجه است. او در مراسم اهدای جوایز مطالعات حدیث و سیره در استانبول گفت: «مادامی‌ که مسلمانان با یکدیگر می‌جنگند تنها کسانی که سود می‌برند گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی مثل اسرائیل است». او همچنین در مراسمی دیگر در همان روز بار دیگر با محکوم کردن تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سازمان ملل و شورای امنیت خواست علیه تصمیم ترامپ اقدامی انجام دهند و خطاب به مسؤولان این سازمان گفت: «اگر شما نمی‌توانید کاری بکنید ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.  در همین حال یک شاهزاده سعودی در واکنش به انتقاد اردوغان از عادی‌سازی روابط رژیم عربستان با اسرائیل از او پرسید چرا خود ترکیه روابط رسمی‌اش با رژیم صهیونیستی را قطع نمی‌کند؟


Page Generated in 0/0047 sec