printlogo


کد خبر: 185956تاریخ: 1396/9/28 00:00
اخبار

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری خبر داد
حذف پراید تا 2 سال آینده  از ناوگان تاکسیرانی
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از حذف خودروی پراید تا 2 سال آینده از ناوگان تاکسیرانی کشور خبر داد. مرتضی ضامنی، سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:‌ با سایپا توافقی مبنی بر تولید تاکسی برلیانس صورت گرفته و همچنین قرار است خودروی آریو، محصولی دیگر از سایپا به ناوگان تاکسیرانی اضافه شود، البته آریو سال گذشته به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد اما بنا به دلایلی ادامه تولید این خودرو به عنوان تاکسی متوقف شد که مجددا از سر گرفته می‌شود. وی افزود: مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری برلیانس به عنوان تاکسی اخذ شده و در انتظار قرارداد نهایی شرکت خودروسازی سایپا است؛ در مرحله نخست ۱۰ هزار برلیانس به ناوگان تاکسیرانی کشور اضافه می‌شود. سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه آخرین خودروی پرایدی که مجوز تاکسی را دریافت کرد مدل ۸۷ بوده  است، گفت: با این وجود تمام تاکسی‌های پراید در آستانه فرسودگی قرار دارند و تا ۲ سال آینده حتی یک دستگاه پراید در مجموعه تاکسیرانی فعالیت نخواهد داشت. وی افزود: ۳۰ هزار تاکسی پراید در سطح کشور در سامانه ثبت هستند و مسافرکشی می‌کنند.


تأخیر ۳ماهه در پرداخت یارانه مراکز توانبخشی
رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت نشدن یارانه مراکز توانبخشی از مهرماه تاکنون خبر داد و گفت: آخرین پرداختی مراکز توانبخشی مربوط به شهریور بوده است. انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با مهر به تعویق پرداختی‌های مراکز توانبخشی تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و افزود: یارانه مراکز را از مهرماه به بعد نتوانسته‌ایم پرداخت کنیم. وی گفت: مشکلات اعتباری مانع پرداخت 3 ماهه شده و خزانه نیز پول نداده است. رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: ماهانه ۴۸ میلیارد تومان به مراکز توانبخشی برای نگهداری سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن یارانه پرداخت می‌شود. به گفته محسنی‌بندپی، همچنین ماهانه ۶ میلیارد تومان نیز برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست به مراکز شبه‌خانواده پرداخت می‌شود. وی با اشاره به اینکه پرداخت ۹۲ درصد از ۱۵۶ میلیارد تومانی که ماهانه تخصیص می‌دهیم اجتناب‌ناپذیر است، افزود: هر پولی که از خزانه به ما تخصیص داده شود همان روز در مراکز هزینه و توزیع می‌کنیم. محسنی‌بندپی تاکید کرد: وزیر رفاه پیگیر پرداخت یارانه مراکز توانبخشی و تخصیص اعتبار از سوی دولت است و ما نیز منتظر هستیم تا با واریز پول از خزانه یارانه به تعویق افتاده مراکز را پرداخت کنیم.


ژلاتین خوکی در ایران نداریم
 مدیرکل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با رد وجود ژلاتین خوکی در ایران، گفت: منشأ تمام ژلاتین‌ها را در مرکز تحقیقات مرکز حلال با همکاری دانشگاه‌ها مشخص و شناسایی کرده‌ایم. به گزارش «وطن امروز»، بهروز جنت ضمن اشاره به موضوع حلال و حرام مواد غذایی در ادیان الهی، افزود: باید توجه کرد که انسان سالم، انسانی است که به حلال و حرام در مواد غذایی اعتقاد و التزام دارد. وی ادامه داد: ما به عنوان مسؤولان سلامت باید توجه کنیم که حلال و حرام مواد غذایی در سلامت جامعه تاثیر دارد. دین اسلام، جزو معدود ادیانی است که در خط مشی حلال و حرام، سلامتی را مدنظر قرار داده است. طبق دین اسلام، تمام مواد غذایی مضر برای سلامتی، حرام محسوب می‌شود. وی تاکید کرد: مسؤولان فنی و ناظرانی که در روند تولید مواد غذایی حضور دارند و نظارت می‌کنند، مسؤولیت سنگینی برعهده دارند. مدیرکل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت نقش مسؤولان فنی و ناظران در تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، گفت: در حال حاضر مواد غذایی تحت نظارت مسؤولان فنی بسته‌بندی و فرموله می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec