printlogo


کد خبر: 185959تاریخ: 1396/9/28 00:00
اخبار

قائم‌مقام وزیر کار :
فقط ۵ دهک درآمدی  یارانه خواهند گرفت
قائم‌مقام وزیر کار از امکان حذف یارانه اقشار ثروتمند در صورت استفاده از بانک اطلاعات مالیاتی و بانک‌های دیگر خبر داد. ابوالحسن فیروزآبادی در این‌باره به فارس گفت:‌ در آن صورت یارانه اقشار و افرادی که در فقر مطلق به سر می‌برند تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. وی در پاسخ به اینکه آیا بانک‌های اطلاعاتی دولت برای حذف یارانه خانوار کفایت می‌کند یا خیر، اظهار داشت: برخی بانک‌های اطلاعاتی هم‌اکنون در دسترس است و می‌توان با استفاده از دیگر بانک‌های اطلاعاتی دسترسی بیشتری برای شناسایی درآمد افراد ایجاد کرد. وی ادامه داد: در صورتی‌ که اجازه استفاده از بانک اطلاعاتی مالیاتی و بانک‌های دیگر اطلاعاتی داده شود، امکان شناسایی دقیق‌تر افراد غیرنیازمند وجود دارد. فیروزآبادی تصریح کرد: 5 دهک درآمدی در سال آینده یارانه خواهند گرفت و شامل افراد تحت پوشش خواهد شد، به ‌طوری ‌که اگر خانواری در فقر مطلق بوده و امکان کسب درآمد نداشته باشد یارانه‌شان تا 700 هزار تومان قابل افزایش است.


بازگشت تورم دورقمی به ایران
صندوق بین‌المللی پول با پیش‌بینی رشد 2/4 درصدی برای اقتصاد ایران در سال 1396 هشدار داد با اجرای طرح افزایش قیمت سوخت نرخ تورم که هم‌اکنون زیر ۱۰ درصد است دوباره دورقمی خواهد شد. به گزارش تسنیم، تیم صندوق بین‌المللی پول در این‌باره اظهار داشت: رشد اقتصادی در ایران شروع به گسترش به بخش غیرنفتی کرده است. پیش‌بینی می‌شود رشد واقعی تولید ناخالص داخلی در سال‌های 2017 و 2018 به 2/4درصد برسد و در صورت انجام اصلاحات در بخش مالی، این رقم در میان‌مدت پایدار باقی مانده یا حتی به رقم 5/4 درصد افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود در صورت تصویب افزایش قیمت سوخت نرخ تورم از 9/9 درصد در سال 18-2017، به رقمی بالاتر در سال 19-2018 برسد و با کمک سیاست‌های احتیاطی، در میان‌مدت مجددا به زیر 10 درصد بازگردد. اما به رغم ترمیم‌های رخ داده، اقتصاد ایران در کوتاه‌مدت با چالش‌هایی روبه‌رو است. افزایش آسیب‌پذیری‌های مالی و عدم قطعیت در محیط خارجی ایجاب می‌کند که اصلاحات برنامه‌ریزی شده در بخش مالی اجرایی شود.


تجمع ناظران کشاورزی مقابل مجلس
جمعی از ناظران کشاورزی با تجمع مقابل مجلس خواستار تعیین‌تکلیف وضعیت استخدامی‌شان شدند. به گزارش ایسنا، جمعی از ناظران کشاورزی دیروز مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار استخدام با اولویت سابقه خدمت شدند. یکی از این تجمع‌کنندگان گفت که برخی از ناظران کشاورزی با 2 سال سابقه قبل از سال ۹۰ استخدام شدند اما ما که از سال ۹۰ تاکنون مشغول به کار هستیم وضعیت استخدامی‌مان در هاله‌ای از ابهام است. به همین دلیل می‌خواهیم وضعیت استخدام ناظران کشاورزی از سال‌های ۹۰ تا ۹۶ تعیین‌تکلیف شود. همچنین تعدادی از دامداران و کشاورزان نیز با تجمع مقابل مجلس خواستار اجرایی شدن بند «خ» ماده ۳۳ و بند «د» تبصره ۱۳ قانون بودجه ۹۶ شدند.


شناسایی ذی‌نفعان کارت‌ بازرگانی اجاره‌ای در مرز
معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی از شناسایی ذی‌نفعان کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای با همکاری قوه قضائیه در استان‌های مرزی خبر داد. نادر جنتی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین رقم فرار مالیاتی از محل کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای اظهار داشت: مبلغ دقیق را نمی‌توانیم اعلام کنیم اما مبلغ 8 هزار میلیارد تومان اعلامی در گذشته درست است ولی چون مالیات تعدادی از آنها وصول می‌شود یا در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد، ارقام آن متفاوت است. وی افزود: با همکاری قوه قضائیه در استان‌ها، به دنبال شناسایی مودیان واقعی و ذی‌نفعان کارت‌های اجاره‌ای هستیم تا بتوان حقوق دولت را وصول کرد. وی تاکید کرد: تبصره ماده 157 قانون مالیات‌های مستقیم ابزار قانونی سازمان امور مالیاتی برای شناسایی مؤدیان واقعی است و بر این اساس مالیات را مطالبه خواهیم کرد. وی در پاسخ به اینکه آیا برای حذف کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای یا اصلاح فرآیند آنها برنامه‌ای دارید، تصریح کرد: 2 جلسه با اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده تا از منشأ نسبت به تخلفات مالیاتی کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای جلوگیری شود.


Page Generated in 0/0240 sec