printlogo


کد خبر: 185963تاریخ: 1396/9/28 00:00
وزیر دفاع از ارسال شکایت جمهوری اسلامی به سازمان ملل خبر داد
لاشه موشک‌ها را بفرستند ایران

جمهوری اسلامی ایران به دنبال احقاق حقوق خود در پی نمایش اخیر آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در ماجرای موشک‌های منسوب به جنبش مقاومت یمن است.
به گزارش «وطن امروز»، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت ایران بزودی این شکایت را در قالب درخواستی به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.  در این درخواست ایران از سازمان ملل می‌خواهد لاشه‌ موشک ادعایی به ایران ارسال شود تا کارشناسان دفاعی ایران روی آن بررسی‌های لازم را به عمل آورند. امیر حاتمی دیروز درباره اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض گفت: بنابر ادعای مطرح‌شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصار‌الله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است. وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوانیم در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم. وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران شود. امیر حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعا را داد، از این رو بزودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهد شد.
نظامیان آمریکایی هم باور نمی‌کنند
دیروز معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم درباره نمایش اخیر نیکی هیلی اظهارنظر کرد. سردار رسول سنایی‌راد درباره ادعای هیلی به تسنیم گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با این ادعا سناریوی جدیدی را برای منطقه در نظر گرفته‌اند که احتمالا نوعی فرار به جلو و منحرف کردن اذهان عمومی از تصمیم احمقانه ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است. وی افزود: همچنین این ادعای مقامات آمریکایی به نوعی کمک به عربستان برای خروج از باتلاق یمن و توجیه شکست‌های آنان در منطقه است.  در ماجرای یمن طرف مهاجم و جانی، رژیم آل‌سعود است که با هواپیماها و تسلیحات غربی دست به  آدمکشی و جنایت علیه بشریت می‌زند.
سردار سنایی‌راد با بیان اینکه این اقدام آمریکایی‌ها نوعی ردگم‌کنی است، خاطرنشان کرد: اگر کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به عربستان برشماری شود، چنین ادعایی دیگر قابل اعتنا نیست.  همچنین شکست آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش، آنها را به طرح چنین ادعاهای شتابزده‌ای وا داشته و از سوی دیگر آمریکا که روزی تامین‌کننده سلاح داعش بود، امروز باید پاسخگوی افکار عمومی جهان درباره این گروه تروریستی باشد. معاون سیاسی سپاه ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل را بی‌اساس و واهی دانست و خاطرنشان کرد: حتی کارشناسان نظامی این کشور هم بی‌اعتبار بودن این ادعا را گوشزد کرده‌اند زیرا آنها تجربه پیامدهای وحشتناک چنین ادعاهایی را در لیبی و عراق دارند. در آن زمان دولت‌های انگلیس و آمریکا مدعی وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق بودند که پس از حمله به این کشور، بی‌اعتبار بودن ادعای آنان ثابت شد حال آنکه پیامد حمله به عراق، شکل‌گیری گروه‌های تروریستی و کشتار یک میلیون نفر از مردم عراق بود. وی ادامه داد: این پیامدها که بی‌اعتباری آمریکا و هزینه‌های سنگین مالی و نظامی را برای این کشور درپی داشته است و تجارب نظامیان آمریکا که باعث شده عاقلانه‌تر به اینگونه مواضع نگاه کنند، موجب شده اظهارات خانم هیلی حتی بین نظامیان این کشور هم زیر سوال برود. سردار سنایی‌راد با بیان اینکه طرح این ادعا از سوی مقامات آمریکایی باعث وحدت هرچه بیشتر برای حفط توان موشکی خواهد شد، تصریح کرد: طرح اینگونه ادعاها و تجارب جنگ‌های به وقوع پیوسته در منطقه این نکته را به ما گوشزد می‌کند که باید توانمندی کافی برای دفاع از خودمان را داشته باشیم و توان موشکی در واقع توان بازدارندگی
ایجاد می‌کند.
 


Page Generated in 0/0062 sec