printlogo


کد خبر: 185964تاریخ: 1396/9/28 00:00
اخبار

« اگر عصاره فضایل شورای نگهبان است  به خودش ربط دارد»
کنایه مؤدبانه کدخدایی  به شانتاژ محمود کاذبی!
در پی جدیدترین اظهارات جنجالی نماینده ناآرام اصلاح‌طلب در مجلس شورای اسلامی، سخنگوی شورای نگهبان واکنشی معنادار به او نشان داد. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به نطق محمود صادقی که روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی گفته بود: «نمایندگان عصاره فضایل شورای نگهبان هستند»، گفت: شورای نگهبان طبق قانون به صلاحیت نامزدهای انتخابات رسیدگی می‌کند، اگر قانون اشکال دارد، اصلاح شود. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: اینکه نماینده‌ای در نطق مجلس بیان می‌کند نمایندگان عصاره فضایل شورای نگهبان هستند به خود این نماینده مربوط است اما شورای نگهبان طبق قانون عمل می‌کند و اگر قانون اشکال دارد، قانون اصلاح شود. وی با اشاره به کاهش جلسات علنی مجلس در دوره کوتاهی و سوءتفاهم‌هایی که برای برخی به وجود آورد، گفت: تصور غلطی است که فکر شود مجلس اگر جلسه علنی ندارد، پس بیکار است، بلکه نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و پیگیری‌ها و مطالعات مربوط به قانونگذاری و نظارت فعال هستند و برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و رسیدگی به مشکلات موکلان‌شان فعال هستند.گفتنی است، محمود صادقی در حالی به شورای نگهبان حمله کرده که اخیرا به خاطر دروغگویی‌اش علیه آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی ناچار شد از این مرجع تقلید عذرخواهی کند.

شورای نگهبان مصوبه عضویت اقلیت‌ها در شورای شهر را رد کرد
شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شورای شهر را رد کرد. به گزارش فارس، شورای نگهبان طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شورای اسلامی شهر و روستا را رد کرد. در این نامه آمده است: علاوه بر عضویت افراد غیر مسلمان در شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطقی از کشور که اکثریت مردم آنها مسلمان و پیرو مذهب رسمی کشور هستند با توجه به اینکه تصمیمات این شوراها در خصوص مسلمین بدون لزوم رسیدگی به آن در شورای نگهبان لازم‌الاتباع خواهد بود و با عنایت به نص فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ  12/7/1358 مذکور در صحیفه نور (جلد6، چاپ 1371، صفحه 31) خلاف موازین شرع شناخته شد.

سردار شاهچراغی فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران شد
سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی با حکم سرلشکر جعفری به فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران منصوب شد. به گزارش فارس، با حکم سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی به فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران منصوب شد. سردار شاهچراغی پیش از این فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) سمنان بود. بنابراین گزارش، سردار علی نصیری که تا پیش از این فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران را بر عهده داشت اخیرا به عنوان فرمانده حفاظت سپاه معرفی شده بود.

دلخوری بین اصلاح‌طلبان  و روحانی قدیمی است
علیرضا محجوب گفت: دلگیری‌هایی که میان اصلاح‌طلبان و روحانی ایجاد شده برای امروز نیست و در گذشته هم این مسائل وجود داشته است. علیرضا محجوب، عضو فراکسیون امید مجلس دهم در گفت‌‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر دلسرد شدن از روحانی گفت: دلگیری‌هایی که میان اصلاح‌طلبان و روحانی ایجاد شده برای امروز نیست و در گذشته هم این مسائل وجود داشته است اما اکنون زمان طرح این مباحث نیست. اگر هم اشخاصی کدورتی دارند، فرصت کمی برای کار باقی مانده و همه باید برای رفع مشکلات تلاش کنند. وی در ادامه با تأیید اینکه اصلاح‌طلبان از دولت گلایه‌مندند، گفت: هر یک از ما اصلاح‌طلبان با دولت مباحثی داریم اما بهتر است پیش خودمان بماند البته همه حق دارند انتقاد یا نقطه نظراتی نسبت به عملکرد دولت
داشته باشند.


Page Generated in 0/0066 sec