printlogo


کد خبر: 185965تاریخ: 1396/9/28 00:00
اخبار

تأکید شمخانی بر نابودی همه گروه‌‌های تروریستی در شام
در سوریه می‌مانیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت ایران تا نابودی کامل گروه‌‌های تروریستی در سوریه حضور خواهد داشت. به گزارش مهر، علی شمخانی گفت: با درخواست دولت قانونی سوریه تا زمان نابودی تمام گروه‌‌های تروریستی در این کشور به حضور و ارائه خدمات مستشاری خود ادامه خواهیم داد و ادعاهای رژیم صهیونیستی یا دولت های دیگر نیز هیچ اثری بر محاسبات و تصمیمات جمهوری اسلامی ایران در پیگیری منافع ملی و امنیت منطقه‌ای ندارد. دبیر شورای عالی امنیت ملی که صبح دیروز در یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان سخنرانی می‌کرد، همچنین با برشماری صفات و ویژگی‌‌های برجسته مردم کردستان همچون روحیه پهلوانی، استقامت، سختکوشی و وطن‌دوستی اذعان داشت: عشق و دلبستگی عمیق مردم کردستان به هویت ایرانی و اسلامی خود، تلاش مستمر دشمنان را که در مقاطع زمانی مختلف و با طرح شعارهای فریبنده و توخالی به دنبال ایجاد گسست و تفرقه میان جامعه کردی و ناامن جلوه دادن این منطقه بوده‌‌اند با شکست روبه‌رو کرده است. وی با اشاره به تلاش کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برای ایجاد و تثبیت ناامنی و تجزیه کشورهای منطقه اظهار داشت: توطئه جداسازی اقلیم کردستان از عراق که با هوشیاری و همکاری کشورهای منطقه در نطفه خفه شد، نشان‌دهنده قدرت و اراده مردم و دولت‌های منطقه برای صیانت از امنیت و ثبات به عنوان ضروری‌‌‌‌‌ترین نیاز توسعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، پیشرفت و رفاه عمومی است.

فرانسه با موضع‌گیری‌های بی‌منطق تضعیف می‌شود
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توصیه ما به فرانسه این است که کاری نکند منافعش در منطقه دچار مشکل شود، فرانسه با موضع‌گیری‌های بی‌حساب و بی‌منطق در منطقه تضعیف خواهد شد. به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه همایش «راویان دفاع‌مقدس» در واحد علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران درباره سفر مکرون به ایران گفت: توصیه ما به فرانسه این است که کاری نکند منافعش در منطقه دچار مشکل شود، فرانسه با موضع‌گیری‌های بی‌حساب و بی‌منطق در منطقه تضعیف خواهد شد و خوب است حرف‌های سیاستمداران آمریکا مانند ترامپ را تکرار نکند. وی افزود: فرانسه باید رفتارش بر اساس احترام متقابل باشد و اظهاراتی که درباره مسائل موشکی و حضور ما در منطقه مطرح می‌کند، مداخله در امور ایران است. ولایتی اظهار داشت: پیروزی در عراق، سوریه، لبنان و یمن در صورتی استمرار خواهد داشت که مجموعه مقاومت از دستاوردهایش حراست کند و ما تا زمانی که لازم باشد در این کشورها حضور خواهیم داشت؛ جمهوری اسلامی ایران حضور فعال خودش را دارد. باید به این کشورها کمک کنیم و سدی در مقابل نفوذ آمریکا تشکیل دهیم.


روحانی:
نجات یک معتاد نجات بشریت است
رئیس‌جمهور نجات یک معتاد در جامعه را نجات بشریت دانست و گفت: باید از تجارب موفق دیگر کشورها در مواجهه با پدیده اعتیاد و گسترش مواد مخدر استفاده کنیم. حسن روحانی که در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر سخن می‌گفت با بیان این مطلب، با اشاره به ضرورت توجه به نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها و آگاه‌‌سازی آنان نسبت به تبعات استفاده از مواد مخدر، گفت: آموزش‌وپرورش و معلمان و اساتید ما نقش و مسؤولیت بسیار حائز اهمیتی در این زمینه دارند و باید به گونه‌ای گام برداریم که مدارس و دانشگاه‌های کشور محیط‌‌های پاک باشند. روحانی مبارزه با پدیده پولشویی، گسترش فضاهای نگهداری از معتادان و متجاهران، استفاده از طرح‌ها و اقدامات نوین در زمینه مبارزه با موادمخدر و بهره‌‌‌گیری از ظرفیت‌‌های گسترده سازمان‌‌های مردم‌نهاد(سمن‌ها) و بخش‌های مردمی را در کاهش آمار مبتلایان به موادمخدر مهم دانست و افزود: باید از تجارب موفق دیگر کشورها در مواجهه با پدیده اعتیاد و گسترش موادمخدر استفاده کنیم.


Page Generated in 0/0066 sec