printlogo


کد خبر: 185970تاریخ: 1396/9/28 00:00
آیت الله آملی لاریجانی: بهترین واکنش به حملات علیه دستگاه قضا، خدمت رسانی بیشتر است
باید جزئیات برخی پرونده ها را به مردم گفت

رئیس قوه‌قضائیه می‌گوید از جلسه اخیر با دانشجویان به این نتیجه رسیده است که ریشه برخی انتقادات از دستگاه قضا، تبیین نشدن ماهیت خدمات و اقدامات قوه‌قضائیه است. به گفته آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت قوه‌قضائیه در راستای شفاف‌‌سازی برخی پرونده‌‌های مهم، باید پس از صدور حکم، برخی جزئیات این پرونده‌ها را به اطلاع مردم برساند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنین گفت بهترین راه برای مقابله با هجمه‌ها به قوه‌قضائیه، خدمات‌رسانی قوه‌قضائیه به مردم است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انواع هجمه‌ها به دستگاه قضا، گفت: مسؤولان دستگاه قضا، قضات و کارکنان قوه‌قضائیه هرگز نباید از این هجمه‌ها ناامید شوند و در کارشان کاستی یا نقصی پدید ‌‌‌‌‌‌‌‌آید زیرا دشمن با حملات، هجمه‌ها و ارزیابی‌‌های غیرمنصفانه خود دقیقا به دنبال ایجاد تردید و در نتیجه پدید آوردن کاستی در کار و خدمت‌رسانی دستگاه قضا است که بر این اساس بهترین پاسخ دندان‌شکن به دشمن، خدمت‌رسانی بیشتر و حل مشکلات مردم است.
رئیس قوه‌قضائیه در عین حال تصریح کرد:  ما در کنار خدمت‌رسانی باید نسبت به تبیین و روشنگری درباره خدمات و تلاش‌های مجموعه دستگاه قضا نیز اهتمام داشته باشیم. در جلسه‌ای که اخیرا با جمعی از دانشجویان داشتم به این جمع‌‌‌بندی رسیدم که بسیاری از تصورها از دستگاه قضا ناشی از عدم تبیین پاره‌ای از مشکلات این دستگاه است که تبیین آنها در کنار تشریح خدمات و تلاش‌های قوه‌قضائیه کار چندان دشواری هم نیست.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه دشمن بیرونی و جاهل درونی از خلأ اطلاع‌رسانی قوه‌قضائیه سوءاستفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسؤولان قضایی باید در حد ضرورت و تا جایی که نحوه پاسخگویی شبیه به جدل و کشمکش نشود، به شبهاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند و به تبیین کارهایی که انجام می‌شود بپردازند.
رئیس قوه‌قضائیه افزود: به عنوان مثال، درباره شخصی که محکوم می‌شود گاهی بزرگنمایی می‌کنند و با انتشار مطالب خلاف واقع به بهانه‌‌های حقوق‌بشری، از این شخص یک قهرمان می‌سازند، در حالی که اتهامات و محکومیت این فرد، آن چیزی نیست که در رسانه‌های‌شان بیان می‌کنند. در این قبیل موارد دستگاه قضا باید برای جلوگیری از شایعه‌پراکنی‌ها و تشویش اذهان و افکار عمومی پس از قطعیت رأی، برخی جزئیات موضوع را به اطلاع مردم رساند. متاسفانه ما چون خودمان مدام درگیر پرونده‌ها و موضوعات مختلف در دستگاه قضا هستیم، تصور می‌کنیم سایرین نیز از مسائل مورد بررسی ما مطلع هستند در حالی که اینگونه نیست. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه همه مسؤولان، قضات و کارکنان قوه‌قضائیه در جایگاهی قرار دارند که باید محکم و استوار خدمت کنند و هرگز از هجمه‌ها هراسی به دل راه ندهند، آیه شریفه «ان‌الله یدافع عن الذین آمنوا»، را مصداق شرایط موجود دانست و تاکید کرد: توصیه من به همه مسؤولان دستگاه قضا این است که علاوه بر تلاش در جهت خدمت‌رسانی به نحو کامل، در راستای تبیین و تشریح مشکلات و همچنین خدمات قوه‌قضائیه برای احقاق حق با جدیت گام بردارند.


Page Generated in 0/0066 sec