printlogo


کد خبر: 186226تاریخ: 1396/10/4 00:00
اخبار

تقلب‌های بسیار سنگینی در ماجرای تجزیه کردستان عراق رخ داد
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تقلب‌های بسیار سنگینی در ماجرای تجزیه کردستان عراق رخ داد اما آنها به‌نحوی رفتار کردند که حتی در عراق هم اقبالی به این موضوع دیده شد. سرلشکر باقری صبح دیروز یکشنبه در همایش تقدیر از پژوهشگران برتر سپاه که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد با بیان اینکه در سال‌های اخیر حوادثی رخ داد که عراق و سوریه را در بر گرفت و می‌رفت تا جهان اسلام را در بر بگیرد، اظهار داشت: در این مرحله نیز باز جبهه حق، فکر و اندیشه کرد و جبهه مقاومت را گسترش داد و توانست این توطئه را خنثی کند. وی گفت: اما بلافاصله پس از این موضوع، دشمن توطئه قومیتی در منطقه را پیگیری کرد و موضوع تجزیه کردستان عراق را کلید زد، هرچند در آنجا تقلب‌های بسیار سنگینی رخ داد اما آنها به‌نحوی رفتار کردند که حتی در عراق هم اقبالی به این موضوع دیده شد و در سایر کشورها هم که قومیت کرد وجود دارد اقبال اندکی به آن نشان داده شد اما جبهه حق با تجویز خود به‌سرعت توانست این توطئه را نیز خنثی کند.

قاسمی در واکنش به اظهارات سخیف  وزیر خارجه بحرین:
حقیرتر از این حرف‌ها هستید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخن سخیف وزیر خارجه بحرین درباره کشورمان گفت: کوچک‌تر و حقیرتر از آن هستید که درباره ایران سرفراز و مظهر تاریخ و تمدنی کهن و پرشکوه اظهارنظر کنید. به گزارش فارس، بهرام قاسمی در واکنش به توئیت سخیف و گستاخانه وزیر خارجه بحرین درباره سرزمین و حکومت ایران اظهار داشت: حقیرتر و کوچک‌تر از آنید که درباره ایران سرفراز و مظهر تاریخ و تمدنی کهن و پرشکوه اظهارنظر کنید. وی افزود: کهن دیار ایران با مردمانی اصیل و فرهیخته، دارای یکی از کم‌نظیرترین تاریخ، تمدن، فرهنگ، دموکراسی و از مستقل‌ترین کشورها در منطقه و کابوس حاکمان ناکام بحرین و دیگر مرتجعانی است که هنری جز سرکوب خواست اکثریت مردم و جنایت علیه آنان آن هم تحت حمایت دیگر کشور‌‌های فرامنطقه‌ای ندارند. خالد بن احمد آل‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین اخیرا در صفحه توئیتر خود با تکرار ادعاهای ضدایرانی گفت: «در حالی که در حال مبارزه با خطر فعلی و آشکار جمهوری اسلامی فاشیست هستیم، نباید به خاطر مسائل جانبی با آمریکا وارد جدال شویم».

پیام تسلیت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای شهادت خوش‌لفظ
مسؤول روابط عمومی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پیام خود از شهادت علی خوش‌لفظ ابراز تاسف و با همسر و خانواده این شهید ابراز همدردی کرد. به‌گزارش تسنیم، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) مستقر در هلند با ارسال نامه‌ای برای همسر علی خوش‌لفظ از جانبازان شیمیایی کشورمان ضمن تسلیت شهادت وی، علی خوش‌لفظ را یکی از سندهای گویای جمهوری اسلامی ایران در زمینه خلع سلاح شیمیایی نامیده است. بنا بر اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند، ماگدالنا اسپالینسکا، مسؤول روابط عمومی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پیام خود از شهادت علی خوش‌لفظ ابراز تاسف و با همسر و خانواده این شهید ابراز همدردی کرده است. این مقام سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در نامه خود تاکید کرده است: با شهادت علی خوش‌لفظ یکی از سندهای گویای ایران در زمینه خلع سلاح شیمیایی و یک دوست سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از دنیا رفت. مسؤول روابط عمومی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی افزود: ما افتخار داشتیم اکتبر گذشته (مهرماه 96) میزبان علی خوش‌لفظ در مقر سازمان باشیم. وی فردی بود که به اهمیت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای پاکسازی جهان پی برده بود. ما از سفر ایشان به لاهه به‌رغم بیمار بودن بسیار سپاسگزار هستیم. وی اضافه کرد: ما از سخنان وی درباره تجربیات دردناکش راجع به گازهای سمی و مبارزه طولانی وی با اثرات این گازها در سال‌های پس از مصدوم شدن بسیار استفاده کردیم و سخنان وی در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی یک پیام قوی علیه سلاح‌های شیمیایی بود. مسؤول روابط عمومی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پایان پیام خود به همسر شهید علی خوش‌لفظ تاکید کرد ما را در غم خود شریک بدانید.


Page Generated in 0/0049 sec