printlogo


کد خبر: 186227تاریخ: 1396/10/4 00:00
اخبار

دیپلماسی عمومی دولت  تعطیل است
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت دولت روحانی در حوزه دیپلماسی ضعیف و در حوزه دیپلماسی عمومی تعطیل است. فواد ایزدی به مهر گفت: اینکه بخواهیم امیدی نسبت به اقدامات عملیاتی اروپا در مساله برجام و در برابر آمریکا داشته باشیم، این شدنی نیست و آنها چنین کاری را انجام نخواهند داد. ایزدی یادآور شد: ما باید همچنان روابط دیپلماتیک خود را با اروپایی‌ها داشته باشیم، اقدامات خود را در حوزه دیپلماسی عمومی به منظور تأثیرگذاشتن بر آنها ادامه دهیم و با شرکت‌‌های کوچک اروپایی همکاری‌‌های خود را ادامه داده و گسترش دهیم اما نباید انتظار و توقعی از دولت‌‌های اروپایی داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: در خود اروپا، جای کار بسیاری وجود دارد اما ما نسبت به دولت‌‌های اروپایی نمی‌توانیم امیدوار باشیم. امروز یکی از مشکلات دولت ما ضعف در حوزه دیپلماسی است، بویژه اینکه این دولت علاقه زیادی به ارتباط با اروپا دارد اما در حوزه دیپلماسی ضعیف و در حوزه دیپلماسی عمومی تقریبا تعطیل است.

اگر موشک‌های ارتش یمن ایرانی بود با افتخار اعلام می‌کردیم
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سعودی‌ها باید پاسخگو باشند که بمب‌هایی را که بر سر مردم یمن می‌ریزند از کدام کشورها آورده‌اند و این کشورها با چه ‌مجوزی بمب‌های خود را برای کشتار مردم یمن به سعودی داده‌اند. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر ایرانی بودن موشک‌های شلیک‌شده از یمن به ‌سمت ریاض، گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که ارتش و مردم یمن مورد حمایت ایران هستند و در عین‌ حال به‌ صراحت گفته‌ایم که هیچ موشکی را به یمنی‌ها نداده‌ایم. وی گفت: البته جمهوری اسلامی آنقدر شجاعت، اقتدار و صداقت دارد که اگر بخواهد به کشوری موشک بدهد آن را صریحا اعلام کند و اگر ما می‌خواستیم به یمنی‌ها موشک بدهیم این موضوع را با ‌صراحت و افتخار اعلام می کردیم. سعودی‌ها بهتر است بدانند که اگر موشک‌های ایرانی در اختیار ارتش و مردم یمن بود، شرایط جنگ طور دیگری رقم می‌خورد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی  مجلس گفت: سعودی‌ها باید پاسخگو باشند که بمب‌هایی را که بر سر مردم یمن می‌ریزند، از کدام کشورها گرفته‌اند و این کشورها با چه ‌مجوزی بمب‌های خود را برای کشتار مردم یمن به سعودی‌ها داده‌اند.

یاوه‌گویی تازه عربستان علیه ایران
نماینده دائم عربستان در سازمان ملل بار دیگر ادعاهای واهی مقامات کشورش علیه ایران را تکرار کرد. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی گفت عربستان با قاطعیت و قدرت مقابل آنچه به‌زعم خود «یورش ایران به کشورهای عربی» خواند، مقابله می‌کند. وی بدون اشاره به حمایت تمام‌عیار و علنی عربستان از گروه‌های مسلح و تکفیری در منطقه بویژه در عراق و سوریه و نیز دخالت‌های آشکار کشورش در لبنان مدعی شد: «اقدامات عربستان در مقابله با تلاش‌های نظام ایران برای گسترش تروریسم در جهان عرب- از طریق (به‌زعم او) احزاب طایفه‌ای نظیر حزب‌الله که تهران آنها را حمایت مالی می‌کند و شبه‌نظامیان طایفه‌ای در عراق و سوریه و شبه‌نظامیان حوثی در یمن- عیان و آشکار است».

سالگرد شهید احمدی‌روشن در دانشگاه شریف برگزار می‌شود
مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد شهید مصطفی احمدی‌روشن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این مراسم ساعت 15 روز سه‌شنبه 5 دی‌ماه با حضور خانواده شهید احمدی‌روشن، حجت‌الاسلام قاسمیان و علی باقری در آمفی‌تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار می‌شود. به‌گزارش تسنیم، احمدی‌روشن یکی از مدیران نیروگاه هسته‌ای نطنز اصفهان، دی‌ماه سال 90 به همراه راننده خود مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به مقام شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر چیذر به خاک سپرده شد.


Page Generated in 0/0056 sec