printlogo


کد خبر: 186231تاریخ: 1396/10/4 00:00
اخبار

انفجار گاز در دزفول 5 مصدوم بر جا گذاشت
انفجار در شرکت پرسی‌گاز دزفول موجب مصدوم شدن 5 نفر شد. این حادثه حوالی ساعت 17 عصر یکشنبه در مجاورت کارخانه خمیرمایه دزفول در ابتدای جاده شوشتر رخ داد. امیر عیسی‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول در این باره گفت: در پی وقوع این حادثه نیروهای امدادی، آتش‌نشانی و اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شدند. پس از گذشت نزدیک به یک ساعت و نیم با تلاش 100 نفر از نیروهای آتش‌نشان این حریق خاموش شد.


گزارش «وطن‌امروز» از محصولاتی که  چند باره گران شده است
این گران کردن نیست!
گروه اقتصادی: کارخانجات لبنی در سال جاری و به‌طور چراغ خاموش، قیمت انواع محصولات خود از جمله شیر، ماست، پنیر، کره، دوغ و دیگر فرآورده‌ها را در یک تا 2 مرحله گران کردند. به گزارش «وطن‌امروز» این افزایش قیمت موضوعی نیست که بتوان آن را کتمان کرد بلکه قابل مشاهده است. به‌عنوان نمونه قیمت هر بسته 500 گرمی پنیر روزانه در یک ماه اخیر از 7200 به 7800 تومان افزایش پیدا کرده است. شیر یک لیتری 3 درصد چربی اغلب برندها از جمله دامداران نیز در سال جاری ابتدا از 2500 تومان به 2700 و اکنون به 3200 تومان رسیده است. از سوی دیگر قیمت ماست نیم‌کیلویی کم‌چرب طراوت در کمتر از یک هفته 500 تومان افزایش داشته و از 2500 تومان به 3 هزار تومان رسید. هر پاکت شیر نایلونی 900 گرمی 5/1 درصد چربی پگاه هم از1520 تومان به 1700 و 1800 تومان افزایش‌ پیدا کرده است. با وجود این حقایق بازار اما دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه فرآورده‌های لبنی در بازار گران نشده بلکه به نرخ‌های واقعی خود نزدیک شده، گفت: این گران کردن نیست. باکری بر این باور است که قیمت‌های جدید، قیمت‌های منطبق بر اسناد و مدارک و  بهای تمام‌شده تولید این محصولات است. رضا باکری در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به عدم موافقت سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت و تاکید آنها بر نرخ‌های ۹۳ و اینکه از سال ۹۳ تاکنون قیمت داده نشده است، افزود: اگر تورم عادی سالانه کشور را ۹ درصد هم در نظر بگیریم  به‌ هرحال از سال ۹۳ تا ۹۶ این تغییرات تورمی در قیمت تمام‌شده محصولات لبنی هم تاثیرگذار بوده است. وی تصریح کرد: درحالی که دولت برای کارخانجات، ۱۷ درصد سود قانونی لحاظ می‌کند اما  در بررسی‌هایی که انجام شد حتی یک کارخانه را نتوانستند پیدا کنند که ۵ درصد سود برده باشد و کارخانه‌های بزرگ و متوسط هم در این مدت توانستند با میانگین سود 8/1 درصدی، خود را سرپا نگه‌دارند. بنابراین قیمت‌های فعلی موجود در بازار، قیمت‌های واقعی است نه «قیمت گران»! باکری اضافه کرد: دامداران نیز معتقدند قیمت شیرخام باید افزایش پیدا کند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
اپراتور بیجا می‌کند اطلاعات مشتریان را به دیگران می‌دهد
اپراتور بیجا می‌کند اطلاعات مشتریانش را در اختیار دیگران می‌گذارد؛ حتی خودشان هم نباید از این اطلاعات استفاده کنند. به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از برخی اقدامات اپراتورها در زمینه در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران نزد شرکت‌های تبلیغاتی گفت: باید به خواسته‌های مردم توجه شود. مردم دسترسی ارزان، پرسرعت و امن را نیاز دارند که ما موظفیم کیفیت آن را تضمین کنیم. نخستین ابزار ما برای تضمین کیفیت، افکار عمومی است. وی با بیان اینکه حق‌الناس برگردن ما است، اظهار داشت: به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور دادم، سرشماره‌های اصلی یک اپراتور را که برای مردم از طریق ارسال پیامک‌های زیاد ایجاد مزاحمت می‌کرد متوقف کند. وی با اشاره به قضیه لو رفتن دیتابیس یک اپراتور و اینکه قضایا را گردن همدیگر می‌انداختند، افزود: اگر در هر کجای دنیا این اتفاق می‌افتاد، مطمئنا به تبع آن اتفاقات بدی برای مسؤولان مربوطه می‌افتاد. ما در عرصه حریم خصوصی مردم شرعا و قانونا مدیونیم. در این حوزه هیچ گذشت و کوتاهی قابل قبول نیست.


Page Generated in 0/0058 sec