printlogo


کد خبر: 186241تاریخ: 1396/10/4 00:00
آوای شهر

مرکز پایش آلودگی هوا اعلام کرد
هوای ناسالم تهران برای گروه‌های حساس
مرکز پایش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۰۵ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. عدد ۱۰۰ مرز هوای سالم و ناسالم در نظر گرفته می‌شود. به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت ناسالم برای گروه‌‌های حساس  بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن سالم (۵۱)، ازن پاک (۱۴)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۸۲)، دی اکسید گوگرد پاک (۱۹)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۶۷) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌‌های حساس (۱۰۵) بوده است.

رئیس شورای شهر تهران خبر داد
گزارش آلودگی هوا روی میز رئیس مجلس
رئیس شورای شهر تهران درباره دیدار اخیرش با لاریجانی و ارسال گزارش به مجلس برای بررسی مشکلات تهران در جلسه سران 3 قوه، گفت: نخستین گزارش توسط شهردار تهران درباره وضعیت آلودگی هوا برای رئیس مجلس ارسال شده است. به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح دیروز در حاشیه جلسه سی‌ودوم شورای شهر تهران، اظهار داشت: اکثر اتوبوس‌های تهران گازسوز هستند البته باید به سمت برقی کردن آنها پیش برویم. هاشمی همچنین درباره اظهارات ضدونقیض پلیس راهور و سازمان محیط‌زیست درباره محدوده طرح ترافیک طی روز گذشته، گفت: متاسفانه در کمیته‌ای که در این‌باره تصمیم‌‌‌گیری می‌شود ما حضور نداریم و باید نامه‌نگاری کنیم که در این کمیته حاضر شویم، چرا که ما نمی‌توانیم نظارت دستوری داشته باشیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا ‌آرم‌‌های سالانه طرح ترافیک تغییر می‌کند؟ گفت:‌ هنوز برای بررسی به شورا نیامده و امسال درخواست کردیم زودتر به صحن شورا بیاید تا تصمیم‌‌‌گیری شود. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه 2 روز بعد از دیدار در اتوماسیون شهرداری دیدم که شهردار تهران گزارش ۲۲ صفحه‌ای را ارسال کرده است، گفت:‌ یکی دیگر از موضوعاتی که قرار بود گزارش آن را برای رئیس مجلس بفرستیم، تاب‌آوری تهران بود که باید بگویم درباره زلزله و امداد و نجات بر اساس مصوبه سال ۸۹ هیات دولت ۸۶ کارگروه درگیر هستند که در جلسه روز یکشنبه گذشته ستاد بحران از کارگروه‌های مختلف درخواست کردیم هر چه سریع‌‌‌‌‌‌تر عملکرد خود را به ما بدهند تا در قالب گزارشی به رئیس مجلس تحویل دهیم.

تا پایان سال انجام می‌شود
اتمام ساماندهی جداره خیابان انقلاب
معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه تا پایان سال کار پیرایش و ساماندهی به اتمام می‌رسد، گفت: این کار از چهارراه ولیعصر تا میدان فردوسی آغاز شده و ۲۰۰ پلاک در این کار داریم. حامد رضایی در گفت‌وگو با فارس، به پروژه پیرایش و ساماندهی جداره کناره خیابان انقلاب اشاره کرد و گفت: این پروژه از دوره قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به بندکشی دیوارها در این جداره، افزود: دیوارهایی که مشکل داشتند را بندکشی کرده‌ایم و دوباره احیا شده‌اند. وی ادامه داد: در این مدت 12 کافه‌کتاب در بناهای مخروبه بنا کرده‌ایم که این بناها در 50 سال گذشته خاک می‌خوردند. ما نما و جداره را درست کرده‌ایم و مالک هم داخلش را درست و تبدیل به کافه‌کتاب کرد. وی با اشاره به اینکه تا پایان سال کار پیرایش و ساماندهی به اتمام می‌رسد، گفت: این کار از چهارراه ولیعصر تا میدان فردوسی آغاز شده و 200 پلاک در این کار داریم.
 


Page Generated in 0/0063 sec