printlogo


کد خبر: 186251تاریخ: 1396/10/4 00:00
اخبار

مژده لواسانی و محمد بحرانی  به «فاز» پیوستند
تازه‌ترین خبر درباره مستندمسابقه فاز (فرزند ایران‌زمین) پیوستن مژده لواسانی و محمد بحرانی به پروژه ساخت این برنامه است. به گزارش روابط عمومی مرکز اوج کودک و نوجوان، مژده لواسانی، مجری جوان و نام‌آشنای تلویزیون قرار است در نقش مجری بخش‌ها استودیویی مستند مسابقه فاز (فرزند ایران‌زمین) جلوی دوربین این برنامه قرار گیرد. همچنین محمد بحرانی، هنرمند و صداپیشه حرفه‌ای که بسیاری از مخاطبان او را با صداپیشگی شخصیت محبوب جناب خان به یاد دارند قرار است اجرای گفتارمتن این مسابقه نوجوانانه را برعهده بگیرد که لواسانی نیز در اجرای این گفتار متن‌ها در کنار او حضور خواهد داشت. پخش مستندمسابقه فاز با محوریت نوجوانان از سه‌شنبه پنجم دی‌ماه آغاز خواهد شد. در این مسابقه 28 نوجوان دختر و پسر طی 7 مرحله (فاز) برای انجام یک ایده عام‌المنفعه برای فعالیت‌های اجتماعی به رقابت می‌پردازند و در پایان افراد برگزیده نشان فرزند ایران‌زمین و جایزه اعتباری یکصد میلیون تومانی در قالب حمایت برای اجرای طرح برگزیده را از آن خود خواهند کرد. «فاز» محصول مرکز اوج کودک و نوجوان است و با همکاری گروه کودک و نوجوان شبکه 2 سیما تولید شده است. همچنین این برنامه نخستین تجربه ساخت مستندمسابقه ویژه نوجوانان در ایران به شمار می‌آید.


روایت شاهدان عینی  از عاشورای 88 در «زخم‌های تازه»
هجدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «زخم‌های تازه» ساخته علی صدری‌نیا روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش فارس، در این قسمت و پس از پخش مستند، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیدمحمدعلی صدری‌نیا کارگردان این مستند میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع فتنه سال 1388، درباره شرایط گروه‌های سیاسی مختلف در آن روزها و التهاب کشور در آن ایام صحبت خواهند کرد. همچنین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این فیلم مستند خواهند پرداخت. از نکات جالب توجه این قسمت از «به اضافه مستند»، می‌توان به تغییر مجری این برنامه اشاره کرد. سیدمحمدعلی صدری‌نیا که کارگردان مستند «زخم‌های تازه» است، این قسمت به عنوان کارشناس در برنامه حضور دارد و اجرای برنامه برعهده‌ محمدصادق باطنی از کارگردانان و مستندسازان جوان کشور است. مستند «زخم‌های تازه» روایتی از ناگفته‌های روز عاشورا در سال 88 است. این روایت از زبان شاهدان عینی این ماجراست که صبح تا ظهر آن روز را از نزدیک دیده‌اند و اکنون آن را در برابر دوربین بازگو می‌کنند. برنامه به اضافه مستند سه‌شنبه 5 دی‌ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

زندگی شهید احمدی‌روشن  فیلم می‌شود
ساخت مستندی با موضوع شهید احمدی‌روشن با تکنیک تلفیق رئال و انیمیشن کلید خورد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، علی قرائتی، تهیه‌کننده این کار ضمن اعلام این خبر افزود: شهریورماه سال گذشته پژوهش مستندی درباره شهید مصطفی احمدی‌روشن را آغاز کردیم. وی با اشاره به تکنیک‌های جدید فیلسمازی در این مستند گفت: بعد از پژوهش سراغ تصویربرداری آزمایشی رفتیم. تکنولوژی‌ای که در این مستند استفاده خواهد شد برای نخستین بار است در ایران و با این وسعت به کار برده شده است. این تکنولوژی که اجرای آن هم بسیار دشوار است، تلفیقی از چند هنر و تکنیک سینمایی مانند تصویربرداری رئال، انیمیشن و طراحی است. در کنار پرداخت به زندگی شهید احمدی‌روشن، این مستند به مسائلی مانند جاسوسی‌هایی که برای ضربه زدن به صنعت هسته‌ای ایران صورت گرفته، پرداخته است. گفتنی است، مستند زندگی شهید احمدی‌روشن از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است که هم‌اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه به سر می‌برد.
 


Page Generated in 0/0055 sec