printlogo


کد خبر: 186253تاریخ: 1396/10/4 00:00
در روز تساوی پرسپولیس مقابل فولاد در اهواز رخ داد
آتش بازی استقلال با نفت

در نخستین بازی دور بازگشت، شاگردان برانکو تنها چند دقیقه کم آوردند و با وجود اینکه تا دقیقه90، یک بر صفر پیش بودند سرانجام در آخرین دقیقه بازی گل خوردند تا نتیجه مصاف‌شان با فولاد یک- یک مساوی شود. در ادامه مسابقات هفته شانزدهم لیگ، پرسپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز میهمان تیم فولاد بود که این مسابقه با نتیجه تساوی یک- یک به اتمام رسید. گادوین منشا (۱۴) برای پرسپولیس گلزنی کرد و رحیم زهیوی (90) هم گل فولاد را به ثمر رساند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دقیقه ۱۴ روی ضربه سر گادوین منشا به گل رسیدند و موفق شدند این برتری را یک نیمه حفظ کنند. پرسپولیس بعد از این گل بیشتر به ارسال‌ها و پاس‌های پشت دفاع محسن مسلمان تکیه داشت. بازیکنان فولاد هم در دقیقه ۱۶ می‌توانستند کار را به تساوی بکشند ولی ضربه فرشاد جانفزا به تیرک دروازه پرسپولیس خورد تا نیمه نخست با همان یک گل به پایان برسد. در نیمه دوم فولاد خوزستان تلاش زیادی برای جبران نتیجه داشت ولی حملات این تیم برای رسیدن به دروازه پرسپولیس تا دقایق پایانی راه به جایی نبرد. سیدسیروس پورموسوی، سرمربی فولاد در این نیمه برای تقویت تیمش حسن بیت‌سعید که بتازگی از استقلال به فولاد آمده را وارد میدان کرد. خطرناک‌ترین موقعیت فولاد در نیمه دوم در دقیقه ۷۳ رقم خورد جایی که ضربه زلیکانی را علیرضا بیرانوند مهار کرد. در همین دقیقه، پرسپولیس توسط علی علیپور صاحب موقعیتی شد که شوت علیپور از کنار دروازه به بیرون رفت. در نهایت تلاش بازیکنان فولاد در دقیقه ۸۹ به ثمر نشست و رحیم زهیوی توانست گل تساوی را به ثمر برساند. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس در این مسابقه با گل نخوردن تا دقیقه ۸۹، رکورد گل نخوردن دروازه‌بان‌ها در لیگ ایران را جابه‌جا کرد. پیش از این آرمناک پطروسیان، دروازه‌بان سپاهان ۱۷ سال رکورددار بیشترین دقایق گل نخوردن بود ولی بیرانوند دیروز این رکورد را به ۷۲۲ دقیقه ارتقا داد. پرسپولیس با این نتیجه ۳۷ امتیازی شد و به صدرنشینی‌‌‌‌اش در جدول ادامه داد. فولاد هم با این نتیجه ۲۸ امتیازی شد.
پیروزی تراکتور مقابل استقلال خوزستان
تراکتورسازی تبریز در نخستین هفته از مرحله برگشت لیگ برتر موفق شد حریف خود استقلال خوزستان را با شکست بدرقه کند. تراکتورسازی در دیدار دیروز خود مقابل استقلال خوزستان موفق شد با 3 گل حریفش را شکست دهد. در دیداری که در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر بین 2 تیم استقلال خوزستان و تراکتورسازی در تبریز برگزار شد، شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند با ۳ گلی که به ثمر رساندند این بازی را به سود خود خاتمه دهند. در این دیدار ابتدا محمد ایرانپوریان در دقیقه ۲۷ از روی نقطه پنالتی دروازه تیم استقلال خوزستان را باز کرد و سپس امید عالیشاه در آخرین دقیقه نیمه اول، دومین گل را برای تراکتورسازی به ثمر رساند. احسان پهلوان هم که بتازگی به عنوان بازیکن سرباز راهی تراکتورسازی شده است، در دقیقه ۹۳ گل سوم تیمش را وارد دروازه حریف کرد. نکته حائز اهمیت این بازی در نیمه اول اخراج موسی کولیبالی در دقیقه ۴۴ بود که باعث شد شاگردان ویسی یک نیمه را 10 نفره به کار خود ادامه دهند. تیم استقلال خوزستان در دقیقه ۸۰ بازی نیز بهترین موقعیت خود را برای رسیدن به گل از دست داد. در این دقیقه میثم دورقی یک ضربه پنالتی را از دست داد تا دست شاگردان ویسی از رسیدن به گل خالی بماند. در پایان این بازی تراکتورسازی ۲۰ امتیازی شد و به وضعیتش در میانه جدول سر و سامان داد و استقلال اهواز ۱۴ امتیازی باقی ماند تا همچنان در رده چهاردهم جدول قرار داشته باشد.
استقلال نفت را به چهارمیخ کشید
استقلال با کسب ششمین برد خود در فصل جاری به سکوی ششم صعود کرد. در ادامه هفته شانزدهم، استقلال و صنعت نفت آبادان با قضاوت حسین زرگر در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند که در پایان، شاگردان وینفرد شفر مقابل میهمان خود به پیروزی 4 بر صفر رسیدند. محسن کریمی در دقایق 16 و 67، وریا غفوری در دقیقه 42 و داریوش شجاعیان در دقیقه 55 برای استقلال گلزنی کردند تا این تیم با 23 امتیاز به رده ششم صعود کند. استقلال در حالی مقابل صنعت نفت آبادان به برتری رسید که باید در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی نیز مقابل این تیم صف‌آرایی کند. شفر با این پیروزی برای سایر مدعیان خط و نشان کشید و نشان داد تیمش برای نیم‌فصل دوم کاملا پوست انداخته است.
 


Page Generated in 0/0044 sec