printlogo


کد خبر: 186263تاریخ: 1396/10/4 00:00
چهارگوشه

اخراج بیش از ۲۷۰۰ تن به اتهام تروریستی در ترکیه
ترکیه اعلام کرد ۲۷۵۶ تن از موسسات و ارگان‌های عمومی از جمله سربازان، معلمان و پرسنل وزارتخانه‌ها به اتهام ارتباط با سازمان‌های تروریستی اخراج شده‌اند. همچنین از زمان کودتای نافرجام
۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۰ هزار تن بازداشت شده و حدود ۱۵۰ هزار تن از کارشان تعلیق یا اخراج شده‌اند. این افراد متهم به ارتباط یا عضویت در سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن) هستند. مقامات آنکارا بر این باورند که گولن و هوادارانش نقش اصلی در کودتای
۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ داشته‌اند.

آتش‌بس در سودان‌جنوبی
در تازه‌ترین تلاش برای پایان دادن به جنگ داخلی ویرانگری که از حدود 4 سال قبل در سودان‌جنوبی آغاز شده، آتش‌بس میان دولت و گروه‌های شورشی از بامداد دیروز برقرار شد. طبق توافقی میان گروه‌های درگیر در سودان‌جنوبی، همه گروه‌ها باید تحرکات و عملیات جنگی خود را متوقف کرده و فورا عملیات‌های خود در پایگاه‌های مختلف و هر اقدامی که منجر به درگیری می‌شود را به پایان برسانند. همچنین زندانیان سیاسی و زنان و کودکان ربوده شده باید آزاد شوند.

حلقه محاصره تروریست‌ها در جنوب سوریه تنگ‌تر شد
 نیروهای ارتش سوریه در جنوب این کشور موفق شدند مناطق جدیدی را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند. ارتش سوریه به همراه نیروهای دفاع مردمی در عملیات 2 روز پیش با پیشروی به سمت منطقه الهناکیر واقع در شمال شرق حرفا مناطق جدیدی را آزاد کرد. این مناطق در نزدیکی مرزهای اداری استان قنیطره واقع شده و یکی از مهم‌ترین مناطقی است که تروریست‌ها و شبه‌نظامیان موسوم به «تجمع الحرمون» با استفاده از این مناطق به روستاهای حرفا و المقروصه حملات خمپاره‌ای و موشکی انجام می‌دادند.

گردان‌های قسام: سلاح مقاومت ضامن امنیت فلسطینیان است
شورای نظامی گردان‌‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی-حماس) تاکید کرد سلاح مقاومت سوپاپ اطمینانی برای مردم فلسطین است و اگر نباشد قضیه فلسطین به فراموشی سپرده می‌شود. شورای نظامی گردان‌‌های قسام، شنبه به مناسب سی‌امین سالروز تاسیس جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: درگیری‌‌‌هایی که در میان امت جریان دارد، نشان دهنده این است که دوری گزیدن از اختلافات داخلی کاری صحیح است و نبرد واقعی برای آزادسازی فلسطین نیازمند وحدت امت اسلامی است. این شورا تاکید کرد: گردان‌‌های قسام یک بازیگر اصلی در میدان مبارزه است و بر روی آن حساب زیادی می‌شود، در غیر این صورت، موضوع فلسطین تاکنون به فراموشی سپرده شده بود.

بازداشت جاسوس نروژی در روسیه
سازمان امنیت فدرال روسیه یک جاسوس نروژی را در مسکو دستگیر کرد. به گزارش روسبالت، فورد برگ، شهروند نروژی متهم است که در حال جمع‌آوری اطلاعات محرمانه نیروی دریایی روسیه بوده است. ‌به درخواست دادگاه مسکو، این جاسوس نروژی تا ۵ فوریه برای تکمیل تحقیقات در بازداشت خواهد بود.  سازمان امنیت فدرال روسیه همچنین معتقد است این جاسوس نروژی علاوه بر انتقال اطلاعات محرمانه روسیه به دولت متبوعش، آن را به سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نیز منتقل کرده است.

مجازات توهین به اسلام در چین
یک دادگاه محلی در شمال شرق چین یکی از ساکنان این منطقه را به جرم توهین به دین اسلام و مسلمانان به
 2 سال و نیم حبس محکوم کرد. به گزارش نشریه ارگانی گلوبال تایمز چین، این فرد لی جیدونگ نام دارد که از سال 2009 تا 2016 میلادی در موارد مختلف مطالب و تصاویری روی اینترنت قرار می‌داده که حاوی مسائلی در باب انتقاد از مسلمانان و حمله به دین اسلام و توهین به مقدسات بوده است. بر اساس قانون امنیت سایبری که چین در سال 2016 میلادی تصویب کرد هر اقدامی که امنیت اجتماعی را با استفاده نادرست از اینترنت به خطر بیندازد جرم محسوب می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec