printlogo


کد خبر: 187031تاریخ: 1396/10/19 00:00
اخبار

رضا اسماعیلی: شعر امروز در محتوا همچنان عقب است
یک شاعر در برنامه تلویزیونی «شابک» گفت: روند شعر امروز در حوزه ساختار و فرم روند  روبه رشد و قابل تاملی است و پیشرفت‌های درخشانی در این حوزه داشته‌ایم اما من احساس می‌کنم در حوزه محتوا همچنان عقب هستیم. رضا اسماعیلی، شاعر و منتقد ادبی با حضور در برنامه «شابک» با اشاره به جایگاه کتاب در جامعه اظهار داشت: کتاب در هر شرایطی جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. فضای مجازی هرگز نمی‌تواند جای کتاب را پر کند، چرا که کتاب انسان را به تعمق و تفکر وا می‌دارد و انسان در یک خلوت و آرامش با کتاب انس می‌گیرد و با تمرکز حواس می‌توان با کتاب خلوتی دلچسب را پدید آورد و فضای مجازی نمی‌تواند به صورت اصیل تولید اندیشه کند و بیشتر نوعی تفنن و بازیچه است. اسماعیلی با اشاره به روند شعر معاصر عنوان کرد: روند شعر امروز در حوزه ساختار و فرم روند  روبه رشد و قابل تاملی است و پیشرفت‌های درخشانی در این حوزه داشته‌ایم اما من احساس می‌کنم در حوزه محتوا ما همچنان عقب هستیم و شعر ما از این ناحیه همچنان دچار آسیب هست و کاستی‌هایی داریم و این به دلیل عدم مطالعه است. شعر ما بیشتر از احساسات مایه می‌گیرد تا اندیشه لذا شعر ما باید بیشتر از لهجه توصیفی فاصله بگیرد و این فقر اندیشه را جبران کند تا به مضامین ارجمندتری پرداخته شود. آرزو می‌کنم کتاب در جامعه به جایگاه اصیل خود دست پیدا کند و روزی برسد که کتاب در سبد خانواده جایگاه خود را پیدا کند.


رونمایی از تازه‌ترین پوستر «فهرست مقدس»
جدیدترین پوستر انیمیشن «فهرست مقدس» به کارگردانی محمدامین همدانی رونمایی شد. به گزارش مهر، از تازه‌ترین پوستر انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» به کارگردانی محمدامین همدانی که این روزها در حال اکران است، رونمایی شد. «فهرست مقدس» یکی از محصولات مرکز اوج کودک و نوجوان است که به گفته کارگردانش محمدامین همدانی، ماجرای هولوکاست را روایت می‌کند که لابی سعودی و صهیونیستی جلوی اکران‌های جهانی این اثر را در برخی کشورهای عربی گرفته است.

تازه‌نفس‌های اکران کدامند؟
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: ۲ فیلم «عشقولانس» و «پل خواب» از روز چهارشنبه در سینماها اکران می‌شود و قرارداد یک فیلم به ثبت رسید. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جدیدترین آثاری که قرار است راهی اکران عمومی شوند، گفت: فیلم سینمایی «عشقولانس» در گروه سینمایی قدس از روز چهارشنبه (20 دی) اکران می‌شود. این فیلم پس از انصراف «من دیوانه نیستم» از اکران در این گروه، به نمایش درمی‌آید. فیلم سینمایی «پل خواب» نیز از روز چهارشنبه در گروه آزاد به نمایش در می‌آید. وی درباره اکران فیلم سینمایی «خالتور» گفت: با توجه به آیین‌نامه شورای صنفی و پایان 10 هفته نمایش فیلم تمام سینماهای این فیلم تعویض می‌شود و تنها در سانس فوق‌العاده پردیس‌های سینمایی امکان اکران وجود دارد. وی در پایان اظهار کرد: این هفته قرارداد فیلم «من یک ایرانی‌ام» در  گروه کورش برای اکران بعد از «خانه کاغذی» ثبت شد.


«تعطیلات رؤیایی»  سریال نوروزی شبکه 2 شد
تصویربرداری «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی در شیراز ادامه دارد. «تعطیلات رویایی» سریال نوروزی شبکه 2 سیما است که به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی مجید اوجی اول دی‌ماه در شیراز کلید خورده است و قرار است سریال نوروزی شبکه 2 سیما باشد. پیش از این اعلام شده بود این سریال «افتاده‌ها» نام دارد که بنا بر تصمیم جدید سازندگان فعلا «تعطیلات رویایی» نام گرفته است. تاکنون حضور محمدرضا شریفی‌نیا، افسانه بایگان، علی صادقی، علی اوجی، خاطره حاتمی و ارسلان قاسمی در این سریال قطعی شده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec