printlogo


کد خبر: 187157تاریخ: 1396/10/21 00:00
اخبار

 ذخیره‌سازی میوه عید آغاز شد
معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از آغاز ذخیره‌‌سازی میوه شب عید خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی‌اکبر مهرفرد با اشاره به اینکه از لحاظ تولید سیب و پرتقال هیچ‌گونه کمبودی نداریم، افزود: تاکنون بیش از ۲۳ هزار تن سیب خریداری و ذخیره‌سازی شده است. وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های موجود تاکنون حدود ۵۰ هزار تن پرتقال به منظور تامین نیاز شب عید از استان‌های شمالی خریداری شده است و خرید و ذخیره‌سازی سیب درختی و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید ادامه دارد. در همین حال عنایت‌الله بیابانی، قائم‌مقام خانه کشاورز گفت: وضعیت تولید بسیار مناسب است و فراوانی محصول داریم اما دلالی شدید و نبود نظارت کافی باعث افزایش قیمت شده و پرتقالی که کیلویی ۸۰۰ تومان از باغدار خریده می‌شود در بازار مصرف، بیش از 5 هزار تومان فروخته می‌شود. وی اضافه کرد: وضعیت تولید مرکبات در سال جاری بسیار مناسب است اما بازار آن اصلا خوب نیست و تولیدکنندگان بهره چندانی از فروش محصول‌شان نمی‌برند، چرا که باید به خاطر کمبود نقدینگی هر کیلوگرم پرتقال را که برای‌شان ۱۲۰۰ تومان تمام می‌شود، روی درخت ۸۰۰ تومان بفروشند آن وقت این محصول به چند برابر قیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. وی ادامه داد: علت اینکه این محصول روی دست عرضه‌کنندگان در میادین مانده است این بوده که به قیمت منطقی قانع نیستند. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم درباره اقدامات دولت برای جلوگیری از گرانی کالاها در ماه‌های پایانی سال اظهار داشت: پس از ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنعت، وظیفه تنظیم بازار تا حدی مغفول مانده است. به همین دلیل دولت لایحه‌ای به مجلس فرستاده است تا وزارت بازرگانی احیا شود.  


کسر تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث پلکانی شد
براساس ماده ۱۸ قانون جدید بیمه شخص ثالث، حذف تخفیف‌ این بیمه‌نامه در صورت بروز تصادف پلکانی شده و احتمالا از بهمن‌ماه اجرایی می‌شود. علی‌اصغر عنایت، دبیر کارگروه بیمه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران در گفت‌وگو با فارس درباره بازنگری‌ در روند کسر تخفیف‌های بیمه‌نامه شخص ثالث رانندگان وسایل نقلیه در تصادفات و حوادث رانندگی اظهار داشت: این مسأله مربوط به آیین‌نامه ماده ۱۸ قانون شخص ثالث است که براساس آن تخفیف‌های بیمه‌نامه دیگر نمی‌سوزد. وی خاطرنشان کرد: در قانون قبل اینگونه بود که در صورت تصادف و ایجاد خسارت اعم از مالی و جانی، کل تخفیف‌های بیمه‌نامه شخص ثالث رانندگان از بین می‌رفت و این کار حتی اگر خسارت حادثه بسیار جزئی بود نیز صورت می‌گرفت اما در قانون جدید حذف تخفیف رانندگان پلکانی شده است یعنی با یک تصادف کل تخفیف راننده از بین نمی‌رود بلکه به صورت پلکانی کم می‌شود. به‌عنوان نمونه تخفیف رانندگان مقصر با 3 خسارت جانی اعم از فوت یا مصدومیت از بین خواهد رفت و درباره  خسارت‌های مالی هم داشتن چندین حادثه در طول دوره یک‌ساله بیمه‌نامه، منجر به کسر کامل تخفیف خواهد شد. وی پیش‌بینی کرد از بهمن ا‌مسال ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث برای رانندگان اجرایی شود.


برگشت ۸۰ هزار میلیارد تومان چک در ۶ ماه
بر اساس آمارهای موجود بانک مرکزی در 6 ‌ماهه تیر تا آذر ۹۶ بیش از 80 هزار میلیارد تومان چک برگشت خورده است. به گزارش بانک مرکزی، همچنین بر مبنای نتایج سامانه چکاوک در آذر امسال سهم ارزشی چک‌های برگشتی نسبت به آبان‌ کاهش و نسبت به آذر پارسال افزایش یافته است. در آذر ۱۳۹۶ در کل کشور حدود 4/9 میلیون فقره چک به ارزش حدود 62 هزار و 500 میلیارد تومان مبادله شد که از این تعداد بالغ بر 4/1 میلیون فقره چک به ارزشی حدود 13 هزار و 500 میلیارد تومان برگشت خورده است. به این ترتیب در کل کشور 3/15 درصد از تعداد و 6/21 درصد از ارزش کل چک‌های مبادله‌ای آذر‌ماه را چک‌های برگشتی تشکیل می‌دهد که سهم ارزشی این چک‌ها نسبت به قبل افزایش یافته است. آذر‌ امسال در تهران حدود 3/3 میلیون فقره چک به ارزش بالغ بر 37 هزار و 200 میلیارد تومان مبادله شد که از این تعداد، بالغ بر ۴۷۸ هزار فقره چک به ارزشی حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان خورده است.


Page Generated in 0/0114 sec