printlogo


کد خبر: 187173تاریخ: 1396/10/23 00:00
اخبار

چرا مهران مدیری مجری هفت نشد؟
مدیر روابط عمومی برنامه «دورهمی» در شرایطی اجرای برنامه «هفت» توسط مهران مدیری را تکذیب کرد که پیش از این خبرها حاکی از قطعی شدن حضور مدیری در این برنامه بود. به گزارش «وطن‌امروز»، «وفا ملک‌زاده» مدیر روابط عمومی برنامه «دورهمی» بتازگی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس خبر اجرای برنامه «هفت» توسط مهران مدیری در بازه زمانی برگزاری جشنواره فیلم فجر را تکذیب کرد. این در حالی است که براساس شنیده‌ها حضور مهران مدیری در این برنامه قطعی و تقریبا مقدمات این موضوع نیز فراهم شده بود، ولی صحبت‌های یکی از مسؤولان فرهنگی با وی باعث شد مدیری در نهایت از این کار منصرف شود. براساس صحبت‌های مدیر روابط عمومی برنامه دورهمی در گفت‌وگو با فارس، مدیری این روزها مشغول ضبط قسمت‌های تازه این برنامه است. 


فیلم‌های کوتاه جشنواره فجر  اکران مردمی ندارد
دبیر سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر اعلام کرد بسته فیلم کوتاه حاضر در این دوره از جشنواره اکران مردمی ندارد و تنها در سینمای رسانه‌ها به نمایش درمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. به گزارش مهر، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر با اشاره به چگونگی نمایش فیلم‌‌های کوتاه در این دوره از جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره ملی فیلم فجر، ۴ فیلم کوتاه حضور دارد که این آثار با نام بسته فیلم‌‌های کوتاه روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ساعت ۲۰ در پردیس ملت برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش در می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. دبیر سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در پاسخ به اینکه آیا این بسته در جدول اکران مردمی نیز قرار می‌گیرد، توضیح داد: از ابتدا هم قرار بود این آثار تنها در سینمای رسانه نمایش داده شود و این درخواست دوستان فیلم کوتاه بود که یک نمایش در سینما رسانه‌ها و یک سیمرغ داشته باشند.


آمار ناامیدکننده برای زنان هالیوودی
پژوهشی تازه مشخص می‌کند که تعداد کارگردانان زن در سینمای آمریکا نسبت به مردان بسیار پایین‌تر است. به گزارش خبرآنلاین، فقط ۱۱ درصد از پرفروش‌ترین آثار سینمای آمریکا در سال گذشته میلادی محصول کار یک کارگردان زن بوده است. در نتایج پژوهش تازه دانشگاه سن‌دیه‌گو روی ۲۵۰ فیلم پرفروش گیشه آمریکا در سال ۲۰۱۷ مشخص شد بخش بسیار کمی از این فیلم‌ها ساخته کارگردانان زن است. در مجموع سهم زنان پشت دوربین بسیار کمرنگ است. این پژوهش نشان می‌دهد زنان در جایگاه‌های کارگردانی، نویسندگی، مدیریت تولید، تدوین و فیلمبرداری تقریبا یک‌پنجم مردان هستند. این آمار از ۲۰ سال پیش به این سو تغییر چندانی نکرده است. بر اساس آمار گیشه سال گذشته موفق‌ترین فیلم با کارگردان زن یک اثر ابرقهرمانی با عنوان «زن شگفت‌انگیز» بود. این فیلم به کارگردانی پتی جنکینز نهمین اثر پرفروش‌ سال ۲۰۱۷ لقب گرفت. ناگفته نماند که آمار کارگردانان زن نسبت به سال ۲۰۱۶ با رشد 4 درصدی روبه‌رو بود و برای نخستین‌بار به ۱۱ درصد رسید که برابر با آمار سال ۲۰۰۰ میلادی است. در جایگاه نویسندگی نیز زنان حضور کمرنگی دارند و ۸۳ درصد از فیلمنامه‌های ۲۵۰ فیلم پرفروش سال گذشته اثر مردان است. موضوع نابرابری جنسیتی میان کارگردان‌های هالیوودی در چند وقت گذشته به یکی از بحث‌های داغ تبدیل شده است. در جوایز گلدن‌گلوب و بفتا نیز حضور نداشتن کارگردانان زن در میان نامزدهای جایزه بهترین کارگردانی انتقادات فراوانی را برانگیخت.


Page Generated in 0/0079 sec