printlogo


کد خبر: 187174تاریخ: 1396/10/23 00:00
اخبار

جشنواره موسیقی به «شیوه‌نامه» نیاز دارد
سیدعباس صالحی گفت: به هیچ عنوان نمی‌خواهیم بگوییم موسیقی پاپ باید بی‌مشتری باشد و مخاطب داشتن این‌گونه موسیقایی اصلا نقص نیست؛ فقط بر این باوریم که در این سوی ماجرا موسیقی سنتی و کلاسیک ما نیز باید ارتقای مخاطب پیدا کند. به گزارش مهر، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضور در دومین شب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره چرایی بحران مخاطب در برخی اجراهای سنتی جشنواره گفت: من هم قبول دارم این اشکال وجود دارد و ما هنوز آن تعادل مورد نظر را ایجاد نکرده‌ایم. ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم بگوییم موسیقی پاپ باید بی‌مخاطب و بی‌مشتری باشد. به هر حال مخاطب داشتن این گونه موسیقایی اصلا نقص نیست. ما فقط بر این باوریم که در این سوی ماجرا موسیقی سنتی و کلاسیک ما باید ارتقای مخاطب پیدا کند. وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دلیل فقدان اساسنامه در جشنواره موسیقی فجر، اظهار کرد: در این باره شیوه‌نامه‌ای تهیه شده اما اینکه این شیوه‌نامه نهایی شده تا بر آن مبنا معیارهای جشنواره شکل بگیرد حتما مورد نظر ما هم هست. به هر صورت جشنواره باید شیوه‌نامه‌های روشنی داشته باشد که بر آن اساس جشنواره اتفاق بیفتد. دوستان هم شیوه‌نامه‌ای را طراحی کرده‌اند اما ما باید به یک شیوه‌نامه دائم مصوب شده برسیم که امیدواریم این اتفاق در پایان جشنواره صورت بگیرد.


ترجمه «جشن همگانی» مجید قیصری به انگلیسی
کتاب «جشن همگانی»، نوشته مجید قیصری تازه‌ترین اثر ترجمه‌شده از سوی انتشارات شمع و مه به زبان انگلیسی است که بزودی منتشر خواهد شد. به گزارش فارس، انتشارات شمع و مه 16 داستان کوتاه مجید قیصری را که با بهره‌مندی از اسطوره‌ها، مضامین دینی و مذهبی و باورهای بومی ایران نوشته شده‌ و در کتاب «جشن همگانی» منتشر شده بود به انگلیسی ترجمه کرد. بر اساس این گزارش، این کتاب با ترجمه «ساجده اثنی عشری» و ویراستاری «مایکل مک اروین» بزودی وارد بازار کتاب خواهد شد. قیصری در این مجموعه از داستان‌های جنگ فاصله گرفته و به نوشتن داستان‌هایی با مضمون‌های متنوع که بیشترشان اسطوره‌ای و دینی هستند، روی آورده است. بر همین اساس، تنوع مضمون در این داستان‌های تازه، باعث شده کار نو و متفاوتی از این نویسنده ببینیم. بر اساس اعلام افشین شحنه‌تبار مدیر انتشارات شمع و مه، طرح جلد این اثر آماده شده و بزودی منتشر خواهد شد.


تازه‌ترین خبرها از گیشه سینماها
2 فیلم سینمایی با موضوعات اجتماعی و کمدی از روز چهارشنبه بر پرده سینماها آمد. به گزارش فارس، 2 فیلم سینمایی «پل خواب» با موضوع اجتماعی و «عشقولانس» با موضوع کمدی از صبح چهارشنبه به اکران فیلم‌های سینمایی اضافه شد اما همچنان فروش فیلم‌ها در هفته گذشته با افت مواجه بود. احمد مختاری، مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درباره فروش فیلم‌های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «سد معبر» در تهران به فروش 483 میلیون تومان و در شهرستان به فروش 155 میلیون رسید که در کل فروش فیلم به رقم 638 میلیون تومان رسید. وی درباره فیلم «ثبت با سند برابر است» گفت: فیلم در تهران به فروش یک میلیارد و 876 میلیون تومان و در شهرستان به فروش یک‌میلیارد و 60 میلیون تومان دست یافت، در کل فروش فیلم به رقم فروش 2 میلیارد و 936 میلیون تومان رسیده است. علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران  درباره فروش فیلم‌های دفتر گفت: فیلم سینمایی «آینه بغل»  به فروش 11 میلیارد تومان در تهران و شهرستان و فیلم سینمایی «قاتل اهلی» نیز به فروش 2 میلیارد و 650 میلیون تومان رسیدند. بنا بر این گزارش، براساس فروش سیستم مکانیزه، فیلم «پل خواب» در 2 روز نمایش به فروش 20 میلیون و 185 هزار تومان، فیلم «عشقولانس» به فروش 29 میلیون و 407 هزار تومان و فیلم «آرمانشهر» به فروش 8 میلیون و 578 هزار تومان رسیدند.
 


Page Generated in 0/0065 sec