printlogo


کد خبر: 187205تاریخ: 1396/10/23 00:00
اخبار

واریز 26600 تومان سود سهام‌عدالت به حساب متوفیان
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به علت عدم به روزرسانی اطلاعات با ثبت احوال، سود سهام‌عدالت به حساب مشمولان فوت شده پس از 31 مرداد 96 واریز می‌شود، گفت: یک‌میلیون و 800 هزار جامانده سهام‌عدالت پس از واریز سود مشمولان تعیین تکلیف می‌شوند. میرعلی اشرف پوری‌حسینی، در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به این پرسش که چرا مهلت 31 مرداد 96 را برای تفکیک مشمولان سهام‌عدالت فوت کرده و زنده در نظر گرفته‌اید و اینکه سود سهام‌عدالت مشمولانی که پس از 31 مرداد فوت کرده‌اند، به چه حسابی واریز خواهد شد، اظهار داشت: اگر الان کسی برای واریز سود سهام‌عدالت در سامانه سازمان خصوصی‌سازی کد شبا اعلام کرده باشد، با فرض اینکه صاحب سهام بعد از مهلت 31 مرداد فوت کرده باشد، سود به همان حساب فرد فوت شده واریز می‌شود، چرا که اطلاعی از اینکه مشمول زنده است یا فوت کرده‌، نداریم. رئیس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: به جهت اینکه نمی‌‌دانیم چه کسانی از مشمولان فوت کرده‌اند، سود به حساب مشمولانی هم که در 5 ماه گذشته از دنیا رفته‌اند، واریز می‌شود.

رکود به‌رغم رشد اعلامی اقتصاد هنوز باقی است
رئیس سابق کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر صادرات نفت نبود، نمی‌توانستیم از رشد اقتصادی حرفی بزنیم، زیرا رکود هنوز باقی است. سید‌رضی حاجی‌آقامیری در گفت‌وگو با فارس گفت: نرخ 5/13 تا 5/14 درصدی سود تسهیلات برای صادرکنندگان با توجه به سود اندک صادرات، مناسب نیست. وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی دولت فراوان است، گفت: از دولت هم نمی‌توان انتظار داشت نرخ سود تسهیلات را به نرخ تورم برساند. وی با تأکید بر اینکه وضعیت صادرات غیرنفتی خوب نیست، گفت: اگر نفت صادر نمی‌شد، نمی‌توانستیم رشد اقتصادی 6 درصدی را اعلام کنیم. وی افزود: به‌رغم رشد اقتصادی 6 درصدی، تحولی در صادرات غیرنفتی مشاهده نمی‌شود و رکود هنوز باقی است. رئیس سابق کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تغییر وضعیت صادرات و بهبود آن بستگی به تغییر کل نظام اقتصادی کشور دارد، گفت: تا زمانی که بخش خصوصی گسترش نیابد و دولتی‌ها و خصولتی‌ها فعالیت اقتصادی کنند، شاهد همین اقتصاد هستیم.

تجمیع کارت‌های بانکی  روی میز بانک مرکزی
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه پرونده تجمیع کارت‌های بانکی روی میز بانک مرکزی است، گفت: بانک‌ها در حال آماده‌سازی برای صدور کارت‌های هوشمند هستند. به گزارش مهر، داوود محمدبیگی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک بانک مرکزی با بانک‌ها، گفت: یکی از موضوعاتی که هم‌اکنون در حال بررسی و اجرایی کردن آن هستیم، بحث آماده‌سازی بانک‌ها برای پیاده‌سازی استانداردهای امنیتی و صدور کارت‌های هوشمند است.  وی یکی از چالش‌های اصلی در حوزه ارتباطات بین‌المللی را بهره‌گیری از کارت‌های هوشمند در نظام بانکی داخلی دانست و تصریح کرد: برای این مهم باید 2 اقدام انجام شود، نخست اینکه زیرساخت‌های بانک‌ها آماده شود و دوم اینکه قوانین و مقررات این کارت‌ها فراهم شود به نحوی که هر بانکی کارت هوشمند صادر می‌کند بتواند در خارج از کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد. مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، عملیاتی شدن روش یادشده را نیازمند برخی پروتکل‌های ارتباطی عنوان کرد و افزود: پروژه‌ای را به همین منظور از ۶ ماه گذشته آغاز کرده‌ایم و امیدواریم تا تیرماه سال آینده آن را به اتمام برسانیم تا کشور ما استانداردهای هوشمندسازی کارت‌ها را رعایت کند. محمدبیگی ادامه داد: هزینه صدور این کارت‌ها با توجه به قابلیت‌هایی که دارند احتمالا ۲ تا 5/2 برابر کارت‌های مگنت و در محدوده ۱۰ هزار تومان خواهد بود.


Page Generated in 0/0058 sec