printlogo


کد خبر: 187210تاریخ: 1396/10/23 00:00
اخبار

شاخص‌های کیفیت هوا نشان می‌دهد
آسمان دودی پایتخت در دومین هفته دی‌ماه
بررسی شاخص‌های کیفیت هوا در هفته گذشته نشان می‌دهد آسمان تهران غبار‌آلود بوده و ساکنانش به جای هوای سالم، دود تنفس کرده‌اند. هوای تهران روز گذشته با شاخص 131 در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه» قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هوای روز جمعه 22 دی‌ماه پایتخت با شاخص 131 مانند روز پنجشنبه در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه» قرار گرفت. در هفته گذشته تنها روز دوشنبه 18 دی هوای تهران در وضعیت «سالم» بود و دیگر روزها در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه» قرار داشت. از ابتدای سال تاکنون 12 روز هوای پاک، 207 روز هوای سالم، 74 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز  ناسالم برای تمام گروه‌های جامعه گزارش شده است.

طرح زوج و فرد ۹۷ تغییر نمی‌کند
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح زوج و فرد در سال آینده مانند سال جاری خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، سردار محمدرضا مهماندار درباره طرح زوج و فرد در سال آینده گفت: طرح زوج و فرد بدون هیچگونه تغییری در سال ۱۳۹۷ مانند سال جاری اجرا خواهد شد. سهمیه‌های اقشار مختلف برای ورود به طرح ترافیک نیز در جای خود باقی خواهد ماند. وی درباره نحوه اجرای طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در سال ۱۳۹۷، گفت: در 3-2 هفته‌ اخیر که بحث طرح ترافیک و زوج و فرد و تغییرات آن مطرح شد، ذهن خیلی از همشهریان مشوش شد و نگران شدند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد. رئیس پلیس راهور تهران در این رابطه افزود: هنوز هیچ چیزی نهایی نشده است اما داریم روی آن کار کارشناسی انجام می‌دهیم. تاکنون اجرای این طرح در حوزه زوج و فرد منتفی شده است و در سال ۱۳۹۷ هم مانند سال جاری این طرح بدون هیچ‌گونه تغییری اجرا خواهد شد. ما چند شرط گذاشتیم و الزاماتی را برای اجرای این طرح مطرح کردیم. ما تأکید داریم که هرگونه تغییر نباید میزان ترافیک تهران را در محدوده طرح ترافیک افزایش دهد. مورد دوم این است که آلودگی تهران نباید افزایش یابد و موضوع سوم نیز این است که اگر قرار است طرحی اجرا شود، باید سازوکارهای اجرایی آن فراهم شود مانند نصب دوربین‌ها و امکاناتی که بتوانیم نحوه اجرای آن را مدیریت کنیم.


مهارت‌های اجتماعی
روش برخورد با فروشنده بی‌انصاف
علی البرزی: برای همه ما در زمان خرید یک کالا، لباس یا مایحتاج اصلی این موضوع پیش‌آمده است که بنا بر نامرغوب بودن کالا یا انقضای تاریخ‌مصرف یک ماده غذایی، خواستار تعویض کالا یا بازپس‌گیری آن توسط فروشنده بوده‌ایم اما با مقاومت فروشنده و تعویض نکردن جنس مواجه شده‌ایم و حتی در برخی موارد کار به مشاجرات لفظی و درگیری فیزیکی بین طرفین رسیده است. در اینگونه موارد در مقابل فروشندگانی که اصل مشتری‌مداری را رعایت نمی‌کنند، تنها بیان یک جمله طلایی و مهم می‌تواند از هر واکنش دیگری بهتر و تأثیرگذارتر باشد. جمله‌ای که به باور بسیاری از کارشناسان و بر اساس تحقیقات انجام‌شده در روابط مشتری و فروشنده، در بیشتر موارد بالای 80 درصد تأثیرگذار بوده است. این جمله خطاب به فروشنده این است: «من دیگر از شما خرید نخواهم کرد و این موضوع را به دوستانم هم توصیه می‌کنم!» درصورتی‌ که این جمله را خطاب به فروشنده بی‌انصاف بیان کنید بی‌شک برای حفظ مشتری‌های خود تلاش می‌کند تا جایی که امکان دارد شما را راضی نگه دارد. حقوق‌تان به‌عنوان مشتری را باید بشناسید، امروز مشتری در دادوستدها حرف اول را می‌زند و در حقیقت بدون مشتری کار فروشنده هم تعطیل است. پس در اینگونه موارد نیازی نیست اعصاب خود را به هم بریزید و وارد فاز مشاجره و درگیری لفظی و فیزیکی شوید؛ تنها جمله طلایی را بیان کنید. این ‌یک روش ساده و البته قاطعانه است.
 


Page Generated in 0/0068 sec