printlogo


کد خبر: 187216تاریخ: 1396/10/23 00:00
اخبار

مراقب تضعیف کشور از درون باشیم
آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی استقلال کشور را بزرگ‌ترین نعمت دانست و گفت: دشمن همواره در کمین نظام اسلامی است و باید همیشه آماده مقابله با دشمن باشیم. به گزارش رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار وزیر دفاع با اشاره به اهمیت آمادگی در برابر دشمن عنوان کرد: دشمن در طول
40 سال پس از انقلاب در زمان‌های مختلف با ما مقابله کرده و تنها دست ولایت الهی و خداوند انقلاب را حفظ کرده است. وی استقلال کشور را بزرگ‌ترین نعمت دانست و خاطرنشان کرد: باید مردم را آگاه کنید که بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به ما داده نعمت استقلال کشور است و ما تنها کشوری هستیم که به صورت مستقل روی پای خود ایستاده‌ایم. آیت‌الله علوی‌گرگانی اضافه کرد: یکی از خواسته‌های حضرت موسی (ع) از خداوند این بود که دشمنان را بر آنها مسلط نکند و خداوند هم عنوان کرد این موضوع به شرطی محقق می‌شود که از خود شما کسی به یاری دشمنان نرود. وی ادامه داد: ما باید مراقب درون کشور باشیم و اگر کشور از درون خراب شد مانند درختی که از درون پوسیده شود نمی‌تواند روی پای خود بایستد، باید مراقب باشیم کاری نکنیم که کشور از درون ضربه بخورد چرا که دشمن دنبال بهانه است تا ما را دچار مشکل کند.

کاهش بودجه دفاعی از ۵ به 1/2درصد در لایحه دولت
رئیس کمیته دفاعی مجلس از کاهش بودجه دفاعی کشور از ۵ به 2/1 درصد در لایحه بودجه پیشنهادی دولت خبر داد و تاکید کرد: حوزه امنیتی و دفاعی کشور، خط قرمز مجلس است و تعارف نداریم. اردشیر نوریان در گفت‌وگو با مهر، درباره وضعیت اعتبارات دفاعی پیشنهاد شده از سوی دولت در لایحه بودجه ۹۷ اظهار داشت: مطابق قانون برنامه ششم توسعه، سرجمع اعتبارات دفاعی در بودجه‌‌های سالانه باید معادل ۵ درصد کل اعتبارات عمومی باشد و در قالب تبصره‌ها و بندهای مختلف تنظیم شود و تخصیص لازم صورت بگیرد. وی تصریح کرد: با وجود این حکم قانونی، آن چیزی که در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۹۷ مشاهده می‌شود این است که عدد ۵ درصد به 2/1 درصد تقلیل یافته است. رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس، سرجمع اعتبارات، ردیف‌ها و اقلامی که برای تقویت بنیه دفاعی کشور باید منظور شود، حدود
2/1 درصد از بودجه عمومی کشور است و بسیاری از پیشنهاداتی هم که در حوزه بودجه دفاعی ارائه شده، منوط به برداشت از صندوق توسعه ملی است که آن هم سازوکارها و ضوابط ویژه خودش را دارد. نوریان خاطرنشان کرد: با وضعیتی که در منطقه و جهان بویژه در محیط پیرامونی کشور ما برقرار است و تهدیدهای امنیتی که از سوی دشمنان مدام ایجاد می‌شود، ضرورت دارد حوزه دفاعی کشور فارغ از هر گونه نگاه خاص مورد توجه قرار گیرد و با این شرایط منطقه و جهان، با دیدگاه‌‌های خوشبینانه نمی‌توان مسائل امنیتی و دفاعی کشور را پیش برد.

افرادی با پول بیگانگان علیه نظام عمل می‌کنند
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه گفت: افرادی با پول بیگانگان با نظام اسلامی مقابله می‌کنند و می‌خواهند آن را ساقط کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ محمداسماعیل کوثری در همایش از شلمچه تا حرم گفت: افرادی این روزها در گوشه‌ای از تهران و شهرهای کوچک  آمده‌اند تا نظام را خدشه‌دار کنند و بعد از آن پروژه براندازی راه بیندازند. جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با بیان اینکه خدا را شاکریم که دشمنان ما از احمق‌ها هستند، ادامه داد: دشمنان هنوز بعد از گذشت 40 سال از انقلاب، ملت و رهبری را نشناخته‌اند، در این میان برخی از مسؤولان نیز چراغ سبزهایی به آنها نشان می‌دادند، اما نمی‌دانستند جوانانی در این مملکت هستند که باید از روی جنازه آنها رد شد تا حکومت غیراسلامی شود.  کوثری تصریح کرد: افرادی با پول بیگانگان با نظام مقابله می‌کنند و می‌خواهند آن را ساقط کنند. وی با اشاره به مشکلات امروز کشور خاطرنشان کرد: مشکلات و نارسایی‌ها از بی‌تدبیری مسؤولان است.


Page Generated in 0/0075 sec