printlogo


کد خبر: 187240تاریخ: 1396/10/24 00:00
چهارگوشه

پوتین: اون بر ترامپ پیروز شد
رئیس‌جمهور روسیه با وجود همراهی‌اش با همتای آمریکایی خود معتقد است او از رهبر کره‌شمالی شکست خورده است. به گزارش اسکای‌نیوز، ولادیمیر پوتین می‌گوید که «کیم جونگ اون» 32 ساله را به عنوان یک «سیاستمدار شایسته و بالغ» مورد تحسین قرار می‌دهد، چرا که بر «دونالد ترامپ» 71 ساله در کسب اهداف راهبردی برای کشورش پیروز شده است. پوتین این مقایسه را زمانی مطرح می‌کند که اون بعد از 2 سال قطع روابط، گفت‌وگو با کره‌جنوبی  را احیا می‌کند. او به خبرنگاران روس گفت: «معتقدم کیم جونگ اون در این دور پیروز شده است. او به وظیفه راهبردی خود دست پیدا کرده است. او یک کلاهک هسته‌ای و یک موشک با برد جهانی و بردی بیش از 13 هزار کیلومتر دارد که هم‌اکنون عملاً می‌تواند به هر نقطه از جهان و هر نقطه از قلمرو دشمن احتمالی
این کشور برسد».

زخمی ‌شدن 300 فلسطینی  در جمعه خشم
با ادامه اعتراض‌ها علیه تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس، در ششمین جمعه خشم در درگیری فلسطینی‌ها با ارتش اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه حدود ۳۰۰ فلسطینی زخمی و دچار خفگی شده و 7 تن دیگر بازداشت شدند. ارتش رژیم صهیونیستی  در نوار مرزی با غزه تظاهرات‌کنندگان را با گاز اشک‌آور و گلوله جنگی هدف قرار داده است. در این راستا، گروه‌های فلسطینی از مردم خواسته بودند تظاهرات خود را علیه اعلام ترامپ تشدید کنند.

حمله هکرهای روس به سنای آمریکا
رسانه‌های آمریکایی از قول شرکت امنیتی ترندمیکرو مدعی شده‌اند که هکرهای روس عضو گروه فنسی‌بیر به مجلس سنای آمریکا حمله کرده‌اند. به نوشته هیل، تلاش‌‌های انجام شده برای حمله به سنای آمریکا شباهت زیادی به حملات انجام‌شده علیه امانوئل مکرون در زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه دارد که منجر به افشای نامه‌های الکترونیک وی در 2 ماه قبل شد. وب‌سایت‌‌های عامل حمله سایبری به سنای آمریکا در ماه‌های ژوئن و سپتامبر سال 2017 تاسیس شده‌‌اند و البته این حملات بعد از حملات مشابهی در سال‌‌های 2015 و 2016 سومین حمله جدی به سنای آمریکا محسوب می‌شوند.

درخواست گسترده هرزه‌نگاری توسط نمایندگان انگلیسی
طبق آمارهای رسمی، از زمان انتخابات پارلمان انگلیس، اعضای مجلس عوام این کشور در مجموع 24 هزار بار تلاش کرده‌اند به وبگاه‌های حاوی مطالب جنسی و هرزه‌نگارانه دسترسی یابند. به گزارش گاردین، آمارها دقیقا بیانگر
24 هزار و 473 مرتبه درخواست برای ورود به وبگاه‌های هرزه‌نگارانه و جنسی است، یعنی طی بازه زمانی ماه ژوئن تا اکتبر سال 2016، روزانه به صورت میانگین از طریق رایانه‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط با شبکه پارلمان انگلیس- که از سوی اعضای مجلس عوام، لردهای عضو مجلس اعیان و کارکنان آنها استفاده می‌شود- 160 مرتبه تلاش برای ورود به وبگاه‌های حاوی مطالب جنسی انجام شده است. این آمار در شرایطی منتشر شده که دولتمردان و سیاستمداران انگلیسی طی سال 2016 میلادی با رسوایی‌های اخلاقی متعددی مواجه شدند.

تعرض به دختر مسلمان در کانادا
در حالی‌که هر چند وقت یک‌بار خبرهایی درباره حملات اسلام‌ستیزانه در کشورهای غربی مخابره می‌شود، حالا رسانه‌ها از حمله یک فرد ناشناس به دختر محجبه 11 ساله در شهر تورنتو خبر می‌دهند. خولا نومن، دختر محجبه کانادایی روز جمعه 2 بار مورد آزار و حمله مردی ناشناس قرار گرفت؛ مردی که به نظر می‌رسد با حجاب او مشکل داشت. به گزارش خبرگزاری آناتولی، این دختر مسلمان که محصل کلاس ششم است، در نزدیکی مدرسه «پالین جانسون» این شهر کانادا 2 بار مورد آزار یک مرد ناشناس قرار گرفت. این دختر مسلمان درباره این ماجرا گفت: «من واقعا ترسیده بودم.» پلیس تورنتو اعلام کرده که در حال تحقیق درباره این حمله است و جست‌وجو برای یافتن این مرد ناشناس ادامه دارد.
 


Page Generated in 0/0064 sec