printlogo


کد خبر: 187251تاریخ: 1396/10/24 00:00
اخبار

پاسداشت ابوالفضل سپهر در چهلمین شب شاعر
در چهارمین سال برگزاری محفل «شب شاعر» چهلمین مراسم از این سلسله‌نشست، در پاسداشت زنده‌یاد ابوالفضل سپهر برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این مراسم که امروز یکشنبه 24 دی ماه از ساعت 15 در نخلستان اوج برگزار می‌شود، دوستان و آشنایان مرحوم سپهر و همچنین چهره‌های سرشناس فرهنگ و ادبیات کشور برای پاسداشت این شاعر فقید گرد هم می‌آیند. گفتنی است، سلسله مراسم شب شاعر با محوریت تقدیر از شعرا و ادیبان معاصر از سال 92 آغاز شده و در 39 محفل از چهره‌های سرشناسی مانند محمدحسین جعفریان، ناصر فیض، یوسفعلی میرشکاک، اسماعیل امینی، علی موسوی‌گرمارودی، ولی‌الله کلامی زنجانی و... تقدیر به عمل آمده است.


چاپ چهارم «اخراجی‌ها»
کتاب «اخراجی‌ها» خاطرات شهید حاج احد محرمی از سوی نشر شهید کاظمی به چاپ چهارم رسید. به گزارش فارس، «اخراجی‌ها» اثر غلامرضا قلی‌زاده و موسی غیور خاطرات رزمنده‌ای را تدوین و مکتوب کرده‌اند که اگر از جایی اخراج می‌شود به خاطر این است که نمی‌تواند از حق بگذرد و با افرادی که حق را زیر پا می‌گذارند درگیر می‌شود و همین جرقه‌ای برای اخراجی شدن وی می‌شود. شهید محرمی‌علافی یا حاج احد و به قول برخی اطرافیانش «دایی» دارای شخصیتی ویژه و ممتاز است و در روزگار پیش از انقلاب نیز از مبارزان محسوب می‌شده است. به اذعان موسی غیور که در پیشگفتار کتاب نیز آمده، این کتاب حاصل 48 ساعت گفت‌وگو با شهید محرمی‌علافی است. چهارمین چاپ کتاب «اخراجی‌ها» خاطرات شهید محرمی‌علافی اثر غلامرضا قلی‌زاده و موسی غیور با ۱۵ هزار تومان از نشر شهید کاظمی روانه بازار کتاب شده است.

«باغ مادربزرگ»؛ خاطرات تکان‌دهنده یک زن از جنگ
جدیدترین اثر مهناز فتاحی با عنوان «باغ مادربزرگ» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. به گزارش تسنیم، «باغ مادربزرگ»، جدیدترین اثر مهناز فتاحی است که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. این اثر دربردارنده خاطرات خان‌زادمرادی محمدی، از زنان کرد فعال در 8 سال دفاع‌مقدس است که با روایتی داستانی و نثری خواندنی نوشته شده است. این دومین اثر از فتاحی است که به خاطرات یکی از زنان کرد حاضر در جنگ تحمیلی می‌پردازد. پیش‌تر از او کتاب «فرنگیس» به چاپ رسیده بود که مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت. «باغ مادربزرگ» در واقع خاطرات مادربزرگ نویسنده است که باغش در جنگ تحمیلی، پناهگاه کسانی بود که خانه و کاشانه‌شان را در بمباران‌ها از دست داده بودند. «باغ مادربزرگ» روایت جدیدی است از نقش زنان در 8 سال دفاع‌مقدس؛ زنانی که جنگ بر زندگی آنها آوار شد اما از پا ننشسته و خود پناهگاه دیگران شدند.


سریال دهه فجر سیما در انتظار بودجه
«لحظه‌های انقلاب» نام سریالی است که با مضمون انقلابی در حوزه نوجوان تولید می‌شود. به گزارش فارس، فیلمنامه این سریال به طور کامل توسط فرهاد پورسعیدی نوشته شده است و گروه بعد از بازبینی لوکیشن در شمال کشور این روزها در انتظار برآورد تولید هستند که به دلیل مشکلات مالی «سیما فیلم» برآورد به تعویق افتاده است. نام این سریال پیش از این «سپیدرود»، «پسران انقلاب» و «پسران سفیدرود» بود که به «لحظه‌های انقلاب» تغییر پیدا کرد. از لوکیشن‌های اصلی این سریال 26 قسمتی می‌توان به رشت و تهران اشاره کرد. قصه سریال از شمال شروع شده و به تهران می‌آید و سکانس‌های پایانی نیز در شمال تصویربرداری خواهد شد. «لحظه‌های انقلاب» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی اسدالله اعلایی که در کارنامه خود تولید برنامه موفق نیمرخ را دارد، به حضور نوجوانی در یکی از روستاهای شمال و تلاش و نقش او و خانواده‌اش در مبارزه با رژیم ستمشاهی می‌پردازد. این سریال برای پخش در دهه فجر سال ٩٧ آماده می‌شود.
 


Page Generated in 0/0062 sec