printlogo


کد خبر: 187267تاریخ: 1396/10/24 00:00
اخبار

دعوت‌شدگان، سهام‌عدالت می‌گیرند
افرادی که دعوتنامه سهام‌عدالت دارند اما به‌هردلیل از ثبت‌نام نهایی سهام‌عدالت جا مانده‌اند، بیش از یک‌‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که در آینده پس از پایان مراحل پرداخت سود، تعیین تکلیف شده و به حق‌شان می‌رسند. به گزارش تسنیم، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این‌باره گفت: در این راستا از سال 85 تاکنون 49 میلیون و 226 هزار نفر از افراد جامعه به‌عنوان مشمولان سهام‌عدالت شناسایی شده و به آنها سهام تعلق گرفته است. از سوی دیگر مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی عدم واریز سود سهام‌عدالت مشمولان از زمان اعلام پرداخت‌ها را منوط به بررسی سازمان خصوصی‌سازی دانست و گفت: البته ۱۴ میلیون نفر هنوز شبای خود را اعلام نکرده‌اند. بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی، سود هر یک از مشمولان که تا سقف یک‌میلیون تومان سهام‌عدالت در اختیار دارند، ۱۵۰ هزار تومان است که در مرحله اول یک‌سوم آن یعنی ۵۰ هزار تومان به حساب هر شخص واریز می‌شود. ضمن اینکه حداقل سود نیز برای افرادی که افزایش سرمایه نداده‌اند ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.


انتصاب رئیس جدید صندوق توسعه
جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در این جلسه با استعفای احمد دوست‌حسینی، رئیس هیات عامل صندوق موافقت شد و هیات امنای صندوق توسعه ملی، مرتضی شهیدزاده را با توجه به سوابق و تجارب ارزنده وی به عنوان عضو جدید هیأت عامل و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی انتخاب کردند. همچنین امید گیلانپور به عنوان عضو جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی انتخاب شد.


تشریح دلایل استیضاح وزیر  کشاورزی
دلایل بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، منتشر شد. به گزارش تسنیم، در نامه نمایندگان مجلس آمده است: «عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی به علت واردات بی‌رویه و متضرر شدن کشاورزان و عدم توانایی ایجاد بازارهای صادراتی، عدم توجه به گزارش سازمان بازرسی در تخلفات مالی شرکت‌های تابع وزارت جهت کشاورزی، عدم توجه در جذب بودجه مصوب و خط اعتباری وزارت جهاد کشاورزی، عدم اجرای الگوی کشت و حمایت جدی از کشاورزان، عدم کنترل قیمت شکر و ورشکستگی کارخانجات قند و شکر و چغندرکاران، عدم توجه در مراکز استراتژی و زیرساخت‌های کشاورزی همچون مرغ لاین، اصلاح نژادهای دامی بومی و گیاهی کشور و واردات بی‌رویه بذرهای خارجی، عدم توجه به صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، عدم سرمایه‌گذاری زیرساختی و تولید ماشین‌آلات مدرن کشاورزی، عدم دفاع از کشاورزان در مسأله استفاده بهینه از آب، عدم استفاده از مدیران باسابقه در سازمان‌های تخصصی چون سازمان دامپزشکی کشور و بی‌تفاوتی نسبت به کمیسیون تخصصی» ازجمله دلایل استیضاح محمود حجتی است.

صنعت مرغ تخم‌گذار 2 هزار میلیارد تومان ضرر کرد
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵ استان درگیر آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان هستند، گفت: خسارت واردشده به صنعت مرغ تخم‌گذار بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور، اظهار داشت: شیوع بیماری شدید است و طبق اعلام مسؤولان دامپزشکی حدود ۱۵ استان درگیر این بیماری هستند. به گفته وی بیش از ۱۸ میلیون مرغ تاکنون بر اثر این بیماری نابود شده‌اند. وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی پرداخت خسارت به مرغداران را آغاز کرده است، گفت: طبق اعلام مسؤولان صندوق تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به مرغداران پرداخت شده و حداقل باید ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر به تولیدکنندگان پرداخت شود. نبی‌پور میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ را نیز در مرغداری بین ۵۳۰۰ تا ۵۴۰۰ تومان اعلام کرد.
 


Page Generated in 0/0053 sec