printlogo


کد خبر: 187367تاریخ: 1396/10/26 00:00
سرگئی لاوروف: برنامه موشکی ایران غیرقابل مذاکره است
انتقاد روسیه از سازش اروپا با آمریکا

گروه سیاسی: روسیه می‌گوید اروپا با آمریکا بر سر نحوه برخورد با برجام سازش کرده است. به گزارش «وطن امروز»، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد برنامه موشکی ایران غیرقابل مذاکره است.
لاوروف روز دوشنبه در یک نشست خبری درباره دستاوردهای سیاست خارجی روسیه در سال 2017 با اشاره به بیانیه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای و ایران گفت: اظهارات ترامپ درباره ایران با هدف نابودی برجام بر خوش‌بینی‌ها نمی‌افزاید. هدف او نابودی این توافق است اما حفظ توافق هسته‌ای اولویت روسیه در سال 2018 خواهد بود. لاوروف تصریح کرد: اگر آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود، ایران نیز به هیچ‌یک از تعهدات این توافق پایبند نخواهد ماند. نابودی برجام همچنین تاثیراتی منفی بر گفت‌وگوها با کره شمالی بر سر موضوع هسته‌ای خواهد داشت. به گزارش ایسنا، وی ابراز امیدواری کرد اروپا با وجود موضع واشنگتن، به توافق هسته‌ای با ایران بدون هیچ‌گونه معافیتی ادامه دهد. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه گفت: مسکو بر حفظ برجام تاکید دارد و برای این کار تلاش می‌کند. لاوروف همچنین تاکید کرد: فعالیت‌های ایران در زمینه توسعه موشک‌هایش نمی‌تواند مورد مذاکره قرار گیرد. اظهارات اروپایی‌ها درباره سازش با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران نشان‌دهنده یک سیر نزولی است که پیامدهایی منفی خواهد داشت. وی افزود: درخواست واشنگتن برای اصلاح متن برجام
غیر قابل پذیرش است و مسکو از آن حمایت نخواهد کرد. روسیه همچنین به تلاش‌های خود برای متقاعد کردن آمریکا به اینکه ایران به‌طور کامل به تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند است، ادامه خواهد داد.
صهیونیست‌ها: اروپا آماده تشدید فشار است
همزمان با انتقاد روسیه از اروپا به خاطر سازش با ترامپ درباره برجام، دولت آلمان نیز اعلام کرد به دنبال کسب جزئیات بیشتر درباره این مساله است که آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران دقیقا چه می‌خواهد. به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از متحدان اروپایی خواست آنچه را که «نواقص وحشتناک» توافق هسته‌ای خوانده است، اصلاح کنند، آلمان اعلام کرد برلین به دنبال جزئیات بیشتری درباره این مساله است که واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران چه چیزی می‌خواهد. ماریا آدبار، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفت: مقام‌های رسمی با آمریکایی‌ها دیدار خواهند کرد و می‌خواهند بدانند هدف و درخواست دقیق اظهارات ترامپ چیست. از سوی دیگر، مقامات رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده‌اند تروئیکای اروپایی حاضر در برجام آماده تشدید فشار بر ایران است. یک مقام صهیونیست ادعا کرد اروپایی‌ها آماده تشدید فشار علیه ایران هستند.
وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی ادعا کرد کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه آماده تشدید فشارها علیه ایران هستند. به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، «گیلاد اردان» گفت: «شاهد آن هستیم که اروپایی‌ها به این درک رسیده‌اند که ایران باید رفتارش را عوض کند. به نظر من آلمانی‌ها آمادگی‌شان برای تشدید فشار علیه ایران را ابراز می‌کنند. به اعتقاد من، انگلیس و فرانسه هم در همین مسیر حرکت می‌کنند.» وزیر صهیونیست در ادامه این ادعاها گفت: «فکر می‌کنم 120 روز دیگر که ترامپ باید درباره ماندن آمریکا در برجام تصمیم بگیرد، تغییراتی جدی
به وقوع می‌پیوندد».


Page Generated in 0/0066 sec