printlogo


کد خبر: 187377تاریخ: 1396/10/26 00:00
اخبار

دشمن در ناآرامی‌‌های اخیر  به دنبال «کشته‌سازی» بود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید دشمن در ناآرامی‌‌های اخیر به دنبال کشته‌‌سازی بود. سرلشکر باقری با بیان اینکه توان مدیریت و فرماندهی در ناجا مراحل بلوغ را طی کرده و در حد بسیار خوب ارزیابی می‌شود، گفت: نیروی انتظامی ناآرامی‌‌های اخیر را با متانت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، صبوری و در عین حال سرعت عمل مدیریت کرد. وی در همایش فصلی فرماندهان ناجا با اشاره به حوادث و ناآرامی‌‌های اخیر ادامه داد: بررسی حوادث اخیر و ابعاد عملکرد ناجا؛ نشان برنامه‌ریزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مدیریت توانمند و قابل قدردانی پلیس است. نیروی انتظامی با متانت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، صبر و به سرعت توانست صحنه را مدیریت و صف مردم را از اغتشاشگران جدا کند. این مقام مسؤول بیان کرد: توان مدیریت و فرماندهی در نیروی انتظامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مراحل بلوغ را طی کرده و در حد بسیار خوب ارزیابی می‌شود، فرماندهان ناجا در حوادث اخیر به صورت شبانه‌روزی با اقتدار توأم با خویشتنداری صحنه را اداره کردند و این مهم جای بسی قدردانی دارد.  وی با بیان اینکه در ناآرامی‌‌های اخیر دشمن به دنبال «کشته‌سازی» بود، ادامه داد: نیروی انتظامی با بزرگواری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تحمل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و خویشتنداری توأم با اقتدار در میدان عمل ایستاد و از توطئه‌افکنی دشمن جلوگیری کرد.

رفتار سعودی‌ها در قبال کشورهای جهان اسلام غیرسازنده است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل معتقد است رفتار سعودی‌ها در قبال کشورهای جهان اسلام غیرسازنده است. حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به سطح حضور کشورهای اسلامی در کنفرانس بین‌المجالس اسلامی گفت: ۴۶ کشور اسلامی در این اجلاس در سطح هیات‌های عالیرتبه حضور دارند که بیش از ۶۰ درصد کشورهایی که در اجلاس شرکت می‌کنند، در سطح روسای مجالس و نواب روسای مجالس هستند. وی بیان کرد: به‌رغم دعوت مستقیم ایران از عربستان سعودی، بحرین و امارات و در عین حال ارسال دعوتنامه برای این کشورها از طریق نمایندگی‌های ایران در سازمان ملل در نیویورک و به شکل همزمان توسط دبیرخانه این کنفرانس، تاکنون عربستان سعودی، بحرین و امارات نماینده‌ای را برای حضور در این اجلاس معرفی نکرده اند. امیر عبداللهیان تاکید کرد: البته توقع ما این است که با توجه به تمرکز بر مسائل جهان اسلام از جمله قدس و همکاری و همبستگی در کشورهای اسلامی به دور از بحث‌های دوجانبه‌ای که وجود دارد و با وجود قطع رابطه دیپلماتیک عربستان و بحرین با ایران، این کشورها با نگاه به دور از سیاست، افراط‌گرایانه و جنگ‌افروزانه و با رویکردی دیگر در این اجلاس و اجلاس‌‌های اینچنینی شرکت کنند. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: متاسفانه سعودی‌ها رفتارشان در قبال کشورهای جهان اسلام غیرسازنده است که  امیدوارم عقلانیت بر رفتار سردمداران و حاکمان عربستان سعودی حاکم شود.

تاکتیک ترساندن جامعه بین‌المللی  از تصمیمات یک دیوانه، تکراری است
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: تاکتیک ترساندن جامعه بین‌المللی از تصمیمات یک دیوانه، تکراری و فاقد اثر است. دریابان علی شمخانی در دیدار حموده یوسف صباغ، رئیس مجلس سوریه و هیات همراه گفت: آینده مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه صرفا در عرصه رویارویی پرقدرت با گروه‌های تکفیری و اتکا
به قدرت مردمی مشخص خواهد شد و هیچیک از طرف‌ها نمی‌تواند به بهانه آتش‌بس، لزوم مبارزه با گروه‌های تروریستی را نادیده گرفته یا در مسیر اجرای آن مانع‌تراشی کند. علی شمخانی اظهارات ترامپ درباره پایان برجام یا ایجاد تغییر در مفاد آن را صرفا یک فضاسازی تبلیغاتی بدون پشتوانه در چارچوب راهبرد ایران‌هراسی و محروم‌سازی ایران از منافع اقتصادی برجام دانست و گفت: تاکتیک ترساندن جامعه بین‌المللی از تصمیمات یک دیوانه، تکراری و فاقد اثر بوده و هیأت حاکمه آمریکا به واسطه تصمیمات نابخردانه و اشتباهات مکرر در شرایط انزوای جهانی قرار گرفته است. حموده یوسف صباغ، رئیس مجلس سوریه مجلس نمایندگان سوریه نیز در این دیدار تاکید کرد: هر اقدام سیاسی یا نظامی که با هدف  قرار دادن بخشی از سرزمین سوریه در اختیار گروه‌های تروریستی یا اشغال  خاک سوریه از سوی نیروهای خارجی انجام شود، محکوم به شکست است.


Page Generated in 0/0073 sec