printlogo


کد خبر: 187383تاریخ: 1396/10/26 00:00
اخبار

سکه در مرز 5/1 میلیون تومان
دیروز قیمت‌ها در بازار طلا با کاهش همراه شد به‌طوری‌که نرخ فروش سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در بازار سبزه‌میدان یک‌میلیون و ٤٩١هزار تومان شد. به گزارش تسنیم، سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک‌میلیون و ٤٦٧ هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی ٧٢٣ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ٤٢١هزار تومان و سکه یک‌گرمی 282هزار تومان بود. همچنین هر گرم طلای 18عیار نیز در بازار از 140هزار تومان عبور کرد ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 6/1342 دلار قیمت‌گذاری شده و مورد معامله قرار ‌گرفت. از سوی دیگر نرخ دلار مقابل پاساژ افشار رکورد 4450 تومان را هم زد اما تا ۴۳۸۹ تومان کاهش پیدا کرد. هر یورو نیز ۵۴۲۰ تومان معامله شد. همچنین پوند ۶۰۹۰ تومان، درهم امارات ۱۲۲۰ تومان و لیر ترکیه ۱۱۹۰ تومان بود.


سیف: به بافت فرسوده وام بدهید
در بخشنامه‌های قدیمی بانک مرکزی اجازه پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده به بانک‌ها داده شده و نیازی به بخشنامه جدید نیست. به گزارش تسنیم، ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی درباره نامه بانک‌ها به بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات بازسازی بافت‌ها فرسوده، اظهار داشت: نظر بانک مرکزی نسبت به این موضوع مثبت است. وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها در این زمینه محدودیتی ندارند، افزود: اگر بانک‌ها به بخشنامه‌های قدیمی مراجعه کنند، می‌بینند که اجازه پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بازسازی‌ بافت‌های فرسوده را دارند و در این زمینه نیازی به بخشنامه جدید نیست. در همین حال حساب‌های بانکی شرکت عمران پردیس از سوی اداره امور مالیاتی بسته شد. سعید غفوری، مدیرعامل عمران پردیس با تأکید بر اینکه شرکت عمران پردیس به اداره مالیات بدهی ندارد، اظهار داشت:‌ سازمان امور مالیاتی از ما درخواست پرداخت حدود 11 میلیارد تومان مالیات را کرده است، در حالی که واحدهای مسکن‌مهر از پرداخت مالیات معاف هستند.


میزان بارش در تهران  از کرمان هم بدتر است
استان تهران از لحاظ بارش در رتبه خوبی قرار ندارد و عمدتا کم‌بارش است به‌طوری که سرانه تجدیدپذیر آب در استان تهران پس از سیستان‌وبلوچستان در رتبه دوم کشور قرار دارد. محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کاهش بارش‌ها در استان تهران که نسبت به سال گذشته با 75 میلیمتر کاهش به 35 میلیمتر رسیده است، افزود: کاهش بارش‌ها باعث شده ورودی آب به سدهای پنجگانه تهران حدود 70 درصد افت کند، بنابراین این وضعیت نگرانی‌هایی را در فصل تابستان ایجاد می‌کند. وی با اشاره به اینکه حجم آب در پشت سدهای پنجگانه تهران به 613 میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به پارسال حدود 15 میلیون مترمکعب کاهش دارد، اظهار داشت: آب شرب تهران گران است و مردم باید نسبت به مصرف آب دقت بیشتری کنند. بختیاری اضافه کرد: سرانه تجدیدپذیر آب به ازای هر نفر در تهران 350 مترمکعب است، در حالی که متوسط کشور 1200 مترمکعب است. وی تصریح کرد: تهران وسعت کم و جمعیت زیادی دارد به همین خاطر اوضاع آبی استان تهران از خیلی جهات حتی از کرمان هم بدتر است.


برون رفت از بحران اقتصادی  با ایجاد نهادی فراقوه‌ای
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد کشور، پیشنهاد ایجاد نهادی فراقوه‌ای برای حل بحران اقتصادی در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ساله را مطرح کرد. به گزارش اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی افزود: این روزها وضعیت کشور در حوزه اقتصادی و زیست‌محیطی خوب نیست و ناکارآمدی‌های بسیار در حوزه اقتصادی و محیط‌زیست موجب کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد سرمایه‌گذاران شده است. به گفته شافعی، امروز مشکلات بسیاری در اقتصاد داریم که حتی امنیت ما را دچار خطر کرده است؛ تصمیمات مبتنی بر نگاه کوتاه‌مدت را علت اصلی این معضل می‌دانم. به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، مشکل مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، تفسیرپذیری قوانین است که عامل تداخل در قضاوت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها شده است که این تداخل لاجرم نهاد پاسخگو را نامشخص می‌کند و توان تشخیص منبع مشکلات را از بین می‌برد. وی اظهار داشت: پیشنهاد من برای برون رفت از این وضعیت، ایجاد نهادی فراقوه‌ای و مقتدر با اذن ماده ۱۱۰ قانون اساسی برای تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد کشور است.


Page Generated in 0/0064 sec