printlogo


کد خبر: 187389تاریخ: 1396/10/26 00:00
آوای شهر

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا:
طرح ترافیک جدید اجرا نمی‌شود
 معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: همانطور که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفته است سال آینده طرح ترافیک جدید اجرا نمی‌شود. به گزارش فارس، سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: قطعا با طرح ترافیک جدید مسؤولان حتی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز ساکنان همان منطقه هم باشند. وی ادامه داد با توجه به تعداد خودروهای ورودی و آلودگی ایجاد شده به هیچ وجه طرح مثبتی نبوده و موجبات نارضایتی و همچنین افزایش آلودگی و در نهایت عدم کنترل ترافیک را به همراه خواهد داشت. سرهنگ جهانی گفت: این طرح ترافیک جدید قطعا فلسفه وجودی ایجاد محدوده طرح ترافیک را زیر سوال خواهد برد. معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: پلیس معتقد است باید کار کارشناسی دقیقی روی این طرح صورت گرفت و همانطور که سردار مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران هم گفتند برای سال آینده هم این طرح اجرایی نخواهد شد.

نرخ‌گذاری طرح جدید ترافیک بدون مصوبه!
 رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر گفت: شهرداری بدون اینکه مصوبه طرح جدید ترافیک را ارائه کند، طرح نرخ‌گذاری را به شورا ارائه کرد و بنده به طرحی که مصوبه ندارد رای نمی‌دهم. محمد علیخانی به فارس افزود: دیروز شهرداری لایحه نرخ را به شورا ارائه کرد و اصل طرح را به شورا نداد. وی ادامه داد: ما هنوز طرح جدید ترافیک را ندیده‌ایم، فعلا شهرداری طرح نرخ را داده است. وقتی ما طرح را ندیده‌ایم چطور نرخ را تصویب کنیم؟  علیخانی با بیان اینکه طرح جدید ترافیک باید در شورای ترافیک تهران تصویب و شورای شهر آن را نرخ‌گذاری کند، گفت:‌ شهرداری مصوبه طرح جدید ترافیک را ارائه نکرد و فقط از شورا خواست نرخ را تعیین کنند و مصوبه‌ای در این زمینه به دست ما نرسید. وی با تأکید بر این موضوع که شخصا با این موضوع مخالف هستم، گفت: ‌وقتی مصوبه‌ای به دست ما نرسیده نرخ چه چیزی را ما تصویب کنیم؟ رئیس کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر با بیان اینکه اگر شورا مصوبه را بدهد و نرخ‌ها نیز تصویب شود، شاید این طرح در سال آینده اجرا شود ولی در حال حاضر شهرداری مصوبه طرح جدید ترافیک را به شورا ارائه نکرده است.

معاون شهرداری تهران اعلام کرد
اخذ عوارض از خودروها در بزرگراه‌های جدید
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در بیشتر کشورها خودروها برای عبور از بزرگراه‌ها عوارض پرداخت می‌کنند، گفت: این موضوع نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد. به گزارش تسنیم، پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران جهت دریافت عوارض از خودروها برای عبور از بزرگراه‌ها، تصریح کرد: این موضوع در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است و خودروها برای عبور از بزرگراه‌ها عوارض پرداخت می‌کنند و این می‌تواند در شهر تهران نیز مورد توجه قرار گیرد و ما بسیاری از پروژه‌ها را می‌توانیم با سرعت بیشتری احداث کنیم و در نهایت به بهره‌برداری برسانیم. نمونه بارز در این زمینه اتوبان پردیس است که کار قابل قبولی انجام شده است و هم‌اینک نیز درآمدزایی دارد. حناچی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای اخذ عوارض از بزرگراه‌های ساخته شده نداریم ولی قطعا در صورت احداث بزرگراه‌های جدید دریافت عوارض در دستور کار قرار خواهد گرفت.


Page Generated in 0/0232 sec